Home » Articole » CNAS atrage atenţia asupra unor posibile înşelătorii, după ce mai multe persoane au fost apelate de pretinşi angajaţi ai instituţiei: Casele de asigurări de sănătate nu solicită asiguraţilor informaţii despre conturi bancare

CNAS atrage atenţia asupra unor posibile înşelătorii, după ce mai multe persoane au fost apelate de pretinşi angajaţi ai instituţiei: Casele de asigurări de sănătate nu solicită asiguraţilor informaţii despre conturi bancare

11 iul. 2025
CNAS atrage atenţia asupra unor posibile înşelătorii, după ce mai multe persoane au fost apelate de pretinşi angajaţi ai instituţiei: Casele de asigurări de sănătate nu solicită asiguraţilor informaţii despre conturi bancare
Sursa foto: CNAS/ Facebook
Ascultă articolul

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) atrage atenţia asupra unor posibile înşelătorii, după ce mai multe persoane au fost apelate de către pretinşi angajaţi ai instituţiei. Potrivit oficialilor CNAS, nici Casa Naţională, nici casele teritoriale de asigurări de sănătate subordonate nu solicită persoanelor asigurate sau neasigurate informaţii privind conturi bancare, parole personale sau PIN-uri, transmite News.ro.

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a primit semnalări că mai mulţi cetăţeni au fost apelaţi telefonic de persoane care s-au prezentat drept angajaţi ai caselor de asigurări de sănătate, au pretins că trebuie să transmită celor apelaţi sume de bani de la instituţie şi sub acest pretext au solicitat informaţii despre codul numeric personal (CNP) şi despre conturile bancare, informează instituţia într-un comunicat de presă.

În acest context, CNAS atrage atenţia tuturor cetăţenilor „să manifeste prudenţă maximă” faţă de solicitările de comunicare a unor informaţii sau documente cu caracter personal sau confidenţial, primite telefonic ori prin alte mijloace de comunicare la distanţă (e-mail, mesaje scrise etc.), aparent în numele instituţiei sau al vreunei case de asigurări de sănătate din subordine.

„Nici CNAS, nici casele de asigurări de sănătate subordonate nu solicită persoanelor asigurate sau neasigurate informaţii referitoare la conturi bancare, parole personale sau PIN-uri. Orice îndoială faţă de legitimitatea unei solicitări de informaţii sau documente vă rugăm să o verificaţi la casa de asigurări de sănătate respectivă”, precizează instituţia citată.

- articolul continuă mai jos -

Aceeaşi sursă mai arată că în judeţele unde s-au înregistrat astfel de situaţii au fost sesizate inspectoratele de poliţie, iar CNAS va continua să monitorizeze cu atenţie apariţia unor asemenea cazuri şi să le comunice autorităţilor competente.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole