G4Media.ro

Cinci țări, printre care și România, încearcă să întârzie eliminarea automobilelor cu…

sursa foto: Pixabay

Cinci țări, printre care și România, încearcă să întârzie eliminarea automobilelor cu combustibili fosili din UE. Germania a respins și ea planul

Italia, Portugalia, Slovacia, Bulgaria și România vor să întârzie cu cinci ani planul UE de a interzice efectiv vânzarea de noi mașini pe benzină și motorină începând din 2035, conform unui document consultat de Reuters și citat de Rador. Și Germania a anunțat public că nu susține propunerea radicală a Comisiei Europene în actualul context.

Măsura este unul dintre pilonii vitali ai planurilor UE de a a combate creșterea emisiilor din domeniul transporturilor și a grăbi trecerea la mașinile electrice, în condițiile în care blocul se străduiește să reducă emisiile cu efect de seră la nivelul întregii economii cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.

Propunerea făcută anul trecut de Comisia Europeană privind emisiile automobilelor ar necesita o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi, până în 2035, ceea ce înseamnă că de la această dată ar fi imposibil să se mai vândă mașini cu combustibili fosili în UE.

Miniștrii statelor UE intenționează să convină asupra chestiunii săptămâna viitoare, după care vor negocia forma finală a legii cu Parlamentul European – care susține adoptarea interdicției în 2035, printr-un vot de luna aceasta.

Într-un document care a circulat la nivelul statelor UE, cele cinci țări cer o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 de la mașini până în 2035 și de 100% până în 2040, iar nu 100% până în 2035, cum propune Comisia.

„Trebuie adoptate perioade de tranziție adecvate și calibrate”, afirmă documentul, invocând nevoia extinderii infrastructurii de încărcare.

Un oficial bulgar a declarat sub rezerva anonimatului că politicile climatice trebuie să țină seama de factori economici și sociali, cum ar fi „diferențele semnificative” dintre țările UE în ce privește puterea de cumpărare.

Bruxelles-ul afirmă că data de 2035 este crucială, întrucât durata medie de viață a automobilelor noi e de 15 ani – astfel că adoptarea întârziată a interdicției ar împiedica UE să atingă emisii nete zero până în 2050, reperul global despre care oamenii de știință spun că ar evita o catastrofă climatică.

Unele guverne UE susțin ținta de 2035, însă ministrul german de finanțe a declarat săptămâna aceasta că cea mai mare piață auto din UE n-o va susține.

Companiile Ford și Volvo susțin public planul, iar Volkswagen intenționează să nu mai vândă în Europa mașini cu motoare cu combustie internă după 2035. Însă patronate precum Asociația Producătorilor Europeni de Automobile se opun țintei din 2035, invocând incertitudinea înființării de stații de încărcare suficiente.

Între timp UE negociază o altă lege, care le-ar impune statelor să construiască milioane de stații de încărcare în deceniul acesta.

Traducere Rador: Andrei Suba / sursa foto: Pixabay

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Românii vor cu BMW-ul cu motor cu benzină pe plajă, fiindcă face vrum-vrum când se afundă în nisip.

    • Toata lumea, nu doar romanii, vor si masini ieftine, iar momentan cele pe combustie interna sunt mai ieftine si mai practice. Poti lua o Dacie cu 10-12 mii euro si-ti face de toate, o masina electrica la 10-12 mii nu prea gasesti in afara de Dacia Spring dupa ce ai primit 9-10 mii de la stat si are autonomie 100 de km, o poti folosi doar in oras, in special in Romania unde statiile de inarcare sunt inexistente pe drumuri europene, judetene, autostrazi.

    • Eu cred ca RO se opune din cauza ca inca producem pe „stil vechi” si nu am facut nicio investitie catre energia regenerabila. Si asta pentru ca avem un guvern incompetent, plus ca francezii de la Renault cer si ei o autostrada Pitesti – Sibiu de generatii. In conditiile actuale prost sa fii sa mai investesti intr-o tara fara niciun fel de predictibilitate, nici macar pe termen scurt.
      Suntem mereu ultimii cand vine vorba de a face ceva, facem doar minimul sau mimam minimul, ascunzand totul sub pres, punem toate ouale intr-un singur cos si apoi zbieram cand se sparg. Tari care au o singura resursa si se bazeaza doar pe ea fara sa diversifice sunt de ex Venezuela, si am vazut unde au ajuns.

    • Încearcă să treci tu dealul Ștefănitei iarna la -25 de grade cu o mașină electrică.

  2. Mainile electrice polueaza mai mult decat cele pe combustie, care are argumente contra sa le justifice corect

  3. Sa intarzie fata de ce? Exista vreun dead line impus romaniei si altor tari europene?

  4. Pe principiul „poluatorul plateste”…