G4Media.ro

Cetățenii britanici sunt supuși verificării amprentelor digitale de fiecare dată când vizitează…

Sursa foto Dreamstime

Cetățenii britanici sunt supuși verificării amprentelor digitale de fiecare dată când vizitează state din Uniunea Europeană

Cetățenii britanici care călătoresc frecvent în UE se confruntă cu verificarea individuală a amprentelor digitale de fiecare dată când trec granița în spațiul Schengen, din cauza întârzierilor în dezvoltarea unei aplicații pentru verificarea digitală a datelor biometrice, scrie The Guardian.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Vara aceasta va fi „ca de obicei”, dar „o schimbare majoră” în ceea ce privește călătoriile va fi introdusă treptat începând din noiembrie, a declarat Doug Bannister, directorul executiv al Portului Dover.

„Infrastructura semnificativă”, inclusiv recuperarea a 13 hectare de teren în Portul Dover pentru a gestiona pasagerii care coboară din mașini și autobuze, a fost pusă în funcțiune pentru a încerca să minimizeze perturbările, a spus Bannister.

În cadrul sistemului care se construiește, toți pasagerii mașinilor vor trebui să coboare din vehicul pentru a li se lua amprentele digitale și a li se face fotografii individual.

La fiecare călătorie ulterioară, amprentele digitale sau imaginea facială vor fi verificate împreună cu numărul pașaportului, într-o schimbare majoră menită să permită înregistrarea automată a numărului de zile petrecute de vizitatorii britanici în UE într-un anumit an.

Se preconizează că o aplicație care poate fi instalată pe o tabletă a forțelor de frontieră poate fi transmisă în mașină pentru verificarea datelor biometrice ale fiecărei persoane.

Frontex, agenția europeană pentru frontieră, a dezvoltat aplicația, dar a confirmat că fiecare stat membru este responsabil de implementarea acesteia.

„Ni s-a spus că nicio aplicație nu va fi gata înainte de noiembrie, dar sperăm că va fi disponibilă rapid după aceea”, a spus Bannister.

„[Asta înseamnă] că persoanele care călătoresc pentru a doua, a treia sau a patra oară vor trebui în continuare să fie supuse captării datelor biometrice la frontieră”, a spus el, ceea ce înseamnă că pasagerii vor trebui în continuare să coboare din vehicul pentru controalele la frontieră până când aplicația va fi gata.

Portul se mândrește cu viteza cu care funcționează. Bannister spune că poate încărca și descărca un feribot „cu 120 de camioane, 1.000 de pasageri și câteva sute de mașini în 45 de minute, mai repede decât un A320 la Gatwick”.

El este încrezător că sistemul de verificare biometrică care se construiește va adăuga doar șase minute la durata unei călătorii cu mașina.

Noul sistem a prezentat provocări speciale în Dover, deoarece portul este înconjurat de stânci și nu există un spațiu sigur pentru verificarea pasagerilor din mașini în mijlocul fluxului de 10.000 de camioane pe zi care traversează canalul.

„Într-un aeroport ai o sală frumoasă, cu aer condiționat, bine iluminată și o coadă ordonată de pasageri care trec pe jos. Dar noi trebuia să ne ocupăm de o mașină cu patru persoane într-o noapte furtunoasă. Așadar, nu puteam să le cerem oamenilor să coboare din mașini [în cozile pentru feribot]. Ar fi fost periculos”.

Într-o soluție extraordinară susținută de guvernele britanic și francez, Dover va crea un sistem de frontieră virtuală, cu o lungime de 1,4 mile, pentru controale la frontieră, pe 12 hectare de teren recuperat.

Privind în jos de pe stâncile vestice, prima clădire destinată autocarelor este deja construită pe o vastă suprafață de teren construit, acoperită în prezent cu nisip auriu.

O a doua clădire pentru autobuze și una separată pentru mașini vor fi instalate în următoarele luni.

Pentru a asigura integritatea frontierei, ușile autobuzelor vor fi sigilate fizic cu bandă adezivă în timp ce se reîntorc în traficul normal din orașul Dover și continuă călătoria de 1,4 mile de la feribotul vestic pentru a se îmbarca pe feribotul din docurile estice.

Mișcările neregulate între frontiera biometrică și feribot vor fi monitorizate printr-o combinație de inteligență artificială și recunoaștere automată a plăcuțelor de înmatriculare.

Nu este singura schimbare pe care Bannister o așteaptă în lunile următoare.

El speră, de asemenea, că resetarea relației dintre Marea Britanie și UE va pune capăt problemei dăunătoare din punct de vedere ecologic și economic a camioanelor care se întorc pe continent goale.

Un alt efect secundar al Brexitului este faptul că, în unele zile, se estimează că 30% până la 40% dintre camioane nu transportă marfă atunci când se întorc pe continent, din cauza controalelor stricte asupra produselor alimentare proaspete și a produselor agricole. Se preconizează că acestea vor fi eliminate ca parte a resetării propuse de Keir Starmer.

Cu mărfuri în valoare de 144 de miliarde de lire sterline tranzacționate anual peste canal, portul Dover prezintă un interes economic crucial pentru Franța și Marea Britanie, reprezentând jumătate din totalul mărfurilor britanice exportate în Europa, a spus Bannister.

UE și Marea Britanie s-au angajat să negocieze un nou acord care să elimine controalele asupra alimentelor, ceea ce va permite micilor producători de alimente și produse agricole să exporte din nou în Europa.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.