G4Media.ro

Dacia deschide online precomenzile pentru primul său model electric. Cât va costa…

sursa foto: Captură video dacia.ro

Dacia deschide online precomenzile pentru primul său model electric. Cât va costa şi când sunt aşteptate primele livrări

Dacia deschide online, din 20 martie, precomenzile pentru versiunea „Comfort Plus” a primului său model electric, primele livrări fiind programate în septembrie, transmite News.ro.

”Începând din 20 martie, Dacia deschide online precomenzile pentru versiunea „Comfort Plus” a primului său model electric. Aceasta va fi disponibilă la preţul imbatabil de 18.100 Euro (TVA inclus). Dacia Spring dispune de un motor electric de 33 KW (45 CP), cuplat cu o baterie de 26,8 KWh şi poate fi alimentată atât la o priză casnică de 220V cât şi la un Wall Box sau, opţional, la o bornă DC”, anunţă compania.

Modelul are o autonomie de 230 km conform ciclului WLTP şi de 305 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat).

Dacia Spring beneficiază, în serie, de numeroase echipamente de siguranţă, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forţei de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgenţă (buton SOS), aprindere automată a farurilor şi frânare automată de urgenţă.

Modelul este disponibil, de la lansare, în trei culori: Kaoline White, Cenote Blue şi Lightning Silver. La aceasta se va adăuga o a patra opţiune, Goji Red.

Garanţia oferită este de 3 ani sau 100.000 km pentru vehicul şi de 8 ani sau 120.000 km pentru bateria electrică.

Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la preţul de 16.800 Euro (TVA inclus). O variantă destinată clienţilor de flote va fi de asemenea disponibilă, la acelaşi preţ: 16.800 Euro (TVA inclus).

Dacia Spring va putea fi achiziţionată de clienţii din România prin intermediul programului RABLA PLUS, subvenție care ajunge la aproximativ 9.000 de euro pentru achiziția mașinilor 100% electrice.

Primele livrări sunt programate în cursul lunii septembrie 2021.

sursa: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

25 comentarii

  1. Unde se va produce acest model?

    • La Shiyan, Hubei, China, în fabrica eGT New Energy Automotive.
      Prețul nu e rău dar putea sa fie și mai mic. Există mașini produse în China pentru chinezi care sunt și mai ieftine cu caracteristici similare.
      Dar deh, Renault nu vrea sa facă revoluție, vrea doar sa facă bani.

    • tot acolo se duc si banii nostrii de taxe prin subventia generoasa data de statul roman, dubla fata de cea data de Germania sau Franta.
      Bravo UE, asta da strategie, muta toata industria in China si fa-le favoruri pentru acele baterii pe care ti le vand ieftin pentru modelele de top.
      A facut cineva socoteala cati bani vor iesi din UE cu directia China pentru implementarea „curajosului” plan numit Green Deal?
      Majoritatea masinilor electrice facute de europeni folosesc baterii chinezesti. Acea fabricuta LG din Polonia nu asigura nici 5% din necesarul de baterii.
      Acum vedem ca suntem nevoiti sa fabricam modelele low cost direct in China, altfel nu primim baterii pentru ele, deci UE pierde inca o data locuri de munca, pe langa muntii de bani care ies din spatiul comunitar.

    • George, of. De unde sa incep?
      Vorbesti la plural, noi facem, sa fabricam, primim.
      Ce ii împiedica pe romani sa fabrice mașini electrice in tara? Ce împiedică România sa atragă investii străine? Doar corupția. Vezi ce votezi.
      Cat despre subvențiile alea, rolul lor nu e dea stimula economia locala ci de a însănătoși mediul în care trăim. Dacă în China se fac mașinile care nu otrăvesc și bateriile lor, ce vrei să facem?

  2. 18k pe o masina STRICT de oras , electrica …. o sa se buluceasca toti sa o cumpere. Cea mai tare oferta ever!
    230km dati pe hartie, cine stie cat in realitatea .

  3. O veste foarte proasta pentru România. E „made in China”. Procesul de fabricație poluează cât 200.000 km de diesel mare. Eco-marxismul ii folosește doar tovarășului xi.

