Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Ministerul Transporturilor modifică Regulamentul de Funcționare al Drumului Național 7 C – Transfăgărășan respectiv DN 67 C -Transalpina pentru a permite redeschiderea temporară a tronsoanelor de altitudine care se închid toamna și se redeschid la începutul verii. Actualul Regulament, actualizat în 2021 prevede închiderea completă a sectoarelor Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă (Transfăgărășan) și Rânca -Obârșia Lotrului (Transalpina) între 20 octombrie și 30 iunie, în funcție de condițiile meteo, dar nu permite și o redeschidere temporară a tronsoanelor închise dacă după închiderea circulației vremea se îmbunătățește semnificativ, potrivit unui Proiect de Ordin comun al Ministrului Transporturilor și Internelor pe care l-a consultat Economedia. În 2023, circulația pe tronsoanele de altitudine de pe Transfăgărășan și Transalpina a fost redeschisă la jumătatea lunii iunie și închisă din 6 noiembrie (detalii aici). Eventuala redeschidere temporară este propusă de o comisie tehnică care se întrunește la nivelul Direcțiilor Regionale de Drumuri (DRDP București și Brașov pentru Transfăgărășan respectiv DRDP Craiova pentru Transalpina) și este aprobată de directorul general CNAIR :
,,Raportat la analiza pericolelor prevăzute din prezentul Normativ, cât și raportat la condițiile meteorologice, circulația rutieră se poate închide în perioada 20 octombrie – 30 iunie, astfel:
(2) Începând cu data de 20 octombrie și până la data închiderii, șeful de district și reprezentanți din cadrul SDN cu atribuții în raport cu sectoarele de drum menționate la alin. (1), efectuează revizii suplimentare zilnice, în funcție de condițiile meteorologice, pentru a identifica dacă sunt incidente pericolele menționate la alin. (1), care ar afecta desfășurarea circulației rutiere în condiții de siguranță.
Citește integral pe economedia.ro