G4Media.ro

Cristian Ghinea le transmite primarilor de orașe că în Planul Național de…

sursa foto: Pexels

Cristian Ghinea le transmite primarilor de orașe că în Planul Național de Redresare și Reziliență vor avea prioritate proiectele ”pe verde și digital”

Alocarea financiară pentru oraşe din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) va merge cu prioritate pentru proiecte pe „digital şi verde”, a transmis sâmbătă ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea.

„În alte domenii din PNRR precum intervenţii la oraşe trebuie să fie mai multă tranziţie verde. Aici va fi ghidul pe care vreau să îl propun primarilor şi sper să mă văd cu Asociaţia municipiilor să le spun: prioritatea pentru alocarea financiară pentru oraşe trebuie să fie verde şi digital. Spun acum mesajul meu public către primari: daţi drumul, lucrul la proiecte pe digital şi verde. Ele pot să însemne foarte multe, pot să însemne piste de biciclete, pot să însemne trenuri, metrou, pot să însemne semaforizare inteligentă, iar aici la semaforizare inteligentă bifez şi verde şi digital. Aceştia nu sunt bani pe care îi gestionez eu sau ministerul, sunt banii României pe care trebuie să-i folosim deştept (…) Avem acum bani europeni, pe lângă aceste 30 de miliarde de euro, mai sunt şi cele 55 de miliarde de euro care veneau oricum în România, deci să-i folosim pentru ceea ce s-ar numi business us usual. Să folosim PNRR-ul pentru tranziţia verde, verde şi reformă”, a declarat Cristian Ghinea, la Digi 24.

El a precizat că PNRR nu respectă în prezent cele două praguri pe care Uniunea Europeană vrea să le impună, respectiv minimum 37% din bani să meargă pe tranziţia verde şi minimum 20% pe digitalizare. „Din păcate, şi nu spun ca să critic, o spun factual, planul existent (PNRR n.r.) acum nu respectă aceste două praguri, iar acestea trebuie respectate”, a transmis el.

Întrebat ce înseamnă „verde” în sectorul transporturilor, Ghinea a răspuns că autostrăzile nu intră, dar „CFR este verde”. „Sunt 4,5 miliarde de euro, din care 3,5 miliarde sunt propuşi pentru autostrăzi şi încă un miliard de euro pentru centuri ocolitoare şi alte drumuri. Ce vă pot spune este că mă voi bate pentru ca aceşti 3,5 miliarde de euro să rămână (în PNRR n.r.). Problema este însă că nu poţi să te baţi pentru toate, trebuie să îţi alegi bătăliile. Eu propun să-i păstrăm acei 4,5 miliarde de euro pentru autostrăzi şi rutier, să-i apăram, dar în condiţiile în care nu putem să raportăm verde acolo, nu putem şi pe alte domenii să fie tot fără verde, precum intervenţii la oraşe. Aici trebuie să fie mai multă tranziţie verde”, a mai spus ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Pexels

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. la ce primarii avem in tara , rosii si galbene , sigur vor incerca sa faca opusul daca constata ca burta lor nu haleste nimic din combinatie . javrele stau cu mintea la pensia speciala nu la a oferi cetatenilor o posibilitate de confort , un trai mai bun .

  2. Vine criza și lor le arde de verde și digitalizare

    • Asta au decis cei care dau banii, dacă România îi vrea și respectă condițiile, bine, dacă nu, nu primește bani. Să vrea banii este o condiție necesară, dar nu suficientă.

    • Verde si digitalizare=banii sunt doar pe foaie :)) marele fond din care nu s-a dat un leu pana acum nu exista de facto!

    • @Jean Valjean
      Nu te mai recunosc.

  3. Banii europeni sunt dirijați de la Bruxelles către firmele occidentale nu faceți ce vreți cu ei ,plus condiții care vor duce la un grad de absorbție foarte scăzut mai ales daca mai apar lilieci ,cărăbuși,broaște și alte forme de viață de multe ori guvernamentale.

  4. După ce ne-am distrus în bună parte rețeaua feroviară (mai ales liniile secundare), acum ni se spune că aia trebuie dezvoltată.
    După ce am distrus cea mai mare parte a sistemelor centralizate de încălzire din orașe, ni se spune că alea erau eficiente și ecologice, nu centralele individuale.
    Și acum sunt mesaje contradictorii între Ghinea și Cîțu de pildă (care înțeleg că a pus gând rău întreprinderilor de stat, care predomină în transportul feroviar).

  5. Exemplu de proiect verde:„Sistem descentralizat de climatizare hibrid. Folosirea gazelor naturale în combinație cu pompe de căldură și sisteme de izolare termică ecologice, organizat pe grupări de locuințe ( cartiere, străzi, condominii ) atât în orașe cât și la sate”. Acest proiect ar trebui să fie standardizat cu susținere din fonduri europene și particularizat pentru fiecare unitate administrativă. Ideea este ca de la nivel central să se achiziționeze servicii specializate de proiectare, implementarea fiind transferată la nivel local.

    • Gazele naturale nu sunt verzi. Hidrogenul e verde.

  6. Vorba multa sărăcia românilor.

  7. Au ajuns iar lacheii la putere care o sa stabilizeze economia vanzand-o altora :))

  8. Punem pariu că primarul nostru Coliban nu va primi cine știe ce? Eu m-am mirat că l-au lăsat să candideze. A trecut la mustață la votul din partid.Pe alții cu aceeași sau mai multă notorietate pur și simplu i-au dat deoparte. Deci Ghinea și gașca lui de infiltrați să mă scuteasca de promisiuni.

  9. Nici macar bec nu are. Nici hartie igienica – copiii romanilor se sterg digital.

  10. incercati sa atrageti fonduri UE in zona buc – ilfov mai ales pentru productie. veti avea surpriza sa observati ca nu sunt. Daca vrei sa produci ceva, practic sa adaugi valoare vei observa ca nu se poate. ciudat nu ?

    cat despre dl ghinea ….din pacate pt dansul ne-a aratat ce poate