Home » Articole » Cum sună viitorul? Mașini electrice sau mașini pe hidrogen? Mașinile electrice par să fi câștigat competiția

Cum sună viitorul? Mașini electrice sau mașini pe hidrogen? Mașinile electrice par să fi câștigat competiția

20 sept. 2021
Cum sună viitorul? Mașini electrice sau mașini pe hidrogen? Mașinile electrice par să fi câștigat competiția
Sursa foto: Toyota
Ascultă articolul

Dincolo de disputa cunoscută dintre mașinile clasice cu motoare cu aprindere și mașinile electrice, care se înclină categoric, în ultima vreme, în favoarea ultimelor, mai puțin poluante, mai există una între două tipuri de mașini neconvenționale, și anume cele electrice și cele alimentate cu hidrogen, care, până acum, e tot în favoarea mașinilor electrice, mai puțin complicate și mai ieftine.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

De fapt, este vorba despre două mașini alimentate cu energie electrică, doar modalitatea de obținere a acesteia e diferită. Mașinile electrice extrag curentul electric din rețea, încă alimentată din surse poluante, precum cărbunele, în vreme ce mașinile cu hidrogen îl produc singure, fiind adevărate laboratoare chimice pe roți. Necazul e la obținerea hidrogenului.

Evident, fiecare variantă are avantajele și dezavantajele ei. Elon Musk, fondatorul Tesla, a numit, acum câteva luni, celulele de combustibil, așa cum se numesc sistemele de producție ale energiei la mașinile cu hidrogen, ca fiind „celule proaste”, „uimitor de stupide” și „pur și simplu nu este posibil” să reușească.

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • Singurul motiv pentru care nu am avut masini electrice inca din anii ’90 il reprezinta bateria.
    Celelalte elemente au fost puse la punct inca de la EV1 (1996).

    Industria auto germana a avut profit sute de miliarde euro anual pe ultimii 20 ani, din vanzarea de limuzine diesel.
    Cati bani au fost alocati pentru cercetare in domenul bateriilor si incepand cu ce an?

    In 2018 BMW a semnat contracte de 10 mld eur cu CATL si Samsng pentru furnizare de baterii EV.
    Parera mea este ca daca au externalizat productia de baterii, producatorii auto nu si-au asumat investitiile pentru imbunatatirea bateriilor, au luat ce se gaseste pe piata, in mare parte dezvoltat pentru smartphone-uri.

    • Inapasevedeinvers

      Din pacate, bateria e departe de a fi rezolvata.
      Mai vedem, in 10 ani se schimba multe, insa bateria asa cum e acum, se apropie de momentul de saturatie. Putine imbunatatiri se vor putea aduce, iar trecerea la productie de masa (adica productie in jdemii de fabrici, cum se face acum biodizelul) va duce la o catastrofa ecologica pe langa care combustibilii fosili sunt o joaca.

    • Aparenta victorie a mașinilor electrice cu acumulatori în fața mașinilor electrice cu celule de combustibil e dată de neînțelegerea tehnologiilor de către publicul larg, neînțelegere pe care o afișați și dumneavoastră.
      Nu acumulatorii limitează acest tip de mașini electrice ci sursele de energie. Limitarea încă nu a devenită vizibilă doar pentru că încă nu sînt destule mașini electrice pe șosele.
      Cînd vor fi nici măcar alimentarea pe timpul nopții nu va mai fi suficientă.

    • amicule, esti pe langa. Tu ai idee ce densitate de putere trebuie sa aiba o baterie pentru ca masina sa aiba 80% franare regenerativa?
      Ce densitate de energie ar fi necesara pentru camioane sau avioane?

    • Regen-ul la EV-urile ieftine este o gluma, undeva la 5%. Limitat in mare parte de performanta bateriei.

    • Inapasevedeinvers

      @amicu
      Daca nu am mai pomenit si sursa de energie nu inseamna ca nu e si asta o problema.
      Practic reteaua electrica ar trebui inlocuita total, de la statia de distributie pana la consumator (adica inclusiv cablurile). Daca acum ai, la o locuinta medie o putere instalata de 10-20 kw in cazul in care vrei sa-ti incarci acasa 1-2 automobile cu motoare de 100kw sa zicem, ca sa fie la fel cu cel cu combustie pe care-l ai acum ar trebui sa maresti puterea instalata de 3-4 ori.
      Pentru toata strada …
      Daca nu cumva stai la bloc.
      Un cablu mai gros decat teava de gaze.
      Poate ar merita investitia daca bateria ar fi capabila…
      Ne apucam acum de tras cabluri si de construit alte centrale electrice, alte statii de transformare, ca peste ani sa observam ca bateriile electrochimice sunt o povara?
      Trebuie gasita o solutie de stocare mai curata si de densitate mai mare ca sa concureze combustibilii fosili. Natura a gasit varianta asta de stocare a energiei de care mai putem beneficia ceva vreme, pana gasim o solutie mai buna. Si, mai buna decat bateria…

  • Toti vom avea mașină ca aia și o să stăm în blocuri ca alea?

    • Da, dar vpm circula cu nr pare si impare ca nu vor fi destule prize pt toţi! :=)

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole