G4Media.ro

Marinarii ucraineni în grevă pe o navă sosită în portul Constanța au…

Sursa foto: vesselfinder.com/

Marinarii ucraineni în grevă pe o navă sosită în portul Constanța au reluat munca după ce şi-au primit salariile

Echipajul ucrainean al navei Argo, sosită în Portul Constanţa, care a intrat în grevă pentru neplata salariilor de mai multe luni, a renunţat miercuri la acţiunea de protest, după ce marinarii şi-au primit drepturile băneşti, transmite Agerpres.

Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu, navigatorii au reluat lucrul la bordul navei, aceasta intrând la operare într-o dană portuară.

„După aproape o zi de grevă, toţi cei cinci navigatori de pe nava Argo, sub pavilion Germania, şi-au primit salariile restante la zi şi banii pentru alimentele achiziţionate. Aceştia şi-au reluat lucrul şi nava este la dispoziţia celor care trebuie să opereze în Portul Constanţa. Din păcate, în ciuda tuturor avertismentelor, a fost nevoie de un protest total pentru ca drepturile fundamentale ale navigatorilor să fie achitate la zi. Din informaţiile primite, primitorii mărfii vor aplica penalităţi contractuale de întârziere destul de mari armatorului rău platnic”, a transmis Mihălcioiu, care este şi reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) România.

El a mai spus că, având în vedere numărul mare de probleme din sectorul navigaţiei interioare, care se înregistrează frecvent în porturile din ţara noastră, SLN va propune în următorul congres al ITF finanţarea unui birou de informare şi preluare/rezolvare a problemelor navigatorilor din acest sector sau chiar înfiinţarea unei secţiuni speciale „inland” INS (Inland Navigation Section).

Pe 20 februarie, cinci cetăţeni ucraineni, membri ai echipajului navei fluviale Argo, încărcată cu 1.000 tone de grâu, care a sosit în Portul Constanţa, au intrat în grevă pentru că nu şi-au primit salariile din luna noiembrie, în valoare totală de peste 29.000 de euro. Nava era la ancoră, în rada portului, marinarii încetând lucrul.

„Nava Argo aparţine societăţii Saduni Cargo Ship DOO şi transportă cereale pentru un charter important din domeniul agriculturii. Marinarii fluviali au probleme serioase în acest sector şi pe cale de consecinţă, nivelul de calitate a scăzut drastic în această industrie”, menţionase Adrian Mihălcioiu. AGERPRES / (AS – autor: Nona Jalbă; editor: Antonia Niţă)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...