G4Media.ro

Cum ar trebui să se protejeze cumpărătorii de autovehicule second hand? Enigmele…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Nu e nici o enigmă, se numește blat sau șmecherie.
    Și cu astea două treci frumos de RAR, de vreo raportare și orice alte probleme în țărișoara noastră.
    Și cred ca acei cumpărători de bună credință sunt cei care rămân fără mașini în cel mai scurt timp, restul cum am spus, au blat și șmecherie!

  2. Imi amintesc ca tot in Moldova a fost depistata o masina furata, care facea parte din flota autoritatilor romane. Moldova chiar merita sa intre in Schengen, spre deosebire de sora ei, romanica-mafioata.

  3. Buna ziua, 👋
    In esenta articolul ne spune ca „guvernele nu fac schimb de date despre vehicule”, insa „agențiile de aplicare a legii, companiile de asigurări, atelierele auto și alte instituții din mai multe țări”, dar si „Diferite platforme pentru istoricul vehiculelor” au acces la astfel de informatii… Altfel spus, structurile de stat responsabile de combaterea infractionalitatii transfrontaliere nu vor sau nu sunt capabile sa rezolve acest subiect.
    Am putea forta interpretarea spunand ca cei ce detin sau au acces la aceste informatii le „ascund” de autoritatile statului, ba chiar le intermediaza contra cost.
    RAR sau Politia Romana ar trebui sa poata, macar din cand in cand, sa compare o lista cu masinile inscrise deja in circulatie cu o lista cu cele furate la nivel EU. Cu un Excel se pot demasca rusinile in doar cateva minute. Dar cine are interesul?! Mai bine le tinem sub pres, ca par putine daca pica una la cate-un an (la vama, ca la intern…Dumnezeu cu mila).
    Cine stie cate or mai fi pe strazile noastre, unii soferi chiar stiind si avand grija sa nu iasa cu ele din tara.

    In contextul articolului si a notei de la finalul acestuia, intreb:
    @Redactia: Cum sa interpreteze cititorul nota de la finalul articolului? Ar fi titlul acestui articol de marcat cu „P”?
    @dl.expert Matas Buzelis: ati auzit vreodata sau credeti ca o masina furata intr-o tara EU ar putea fi inmatriculata intr-o alta tara, din vestul EU (Franta, Germania, Italia, Belgia, Olanda etc.)?
    @RAR, Politie si alte structuri de stat (teoretic) responsabile: de ce trebuie sa ne batem noi, cetatenii, capul cu astfel de probleme cand cumparam o masina SH?! Grija noastra este sa muncim si sa platim impozite din care dvs.sa fiti platiti si sa ne protejati.
    Va multumesc!