    • Exact, ma intreb ce se va intampla cu fabrica de la Mioveni. Daca lumea va cumpara doar Dacii electrice fabrica de la Mioveni se va inchide. Romania ar trebui sa faca orice sa atraga investitii in productia de masini electrice, altfel ramanem fara principalele noastre surse de export (industria automobila).

    • Ce nu te duce pe tine capul sa gandesti este ca si daca ne luam dupa acea cifra de 200k care e o inventie tot nu is 200k facuti in plamanii tai si ai copilului tau adica in oras. Ca sa nu mai vorbim ca dieselul nu produce numai CO2 care e absorbit de plante(biologie de gimnaziu), alti compusi sunt mult mai periculosi dar unde minte nu-i vai de picioare….si de progeniturile care au ghinionul sa te aiba parinte

    • @haha
      Multumesc pentru apreciere, fiul meu!

    • Da, gogoașa asta e veche și fumata. Construcția unei mașini electrice e poluanta, dar nu atât cat construcția unei mașini cu combustie interna. Iar folosirea e poluanta doar atât cat e rețeaua electrica pe când o mașina clasica e campioana absoluta la otrăvirea mediului.
      Clar?

  4. Motor de 33kw? Sigur nu e ventilator?
    Asta-i viitorul? Porcarii eco la pret crescut?

  5. E bună subvenția încă 2-3 ani; pe urmă ar trebuie redusă treptat către zero. La mașinile electrice de peste 20.000. Euro n-ar mai trebui sa se de-a deloc, ar fi doar o subvenție pentru bogați. Cred că Dacia poate veni nu peste mult timp cu un model de 20.000. care sa poată fi folosit și pe distanțe mai lungi.

  6. Prin Rabla Plus, prețul client e de 9.050 Euro.
    Nu e rău.

    Ptr. cei care se plâng că e produs în China – aveți vreo problemă că VW produce 6 milioane de mașini în China? Sau că Skoda produce în China? Sau BMW? Sau Mercedes? Sau Tesla? Aud?

    Sau că I-Phone -ul la care visați are 80% din componente produse în China?
    Dacă ar fi să eliminați din casă orice produs care are componente fabricate în China ați sta între 4 pereți goi.
    Să luăm realitatea așa cum este.
    Nu spune nimeni că e situația ideală, dar în asta trăim acum. Peste 20 de ani poate o să avem 80% din produse fabricate în India.. inclusiv RollsRoyce..

    • Era de bun simt din partea Renault daca pastra marca Dacia pentru modelele fabricate in Dacia, adica la Mioveni.
      Degeaba dai exemplul cu iphone, pentru iphone nu platim subventii din banii contribuabililor romani. Acea subventie de 10k eur pe masina se duce in China si daca mai pui faptul ca UE face masina electrica obligatorie prin acest Green Deal, se contureaza combinatia secolului pentru economia chineza.
      Cei care conduc UE nu sunt prosti, banii dati Chinei de saracii Europei pe baterii de masini electrice si celule PV se intorc in conturile germanilor si francezilor care fac business in China. Sclavie moderna sub umbrela eco-ipocriziei marca UE.

    • Da, este o mare problema, pentru ca pe termen mediu si lung asta inseamna ca se va inchide fabrica de la Mioveni. Asta va fi un soc economic major pentru Romania.

  7. Intrebarea cheie e unde o incarci. Daca se vrea o masina pentru marea masa a populatiei, o sa avem zeci de fire de prelungitor atarnand de la geamurile blocurilor pana in masini… Sau cum se va rezolva problema incarcarii a (sa zicem doar) 10 masini / scara de bloc? In fiecare noapte, ca la ce autonomie are, nu vad cum ai putea sa o incarci mai rar.
    Pana cand nu exista in lume o infrastructura de incarcare EV care sa ofere incarcare full in 5 – 10 min maxim si statii de incarcare la distanta mai mica decat autonomia medie a masinilor, nu puitem vorbi de masini EV de „volum” pentru marea masa a populatiei.
    Nu vad alt public tinta pentru Dacia, avand in vedere lipsa dotarilor, a sigurantei si confortului si a specificatiilor reduse. Poate doar flotele de agenti de vanzari ale diverselor companii care poate isi for face propriile statii de incarcare la sediu. Cam atat.

    • Mai deschide ochișorii. E plin orașul de stații de încărcare, unele gratis. Nu destule, nici pe departe, dar începutul e făcut.
      Iar încărcarea acasă e unul din marele avantaje ale mașinii electrice, nu mai dai pe la Peco.
      Ai dreptate cu prelungitoarele, deși problema e mai mare, legata de supraaglomerare și lipsa parcărilor, dar sunt sigur ca un băiat deștept va găsi o soluție și se va umple de bani.
      Hint: vezi cum e la japonezi, și ei au probleme cu densitatea și aglomerarea.

    • Eu i-am deschis de mult, ca ma intereseaza subiectul;)
      Doar ca acum statiile zac in mare parte nefolosite si mai sunt si gratis pentru ca nu sunt destule EV-uri in circulatie. Cand o sa inceapa vanzarile in volume semnificative, o sa fie bataie pe statiile alea si o sa mai si coste.
      Poate apar baietii destepti care o sa ofere asa ceva, dar atata timp cat incarcarea dureaza cateva ore bune in cel mai bun caz, va fi greu de gasit loc la incarcare fix cand ai nevoie. Nu ma pasioneaza sa ma trezesc in plina noapte sa fug la statia de incarcare ca tocmai s-a eliberat. Problema nu e legata doar de numarul statiilor, este legata si de timpul foarte mare de incarcare – cate masini pot alimenta la o pompa de carburanti intr-o ora (si ce autonomie primesc) vs cate electrice se pot incarca intr-o ora la o statie de incarcare?
      Si sa nu comparam infrastructura de alimentare cu energie electrica a Japoniei cu cea din Romania – la noi se ard transformatoarele de cartier vara de la aerele conditionate, cum ar fi sa se conecteze la incarcare in acelasi timp cam 10% din locatarii unei scari de bloc?

    • sa luam bucurestiul de ex… acum sunt foarte putine masini electrice deci poti sa te joci cu statii de incarcare gratuite. Insa ideea articolului e masina electica de MASA.
      la benzinaria electrica va trebui sa ai incarcatroare rapide si multe, deci tensiune medie. si chiar in conditiile astea daca o incarcare dureaza juma de ora tot n-ai facut nimic.
      Doar imaginati-va ca jumate din masinile parcate peste tot in oras ( ca n-ai pe unde trece daca mergi pe jos) sunt electrice, cum o sa arate coada la curent?
      Pe termen scurt singura varianta e sa ai un garaj unde sa o incarci si sa nu fii cu alti 1000 de compatrioti pe acelasi traf subdimensionat. Pe termen lung o sa fie ca in nuvelele SF.

  8. 45 CP, pai ce-i asta LĂSTUN ? 🤣

    • LasTunul meu din 1989 avea 22 cp. Am mers la vale cu 115 km/h; senzatia a fost cu ghiozdanul pe derdelus. Ce vremuri! Adica ce tinar eram!

    • Una e 45cp pe un motor clasic si alta e sa ii ai pe o masina cu motor electric cu cuplu maxim instant, dar de unde sa stii tu dastea ca la scoala nu ai fost, doar ai auzit si tu de caii aia, nu stii ce is aia poate era vorba de cai de herghelie

  9. 45 CP e cit Dacia 1100 din 1969. Aceea avea 830 kg. Dacia progresului oare cite kg are? Si cit de repede merge? La ce aglomeratie e in marile orase, nu prea conteaza, de fapt.

  10. 77% din energia electrica produsa in Europa este din carbune si petrol deci spor cu afumatoarea voastra electrica.
    Sa nu mai amintim cat polueaza procesul de fabricare al unui acumulator .
    Apoi ce se intampla cu acumulatorul acela dupa 6-7 ani,in ce groapa de gunoi ecologica ajunge?
    Ganditi cretinilor,chiar daca ar fi pentru prima oara in viata voastra.

  11. Am înțeles că mașina asta va fi și foarte economică.Ii pun chinezii și o pereche de pedale că sa o poți inmatricula că moped…🐌