G4Media.ro

Cum explică CFR restricționarea circulației pe ruta București Nord – Aeroportul Otopeni…

Cum explică CFR restricționarea circulației pe ruta București Nord – Aeroportul Otopeni la două luni după inaugurare: Lucrările de sudură a șinelor și a aparatelor de cale se execută după darea în exploatare a liniei 

CFR Infrastructură explică, într-un comunicat, de ce a fost restricționată circulația trenuruilor pe ruta București Nord – Aeroportul Otopeni la două luni de la inaugurare. Potrivit companiei, ”lucrările de sudură a șinelor și a aparatelor de cale se execută după darea în exploatare a liniei și scurgerea tonajului de stabilizare a prismei de balast”.

Din cauza lucrărilor solicitate de antreprenor, în perioada desfășurării lucrărilor, respectiv 25 ianuarie – 8 februarie 2021, între orele 8.40 – 14.30, CFR SA a solicitat operatorilor de transport feroviar de călători anularea a 18 trenuri din cele 72 de trenuri prevăzute în orarul zilnic de circulație pe relația București Nord – Aeroport International Henri Coandă București T1. Celelalte trenuri respectă programul de circulație stabilit în intervalul orar 14:30 – 08:40, pe această rută.

Redăm mai jos comunicatul CFR:

”Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că, în perioada 25.01.2021 – 08.02.2021, pe relația București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București, antreprenorul va executa, în intervalul orar 8.40 – 14.30, lucrările de sudură a șinelor și aparatelor de cale, conform proceselor tehnologice prevăzute în proiectul de realizare a investiției.

Lucrările de sudură a șinelor și a aparatelor de cale se execută după darea în exploatare a liniei și scurgerea tonajului de stabilizare a prismei de balast, cu închiderea liniei respective, procesul tehnologic necesitând un interval prestabilit pentru atingerea parametrilor tehnici de calitate a sudurilor. Este important de menționat faptul că, acest tip de lucrări se execută la orice investiție care presupune înlocuirea suprastructurii căii.

Fiind astfel îndeplinite conditiile tehnice de realizare a căii fără joante (CFJ) pe relația București Nord – Aeroportul International Henri Coandă București, prin atingerea tonajului de stabilizare și, de asemenea, fiind anunțate și temperaturi pozitive în perioada următoare, constructorul a solicitat închiderea temporară a circulației pentru desfășurarea acestor lucrări de sudură a șinelor și aparatelor de cale, prevăzute în procesele tehnologice ale proiectul de realizare a investiției și consemnate în documentele de recepție.

Menționăm faptul că, în perioada desfășurării lucrărilor, respectiv 25 ianuarie – 8 februarie 2021, între orele 8.40 – 14.30, CFR SA a solicitat operatorilor de transport feroviar de călători anularea a 18 trenuri din cele 72 de trenuri prevăzute în orarul zilnic de circulație pe relația București Nord – Aeroport International Henri Coandă București T1, celelalte trenuri respectând programul de circulație stabilit în intervalul orar 14:30 – 08:40, pe această rută.

Trenurile anulate în perioada 25 ianuarie – 8 februarie 2021, între orele 8.40 – 14.30, sunt următoarele:

  • CFR Călători – 4 trenuri (10715, 10718, 10717, 10720);
  • Regio Călători – 8 trenuri (16049, 16048, 16051, 16050, 16053, 16052, 16055, 16054);
  • Transferoviar Călători – 6 trenuri (15022, 15023, 15024, 15025, 15026, 15027).

În ceea ce privește operatorul de transport feroviar Transferoviar Călători, precizăm faptul că acesta a solicitat din proprie inițiativă anularea a încă 4 trenuri (15028, 15029, 15020, 15021), care însă nu circulau în intervalul orar necesar desfășurării lucrărilor de sudură a șinelor și aparatelor de cale.

Reamintim faptul că, lucrările aferente obiectivului de investiții Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la terminalul T1, Aeroport International Henri Coandă București, au fost executate în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu cerințele contractuale, fiind recepționate în data de 03.12.2020.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat și le mulțumește pentru înțelegere, asigurându-i totodată că lucrările executate pe această linie îndeplinesc toate condițiile de siguranță, prevăzute de instrucțiile feroviare de specialitate.”

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Eu speram ca mai fac o linie ca sa circule trenul la intervale mai mici.

  2. Nici macar o linie amarata fezabila de cale ferata n-au fost in stare partaitorii astia sa faca in 30 ani! Ce pretentii sa ai s-o faca dubla, asa cum o face orice tara normala ? Nici macar nu merge intins, asa cum e, la o luna de la inaugurare. Am facut 45 minute de la aero la gara, niste amarati de 20 km! Putori..

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.