G4Media.ro

Crescătorii de vaci susţin că ei vând laptele cu 2,1-2,5 lei, iar…

Sursa foto:Pixabay

Crescătorii de vaci susţin că ei vând laptele cu 2,1-2,5 lei, iar în supermarketuri variază între 6,9 şi 9,5 lei / ”Lăcomia supermarketurilor, în momentul de faţă, este la un nivel cu mult mai mare decât ne putem închipui”

Directorul executiv al Asociaţiei Crescătorilor de Vaci “HolsteinRo”, Ionuţ Lupu, susține că fermierii vând litrul de lapte între 2,1-2,5 lei, în timp ce în supermarket preţul litrului de lapte variază între 6,9 şi 9,5 lei. El a precizat că în România laptele este cu 30% mai scump la raft decât în Europa Centrală, informează Ziarul de Iași.

“Fermierii vin după anul 2022 când seceta şi războiul din Ucraina au generat costuri foarte mari la nivel de producţie. Dacă anul trecut vorbeam de 3,2-3,4 lei pe litrul de lapte, ăsta era preţul de vânzare, la doar şase săptămâni, adică acum suntem nevoiţi să vindem litrul de lapte la 2,1- 2,4, 2,5 lei în cele mai bune cazuri, cu ameninţarea că preţul se va duce în 1,7-1,9 lei la poarta fermei. De aici încep o serie de discuţii cum reuşim noi, în condiţiile în care producem litrul de lapte între 2,5-2,9 lei, să supravieţuim pentru o perioadă, nu se ştie cum. După Postul Paştelui nu ştim dacă cu siguranţă consumul va reveni”, a afirmat Ionuţ Lupu.

El a făcut o comparaţie cu ceea ce se întâmplă în Europa Centrală. “Un alt aspect extrem de important este faptul că, dacă am face o comparaţie între ceea ce se întâmplă între Europa Centrală şi Europa de Est, acolo unde la raft un litru de lapte este aproximativ 1,2-1,25 euro, ceea ce înseamnă 6-6,2 lei pe litrul de lapte, vedem că la noi în supermarketuri preţul laptelui variază între 6,9, dar cel mai mare volum de lapte se află în jur de 8,7-9,5 lei. Vorbim de 30% lapte mai ieftin în Europa de Vest şi vorbim de 30% costuri mai mari pe care le avem în momentul de faţă, dar pe care supermarketul şi procesatorii pe filieră nu vor să le acopere, ceea ce va duce inevitabil la falimentul fermierilor români. E o problemă doar de timp”, a mai explicat directorul executiv al Asociaţiei Crescătorilor de Vaci “HolsteinRo”.

Întrebat de unde apare această diferenţă de preţ, Ionuţ Lupu a răspuns: “Lăcomia supermarketurilor, în momentul de faţă, este la un nivel cu mult mai mare decât ne putem închipui”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Pai daca Dvs. vindeti cu 2 lei litrul de lapte si supermarketul cu 9 lei de ce nu va ganditi sa il procesati Dvs si eventul chiar sa-l vindeti?

    • Imi place ca vorbeste de lacomia supermarketurilor, de parca Dorna, Albalact si restul procesatorilor vand laptele la cutie cu 2,6 lei, iar diferenta pana la 10 lei o pun Auchan si Kaufland.
      Iar mergeml pe schema pesede , „supermarketurile e rele, hai sa mai bagam un impozit pe veniturile lor”, de parca nu tot prostimea va plati preturile crescute la raft in urma cresterii impozitelor.

      De adaosul pe care il pun producatorii care pun laptele pe raft si care si-au marit preturile cu 50% in cateva luni nu se scrie nimic.
      De pretul de 6-7 lei pe care il au crescatorii de vaci cand vand direct lapte catre consumatorul final nu se zice nimic, acolo nu e lacomie ca se vinde un produs la pret de 2-3 ori mai mare decat costul.
      Singura problema e la supermarketurile alea rele, care isi adauga adaosul de 5-10% pentru a-si acoperi costurile operationale si cu salariile si profitul „nesimtit” de 1% din venituri. Profit 83 milioane lei la vanzari de 6.332 de milioane lei. Niste monstrii!!!

      „Retailerul francez Auchan, parte din grupul cu același nume, a încheiat 2021 cu afaceri în creștere, dar profit în scădere. După ce în 2020 profitul net al companiei înregistrase un avans de la 28,16 milioane de lei în 2019 la puțin peste 101 milioane de lei, anul trecut compania a raportat un profit mai mic cu 15,6%, la 85,3 milioane de lei. Afacerile Auchan însă s-au majorat cu circa 12,3% în 2021, ajungând la 6,332 miliarde de lei (1,281 miliarde de euro), de la 5,553 miliarde de lei (1,123 miliarde de euro) în 2020. Este și cea mai mare cifră de afaceri consemnată de retailer de la intrarea sa pe piața locală.
      De remarcat că Auchan a ajuns la cel mai mic număr de angajați din ultimii 8 ani. În prezent are 7.911 angajați, iar cel mai mic număr mediu de angajați a fost consemnat în 2013, când compania avea 5.409. Față de anul trecut, retailerul are cu aproape 360 de salariați mai puțin”

  2. crescatorii de vaci sa faca un lant de magazine si sa-l vanda la 4 lei…daca cred ca pot au o oportunitate de afacere, cumparatorii vor fi fericiti…‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️

    • @FLORIN – Cam greu ce spui, ca sa vinzi lapte proaspat, neprocesat (procesarea implica costuri suplimentare) trebuie sa vinzi imediat, e un produs foarte perisabil. Asta e foarte greu de realizat, s-ar intoarce la sistemul din secolul trecut, cu laptele cumparat la prima ora dimineata sau livrare la usa (alti bani, alta distractie). Deci povestea nu e asa de simpla, iar povestea cu lacomia e putin exagerata.

    • exact…asta e duma, daca ar fi cum spun ei ar face ei mai ieftin…

  3. Păi guvernanții credeau că dacă susțin marile lanțuri in general in defavoarea celor care asigurau desfacerea local, odata preluat monopolul lanțurile vor pune 20% adaos? 😀😀😀

    • @ Marionette – Dar cam cum crezi tu ca se poate asigura desfacerea local in domeniul asta? Te scoli dimineata la prima ora sa cumperi lapte proaspat, apoi sa te apuci sa-l dai in fiert? Sau chiar livrare la usa, iti trebuie curieri.

  4. Mai e și agricultura centralizată de vină: sunt atâtea reguli și regulamente pentru a vinde un litru de lapte încât micul fermier nu are nici o șansă să le îndeplinească.
    Soluțiile sunt două:
    1. fermierul mic se unește cu alți fermieri mici și își fac fabrică de lapte — foarte greu.
    2. fermierul mic ridică prețul la 15 lei/litru și îl vinde sub eticheta „lapte proaspăt bio nesterilizat, azi dimineață era încă în vacă” — adică marketing, adică tot foarte greu.
    Tot din seria rezolvări imposibile ar mai fi ca oamenii să nu mai cumpere lapte de la supermarket decât după ce s-a terminat cel de la fermierul mic.

    • @ NewLevel – Aceasi problema, laptele este extrem de perisabil asa, neprocesat, cine mai sta in ziua de azi sa cumpere lapte proaspat la doua zile? Chiar si ala de la automatele din piete, sa nu iti faci iluzii ca e nepasteurizat, adica adus la o temperatura de sterilizare.

  5. Nu e deloc singurul domeniu in care este specula.