G4Media.ro

Combustibilul de avion a devenit atât de ieftin încât este utilizat și…

Combustibilul de avion a devenit atât de ieftin încât este utilizat și de nave maritime

Kerosenul utilizat de avioanele de pasageri este, în nod normal, unul dintre cele mai scumpe produse petroliere, însă din cauza coronavirusului a devenit un component care este adăugat în combustibilul mai ieftin utilizat de navele maritime, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Această modificare care în urmă cu un an era de neconceput reflectă dispariţia cererii de combustibil din partea industriei aeronautice, ca urmare a pandemiei de Covid-19. Şi având în vedere estimările Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA), conform cărora călătoriile cu avionul nu vor reveni la nivelul de dinaintea crizei până în 2024, ar putea deveni o caracteristică normală a pieţei de combustibili pentru ceva vreme.

„Numai într-o situaţie în care economia este într-o gravă criză vedem cum componente mai scumpe se îndreaptă direct spre combustibilul cu nivel scăzut de sulf (VLSFO)”, subliniază Eugene Lindell, analist şef la firma de consultanţă JBC Energy GmbH.

Datele colectate de Bloomberg arată că pe piaţa din Singapore preţul combustibilului de avion a scăzut de la peste 70 de dolari per baril în ianuarie la aproape 20 de dolari în mai, pentru ca în prezent să îşi revină la aproximativ 41 de dolari. În paralel, preţurile bunker la combustibilul cu nivel scăzut de sulf (VLSFO) sunt în prezent cu 54% mai mici decât erau la finele anului trecut.

Declinul cererii pentru combustibili destinaţi aviaţiei şi transportului rutier generează o ofertă mai mare de componente care pot fi amestecate în combustibilul pentru shipping, declara săptămâna trecută directorul International Bunker Industry Association, Unni Einemo.

Însă chiar dacă utilizarea de kerosen poate scădea preţurile pentru industria de shipping, adăugarea acestuia în combustibilul utilizat de nave poate crea unele probleme. Utilizarea unei cantităţi prea mari de kerosen poate coborî temperatura la care combustibilul utilizat de nave se aprinde, ceea ce reprezintă un risc serios pentru nave.

sursa foto: Facebook/ KLM

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Kerosenul NU este unul dintre cei mai scumpi combustibili, dimpotrivă, este practic cel mai ieftin combustibil care derivă din petrol. drept dovadă că se folosește la încălzit și gătit în gospodăriile sarace din India. Se mai numește parafină, ulei de lampă, este ieftin și poluant.
    Costă puțin mai mult ca barilul de petrol nerafinat.

  2. Poate folosit separat dar nu in amestec. Probleme cu densitatea. Pacura are 0.98-0.985.
    Motoarele navale majoritatea merg cu pacura. Pacura ajunge in injector la 110-115 grade C.
    Singura data cand motorul merge cu un amestec de pacura si motorina este atunci cand motorul trebuie oprit pentru un timp mai indelungat (in port) si se face transferul consumului de pe pacura pe motorina.
    Operatiune care necesita multa atentie. Sub nici o forma nu pot fi modificati parametrii de functionare.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.