G4Media.ro

Concluzii preliminare ale anchetei la Metrorex: Când s-au majorat salariile cu 18%,…

Concluzii preliminare ale anchetei la Metrorex: Când s-au majorat salariile cu 18%, 10 din cei 15 membri din comisia de negociere erau din sindicat / Vor fi verificate și contractele cu Sindomet Servcom, deținută de sindicatul condus de Ion Rădoi

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a prezentat luni câteva concluzii preliminare ale ale anchetei Corpului de Control la Metrorex care arată că anul trecut, când s-au majorat salariile cu 18%, 10 din cei 15 membri din comisia de negociere constituită la nivelul administrației Metroului erau membri de sindicat și că liderul de sindicat Ion Rădoi este „deranjat” de aceste controale, pentru că vor fi verificate și contractele cu firma Sindomet Servcom SRL, deținută în proporție de 100% de Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM)

„Practic, sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuși. Și ca să înțelegeți încă un motiv pentru supărarea domnului Rădoi, aflați că, în mandatul Corpului de Control, este trecută în mod explicit și verificarea contractelor dintre Metrorex și firma Sindomet Servcom SRL. Firma este deținută în proporție de 100% de Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM), al cărui președinte este domnul Ion Rădoi. Sindomet Servcom SRL a avut două contracte cu Metrorex: unul pentru spațiile comerciale (expirat în 2018) prin care firma încasa 75% și Metrorex doar 25% din valorificarea acestora. Și un contract pentru spațiile de publicitate (expirat din 2019), din care Sindomet încasa 53%, iar Metrorex doar 47%”, a scris Cătălin Drulă pe Facebook.

Publicăm integral postarea ministrului Cătălin Drulă:

„Unii dintre bogații tranziției au acaparat și subjugat pentru ei și interesele lor companiile statului, cum este cazul și liderilor de sindicat (cartel) de la Metrorex.

Vreau să le transmit celor de la sindicat că metroul nu a fost construit pentru ei și bunăstarea lor si a “famigliilor” lor, ci pentru cetățenii capitalei și a celor care îl folosesc atunci când vin în București.

Negocierea avantajelor și privilegiilor pe care și le-au dobândit prin Contractul Colectiv de Muncă și pentru care plătesc toți românii subvenționarea metroului, trebuie să aibă în centrul atenției călătorul, nu nababul de sindicat.

Din concluziile preliminare ale anchetei Corpului de Control aflăm că, la negocierea CCM de anul trecut, când s-au majorat salariile cu 18%, 10 din cei 15 membri din comisia de negociere constituită la nivelul administrației Metrorex erau membri de sindicat.

Practic, sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuși.

Și ca să înțelegeți încă un motiv pentru supărarea domnului Rădoi, aflați că, în mandatul Corpului de Control, este trecută în mod explicit și verificarea contractelor dintre Metrorex și firma Sindomet Servcom SRL.

Firma este deținută în proporție de 100% de Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM), al cărui președinte este domnul Ion Rădoi.

Sindomet Servcom SRL a avut două contracte cu Metrorex: unul pentru spațiile comerciale (expirat în 2018) prin care firma încasa 75% și Metrorex doar 25% din valorificarea acestora.

Și un contract pentru spațiile de publicitate (expirat din 2019), din care Sindomet încasa 53%, iar Metrorex doar 47%.

S-a încercat prelungirea de facto a acestor contracte, Sindomet încasând în continuare sumele, dar Metrorex refuzând să încaseze partea sa (oricum PREA MICĂ) pentru că nu mai exista contract valabil.

Corpul de Control va face lumină și în această poveste.

Pentru context, firma Sindomet Servcom SRL a avut, în 2019, o cifră de afaceri de 7.981.344 lei și un profit de 6.197.855 lei, conform datelor publice disponibile.

Sindomet Servcom SRL mai deține și un complex turistic la Bușteni, care oferă reducere de 99% pentru angajații Metrorex, care aleg să își petreacă cele 4 zile de recuperare, printre altele, la centrul turistic din Bușteni deținut de această firmă. Reducerea de 99% este suportată de Metrorex.

Fostul deputat PSD, domnul Ion Rădoi, își simte amenințate interesele subterane. Acesta este adevăratul motiv pentru care îl deranjează că, în sfârșit, cineva se uită cu atenție la ce face cartelul pe care îl conduce.

Și ca să terminăm odată discuția: câștigul mediu brut lunar per salariat al Metrorex, în anul 2020, era de 9.901 lei.
În propunerea de buget de venituri și cheltuieli pentru 2021, Metrorex are estimat un câștig mediu brut lunar per salariat de 12.739 lei.

Cel târziu acum sper că este evident că deranjul domnului Rădoi nu e legat de cifre sau de binele oamenilor, ci de afacerile, privilegiile și beneficiile sindicatului”.

Citește și:

Salariile de la Metroul bucureștean, verificate de Corpul de control al Ministerului Transporturilor după ce anul trecut au crescut cu 18%. Drulă despre șeful sindicatului, Ion Rădoi: ”Aere de șef de cartel”

Șeful Sindicatului de la Metrorex îl contrazice pe ministrul Drulă: La noi nu se poate lucra online. Nu s-au făcut angajări în pandemie, ci au fost înlocuiți cei 500 de oameni care au plecat în pensie. Salariul mediu, cu sporuri, ajunge la 7.000 de lei, nu la 10.000

Sursa foto: Facebook

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Bravo lor! Aşa trebuie să procedeze şi cei de la privat dacă vor salarii decente!

    PS: Bani la bugetul de stat sunt, trebuie doar să colectăm TVA-ul mai bine şi să oprim evaziunea fiscală a marilor companii.

    • Așa, cum, prin parandărăt, cum fac rădoii uslm- iști ?
      Băi, băieți, nu cumva sunteți umflați la ficat de suspendarea voucherelor de vacanță și de inghețarea salariilor astronomice?

    • radoi nume sudist , unde vad asa ceva am mari banuieli privind corectitudinea , ca sa nu spun mai mult .

  2. Afara cu sobolanul de Radoi; pe mana DNA cu el.

  3. Si ce a rezolvat cu asta? Pt un mizilic de 1.5 mil €. Ca fost sef al asociatiei pro infrastructura trebuia sa trimita corpul de control la CNAIR unde se sifoneaza SUTE de milioane de euro si nu se sesizează nimeni, numai pe studii de fezabilitate inutile s-au tocat cateva sute de milioane , tot de euro , nu mai zic dacă nu se da drumul la magistrala spre aeroport cate ale sute de milioane se vor pierde .

    • A zis ca bugetul pentru metrorex urma sa ajunga la 1/6 din totalul ministerului. Cum adica ce a rezolvat cu asta?

    • # preanespalatu, contează și 10 euro .

  4. Am si eu o curiozitate. Compania asta nu ar trebui sa se (aproape) autofinanteze? Te duci la casiere si ele te trimit la aparat. Ce rol mai au ele? Sa enerveze clientii?

    • In 2020 pentru a fi selectat printre cei 900 noi angajati aferenti magistralei 5, spaga a fost 5000 euro de om. Imi pare rau de faptul ca nu am stiut sa merg la CENAFER sa fac si eu curs de mecanic conductor de tren. 6 ore program de lucru. Salariul net in primul an ca asistent este 6700 lei iar ulterior 8700 lei.

  5. Bravo! La mai multe anchete și reforme!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.