G4Media.ro

Carrefour retrage produsele PepsiCo în patru țări din UE din cauza majorării…

Sursa foto: Pixabay

Carrefour retrage produsele PepsiCo în patru țări din UE din cauza majorării “inacceptabile” a prețurilor

Lanțul francez de supermarketuri Carrefour a anunțat că nu va mai vinde produsele PepsiCo în magazinele din patru țări europene, deoarece compania alimentară globală a majorat prea mult prețurile, scrie The Guardian.

De joi, pe rafturile Carrefour din Franța, Italia, Spania și Belgia sunt afișate pancarte pe care scrie că magazinul nu va mai comercializa produse PepsiCo, cum ar fi băuturile carbogazoase, chipsurile Lay’s și Doritos și cerealele Quaker, „din cauza creșterii inacceptabile a prețurilor”.

Unele dintre mărcile grupului, precum Cheetos și 7Up, nu erau disponibile joi într-un supermarket Carrefour din suburbia pariziană Auteuil, în timp ce altele, se aflau încă pe rafturi, alături de afiș.

La un supermarket Carrefour din arondismentul 16 al Parisului clienții au salutat în general această măsură. „Nu mă surprinde deloc”, a declarat Edith Carpentier pentru Reuters. „Cred că vor rămâne o mulțime de produse pe rafturi pentru că au devenit prea scumpe și toate sunt lucruri pe care putem evita să le cumpărăm”.

PepsiCo nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

Compania americană a declarat în octombrie că a planificat creșteri „modeste” ale prețurilor în acest an, deoarece cererea a rezistat în pofida creșterilor, ceea ce a determinat-o să își majoreze prognoza de profit pentru 2023 pentru a treia oară consecutiv.

În ultimul an, comercianții cu amănuntul de produse alimentare din mai multe țări, printre care Germania și Belgia, au anunțat că au oprit comenzile de la firmele de bunuri de consum din cauza creșterii prețurilor, o tactică în cadrul unor negocieri care au devenit mai tensionate din cauza inflației.

Carrefour a fost unul dintre cei mai activi retaileri care a provocat marile companii de produse de consum și alimentare în privința prețurilor. Anul trecut, multinaționala franceză a demarat o campanie de „shrinkflation”, prin care a lipit avertismente pe produsele ale căror dimensiuni au fost micșorate, dar care costă mai mult.

În eforturile sale de a reduce inflația, guvernul francez a cerut comercianților cu amănuntul și furnizorilor să încheie negocierile anuale privind prețurile în ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei.

Franța este un caz neobișnuit în Europa, deoarece reglementează puternic sectorul de retail, obligând supermarketurile să negocieze prețurile doar o dată pe an cu producătorii de alimente și băuturi, în încercarea de a-și proteja industria agricolă.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează