G4Media.ro

Câte orașe și comune ar dispărea din fiecare județ dacă reorganizarea administrativă…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

22 comentarii

  1. Nu mai vin „voturili'”

    • Ar fi interesant cam ce economii s-ar face, cam cati frecangii si-ar pierde jobul…

    • 15 presedinti de consiliu judetean, mai putini primari, mai putini consilieri judeteni si locali, bravo. Dar ar trebui si mai putini parlamentari. Am votat pentru parlament unicameral cu 300 de inutili, hai sa il facem!

  2. Cred că înainte avem nevoie de lustrație.Eliminate din sistem năpârcile,din toate structurile statului.Copii și nepoții lor au împânzit structurile statului.Primesc drepturi necuvenite in timp ce adevărații eroi au putrezit …

    • Da, de acord! Am mai zis: copiii sefului meu azi sunt sefii copiilor mei! Si pe ce criterii? Pe pile ! Of course! Sunt convins ca reducerea posturilor va duce la o panica printre actuala nomenclatura! De aceea ma astept si la o REZILIENTA generata de sistem pentru apararea privilegiilor!

  3. Cele mai importante reforme, care impiedica dezvoltarea Romaniei,asanarea si curatarea morala a societatii si statul de drept sunt reorganizarea administrativ teritoriala in spiritul echilibrat si obiectiv al celor referite in articol si revizuirea Constitutiei Romaniei, bile negre pentru actuala majoritate parlamentara si pentru toate majoritatile parlamentare de pana acum, majoritati care actioneaza si vor actiona si pe viitor pentru a-si pastra si conserva puterea politica in detrimentul intereselor poporului roman.

  4. Numai viziuni … contabile: că 15 e mai mic față de 42 că între 5000 ți 10.000 avem comune că peste 10.000 avem orașe, că vor fi mai puțini baroni. Nimic despre criterii de dezvoltare reale cum ar fi de exemplu: că cetățenii din orice localitate de pe o rază de cel mult 30 km trebuie să beneficieze cel puțin de un centru de educație, un centru de sănătate, un centru de activități sportive de masă, un centru pentru activități culturale și de petrecere a timpului liber, un centru de rezolvare a tuturor activităților administrative și financiare, sisteme de alimentare cu apă, hrană, de colectare a deșeurilor de orice fel, zone de activități agricole specifice, zonă industrială de prelucrare superioară a materiilor prime și materiale, acces la mijloace de telecomunicații și comunicații moderne, centre de monitorizare și intervenție rapidă pentru păstrarea calității mediului, etc, etc. Fără constituirea acestor zone orice reformă administrativ-teritorială nu este altceva decât o formă de redistribuire a fondurilor publice către o clică, mai mică, de „baroni” locali.

  5. De ce reorganizarea administrativ teritoriala nu a fost inclusa in PNRR ca si criteriu principal,fundamental de acordare a fondurilor europene?

    • din ce stiu este ceva in legatura cu asta , dar nu stiu care sunt conditiile, la un moment dat era un articol despre cum vor sa fenteze PSDNLUDMR aceasta conditie …

  6. Pentru un preopinent al meu toate dezideratele mentionate de el pot fi mai lesne realizate ca efect al reorganizarii-administrativ teritoriale(asta pentru ca tot vorbeste ca principiu de comasarea unor facilati si servicii pe o scara de distanta reorganizabila teritorial si implicit administrativ de 30 Km, deci de altceva decat administrativ-teritorial se configureaza in prezent).

  7. 1. Reorganizare teritorial-administrativă
    2. Alegerea primarilor în două tururi
    3. Unificarea tuturor sistemelor de pensii(desființarea pensiilor speciale)
    Politicianul care nu vrea așa ceva este laș și/sau corupt!

  8. moare pesedeaua si peneleaua daca are loc reorganizarea de care se vorbeste de ani exact precum scaderea numarului de panaralmentari

  9. Si din una in alta se naste iar intrebarea: Cu ce se va face remarcat Iohanis atunci cand va veni istoria peste el?

  10. De ce am defini satul și orașul după numărul de locuitori sau după câte case/blocuri are??
    O localitate are istoria ei, rurală sau urbană, cu totul diferite identitar, și oferă opțiuni foarte diferite de destin. Știu ei, locuitorii, dacă trăiesc în oraș sau „la noi în sat”.

  11. cu caracatita de sinecuri, relatii, pile, amante, chelnerite, animale politice, lipitori de afise ale PSDNLUDMR nu se ca face in veci si pururi vreo reorganizare administartiv teritoriala

  12. Poza e mortala. :)))

  13. e misto cu orase fantoma 🤭 2 semafoare/ fara legaturi feroviare – nu ajunge rapidul sau acceleratul etc etc …iar 85 % sunt functionari publici

  14. De vazut „orasul” Vascau din Bihor.
    La numarul de batrani ramasi in acest sat nu se justifica absolut deloc personalul si salariile din primarie.

  15. Reorganizarea teritoriului este mai grea decît colectivizarea. În 1968 pe cînd exista partid unic și conducere dictatorială s-a făcut foarte greu, după lupte în care erau puse în joc inerese și nostalgii, istorie și sentimente. Vreau să spun că nu au fost ignorate părerile locuitorilor și consultarea chiar a avut loc. Pînă la urmă s-a făcut liniște adoptîndu-se hotărîrea fără ezitare. Efectele s-au văzut în scurtă vreme pentru că orășele fără perspectivă s-au dezvoltat spectaculos- Slatina, Alecsandria sau Tulcea ca și altele au înflorit. Asta a fost valabil într-o perioadă în care aveam economie de stat, centralizată și nu începuse revoluția digitală. Astăzi multe dintre vedetele economiei „socialiste” se scufundă în anonimat și dezvoltarea se face pe alte baze. Alocațiile de la Buget nu se acordă automat, contează investițiile și mai ales ele venite de la nivel european. Nu este greu de imaginat că pentru rezolvarea problemelor birocratice distanța nu mai contează. Folosind PC poți foarte bine să obții actele necesare de la Caracal chiar dacă le emit autoritățile de la Suceava.