Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Câteva poze în dreptunghiuri A4, fixate pe o perdea neagră – așa arată într-o fotografie devenită virală în mediul online standul de „promovare” a României la Târgul Internațional de Turism „The Travel & Adventure Show” din New York. După doi ani de pandemie și restricții de călătorii, într-o țară aflată la granița unui război. Nu mai puțin de șase reprezentanți ai României se mândresc în imagine, pe un fundal în care tronează mesajul „Explore the Carpathian Garden”. Fotografia a fost postată pe pagina „Consulate General of Romania in New York” și utlerior ștearsă. „Bătaie de joc” și „o mizerie” sunt doar câteva dintre calificativele folosite în mediul online de românii revoltați de formula găsită pentru „promovarea” României în Statele Unite. Participarea României la acest târg a costat aproape 8000 de dolari, conform unui „drept la replică” transmis sub forma unui comunicat de presă de Ministerul Turismului. Oficialii români susțin că s-a folosit „amenajarea standard, specifică manifestării expoziționale din New York de 20 de ani”.
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a aprobat participarea la 15 târguri internaționale de turism anul acesta (și două naționale) și a alocat fonduri în valoare de 14,7 milioane de lei pentru participare și marketing.
Târgul „Travel and Adventure Show” (New York) e pe lista de 17 evenimente expoziţionale, 2 din ţară şi 15 din străinătate, la care Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului participă în 2022, conform unui ordin al ministerului din ianuarie.
În această listă, evenimentul din SUA e prezentat ca fiind „cel mai mare târg de turism al industriei americane, cu peste 36.000 de vizitatori la ediția din 2019 și peste 500 de participanți”.
Citește integral pe economedia.ro