G4Media.ro

Cinci elemente cheie care definesc cultura organizațională la FirstBank (P)

sursa foto: Federatia Romana de Canotaj, Facebook

Cinci elemente cheie care definesc cultura organizațională la FirstBank (P)

Piața muncii atât la nivel mondial, cât și în România, devine una din ce în ce mai volatilă și mai greu de preconizat. Angajații și angajatorii au idei diferite despre modul de lucru, iar comunicare este, de multe ori, deficitară. 

Pentru a întâmpina aceste probleme și pentru a-și consolida poziția de „Best place to work in 2023”, First Bank își definește cultura organizațională prin cinci elemente cheie: provocare, echipă, comunicare, recunoaștere și flexibilitate. 

  1. Provocare – evoluție împreună

Într-o lume în care angajații sunt plictisiți de aceleași sarcini repetitive, First Bank schimbă macazul și pune pe masa de lucru proiecte complexe, multi-departamentale, oferind angajaților o imagine de ansamblu, unde nu e fiecare doar pe bucățica lui și atât. 

La First Bank, provocarea nu este doar o oportunitate de a crește, ci și un mod de viață. Conducerea First Bank încurajează astfel angajații să-și depășească limitele și să-și exploreze potențialul în fiecare zi. 

Aici, viitori angajați pot găsi provocări ce îi  vor inspira și îi vor ajuta să se dezvolți atât pe plan profesional, cât și personal, fiind o comunitate de indivizi hotărâți să-și atingă obiectivele și să crească împreună.

Iar contextul social, politic și economic actual a fost chiar o provocare, First Bank reușind să fie în continuă creștere din 2019  și să devină o bancă stabilă. 

   2. Echipa – colaborare și sprijin reciproc

Sprijinul vine atât din partea managerilor, la care angajații pot apela oricând au nevoie, cât și din partea echipei dornice să împartă cunoștințe. 

Conducerea First Bank este conștientă că succesul se construiește în echipă și promovează colaborarea și spiritul de echipă în fiecare aspect al culturii sale organizaționale. Cu toate că operează în domeniul financiar, care este cunoscut pentru rigiditatea sa, echipa de angajați oferă un mediu prietenos și prielnic pentru dezvoltare în carieră. 

Grupul de lucru este unul divers, dar care fuzionează și funcționează bine și obține rezultate, fiind un mediu care prioritizează digitalizarea și transformarea. 

Chiar dacă se definește prin ideea de echipă, autonomia fiecărui angajat First Bank este la fel de importantă și fiecare angajat are posibilitatea de a-și pune amprenta asupra brandului și să facă diferența pentru clienții care-l abordează. 

   3. Comunicare – pe verticală, pe orizontală, transparentă și onestă 

Marele impediment în construirea unei echipe și al unui brand de succes este comunicarea, însă nu și la First Bank. 

Comunicarea  între angajați și conducere se axează pe ascultarea cu atenție a nevoilor și ideilor angajaților. Dacă un angajat are perspective diferite cu privire la îmbunătățirea modului de lucru, conducerea este acolo să-i ofere o voce. 

Metodele de lucru nu sunt bătute în cuie, astfel că orice observație ce poate duce la eficientizarea unui proces este binevenită. 

Comunicarea între colegi, este cel puțin la fel de importantă. Fie că este vorba despre a discuta o idee nouă  sau despre a cere ajutor pe un proiect, colegii sunt mereu acolo. 

Diversitatea este valoroasă, astfel că echipa de angajați a Fist Bank este un amestec divers de talente, experiențe și perspective. 

    4. Recunoaștere – feedback și expunere

Faptul că recunoașterea la locul de muncă nu este punctul forte al multor angajatori din România nu este neapărat o noutate. First Bank vrea să schimbe asta și să ofere un feedback onest și recunoaștere a muncii atât din partea managerului direct, cât și din partea conducerii superioare. 

Poate pentru mulți oameni expunerea are un înțeles negativ, însă atunci când ești expus pentru ideile inovatoare și pentru reușite, parcă acest cuvânt capătă un alt sens. 

Așa e cazul și la First Bank unde angajații simt că munca lor este apreciată și că aportul lor chiar aduce schimbări și nu este trecut cu vederea. 

   5. Flexibilitate  – trecerea între taskuri și procese

Flexibilitate este un cuvânt generic, adesea folosit în anunțurile de angajare în contexte ce țin doar de programul de lucru. Pe lângă asta, First Bank oferă flexibilitate și în gestionarea și atribuirea proiectelor. 

Angajații pot schimba procesele de lucru, neexistând un mod unic de a face lucrurile, un drum prestabilit. Inovarea este importantă, astfel încât angajații pot jongla între proiecte pentru a putea avea un aport undeva unde se simt confortabili. 

Adaptarea și înțelegerea sunt la fel de importante, astfel că dacă un angajat simte că s-a plafonat într-un proiect, poate cere ajutorul echipei sau poate trece la un proiect unde poate avea, cu adevărat, un impact. 

Toate aceste elemente, precum și altele ce pot fi descoperite pe parcurs de către angajați, fac ca First Bank să fie prima instituție financiară care să obțină anul acesta distincția de „Best Place to Work in 2023”

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează