G4Media.ro

Constructorul auto chinez BYD, sponsor oficial al Euro-2024

sursa foto: Unsplash

Constructorul auto chinez BYD, sponsor oficial al Euro-2024

Constructorul auto chinez BYD va fi sponsorul oficial al Euro-2024, care va avea loc în perioada 14 iunie-14 iulie în Germania, a anunțat UEFA, preluând locul producătorului german Volkswagen ca partener al turneului, scrie Le Figaro.

„Liderul mondial în domeniul vehiculelor cu energie nouă va furniza mașini electrice pentru diverși parteneri pe parcursul turneului”, a precizat UEFA într-un comunicat.

„Acest parteneriat este în deplină concordanță cu dorința UEFA de a promova un Campionat European mai verde și mai durabil”, a declarat directorul de marketing al forului european, Guy-Laurent Epstein, citat în comunicat.

Numărul unu în materie de mașini electrice

În 2021, Campionatul European de Fotbal a fost sponsorizat de producătorul auto german Volkswagen, iar în 2016 de producătorul sud-coreean Hyundai-Kia.

În 2023, BYD a devenit numărul unu pe piața mondială a mașinilor electrice, devansând Tesla. În trimestrul al patrulea al anului trecut, a livrat pentru prima dată mai multe vehicule electrice decât rivalul său american și ar putea păstra pole position pentru o perioadă de timp datorită sprijinului puternic al autorităților chineze pentru industria auto.

Anchetele UE

Investigatorii de la Comisia Europeană vor inspecta în următoarele săptămâni companii auto din China, ca parte a anchetei care va stabili dacă vor fi impuse tarife punitive pentru protejarea producătorilor europeni de vehicule electrice (EV), au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, potrivit Agerpres.

Anunțul vine în contextul în care investigatorii de la Comisia Europeană vor inspecta în următoarele săptămâni companii auto din China, ca parte a anchetei care va stabili dacă vor fi impuse tarife punitive pentru protejarea producătorilor europeni de vehicule electrice (EV).

Printre producătorii auto vizaţi se află BYD, Geely şi SAIC. Investigatorii nu sunt interesaţi de brandurile din afara Chinei care produc vehicule în statul asiatic, cum ar fi Tesla, Renault şi BMW, susţin sursele.

Ancheta, lansată în octombrie şi programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat. China a denunţat ancheta pe care a calificat-o drept un „protecţionism pur” şi a subliniat că este probabil să dăuneze relaţiilor comerciale sino-europene.

Ponderea maşinilor produse în China pe piaţa vehiculelor electrice din UE a urcat la 8% şi ar putea ajunge la 15% în 2025, în mod obişnuit EV din China fiind cu 20% mai ieftine decât modelele produse în blocul comunitar.

În prezent, producătorii EV din China, de la liderul pieţei BYD la rivalii mai mici Xpeng şi Nio, îşi accelerează eforturile pentru a se extinde peste hotare, în contextul intensificării concurenţei pe piaţa internă şi al atenuării creşterii vânzărilor în China. Mulţi au făcut o prioritate din vânzările către Europa.

Se estimează că în 2023 China a depăşit Japonia, devenind cel mai mare exportator auto global, livrând 5,26 milioane de vehicule, evaluate la aproximativ 102 miliarde de dolari, a anunţat săptămâna aceasta o asociaţie auto chineză.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează