G4Media.ro

Carmen Abril, profesor de EMBA: „Formarea continuă a executivilor trebuie să aibă…

Carmen Abril, profesor de EMBA: „Formarea continuă a executivilor trebuie să aibă loc în afara companiei” (P)

Prof. Carmen Abril predă marketing în cadrul programului de Executive MBA organizat în București de WU Executive Academy, parte a celei mai mari universități de business din Europa, WU. Este unul dintre cei 13 profesori internaționali, de la universități de elită, alături de care studenții au ocazia să își aprofundeze cunoștintele de business. Am stat de vorbă cu aceasta despre experiența sa academică, importanța unei diplome de EMBA, dar și despre cum vede evoluția educației executive și a lumii globale a afacerilor. 

Ce beneficii aduce expertiza dvs. în viața personală/profesională a studenților?

Studenții de EMBA pot beneficia de o perspectivă duală, care îmbină experiența mea academică, având un doctorat în marketing, cu experiența practică, în calitate de fost vicepreședinte de marketing al Pepsico Beverages.

Prin urmare, din perspectivă academică, studenții vor învăța conceptele care stau la baza oricărei strategii de marketing de succes, prin expunerea lor la cele mai recente teorii și noutăți în această disciplină și prin discuții despre exemple reale de companii de succes sau care au eșuat. 

Din perspectiva practicianului, experiența de peste 15 ani acumulată în companii multinaționale și educația executivă asigură faptul că subiectele aduse în discuție sunt relevante și utile pentru studenți. 

Ce face ca experiența EMBA să fie unică, având în vedere experiența dvs. de predare în întreaga lume?

Am constatat că studenții de EMBA sunt foarte motivați să învețe, au un grad mare de curiozitate și o atitudine foarte pozitivă în ceea ce privește colaborarea și învățarea de la colegii de grup, din diferite industrii. Am regăsit, de asemenea, un mediu foarte cald, prietenos și deschis către interacțiuni și împărtășirea de experiențe.

În opinia dvs. a crescut importanța unei diplome EMBA în ultimii ani?

Cu siguranță a crescut. Viteza schimbărilor, complexitatea mediului concurențial împreună cu creșterea și specializarea tehnologiei au făcut ca firmele să realizeze că formarea și educația continuă a executivilor trebuie să aibă loc în afara companiei. Procedând astfel, angajații vor avea acces la o expertiză mai largă și la o rețea profesională mai extinsă, care este de o importanță esențială în zilele noastre. Cred că aceste beneficii sunt garantate în cadrul unui program de EMBA. 

Cum au influențat tehnologia și digitalizarea globală domeniul dvs. de expertiză? Ce s-a schimbat față de acum 10-15 ani? 

În urmă cu 15 ani, de exemplu, Apple tocmai își lansase Iphone-ul, Tesla tocmai fusese fondată, iar Google devenise public. Deci, da, au fost multe schimbări radicale în toată această perioadă. Tehnologia și impactul digital în zona de marketing au fost enorme și au influențat în mod semnificativ comportamentul consumatorilor și modelele de afaceri. 

În ciuda acestor schimbări, multe dintre principii se mențin în domeniul marketingului, cum ar fi importanța de a lua o decizie clară cu privire la poziționarea produsului și strategia de segmentare a pieței.

Care a fost cea mai provocatoare sau cea mai satisfăcătoare experiență academică pe care ați avut-o până acum?

Cea mai satisfăcătoare experiență academică a fost să primesc recunoașterea studenților mei, care, în multe cazuri, mi-au devenit buni prieteni. 

Îmi amintesc, în mod special, o scrisoare din partea unui director executiv de top, care menționa cât de valoroase au fost proiectele realizate în timpul modulului pentru poziția sa profesională. De asemenea, acesta mi-a mulțumit pentru că am impulsionat clasa să muncească din greu la realizarea temelor de lucru. 

Cum vedeți lumea afacerilor și învățământul de EMBA în următorii 20 de ani?

Este destul de dificil de spus. Prevăd, sau cel puțin mă aștept, să se pună un accent mai mare pe managementul sustenabil al întreprinderilor. De asemenea, în viitor, văd modulele de educație executivă mai flexibile și mai personalizate. Acest lucru ar înseamna ca EMBA-ul să devină un curs de bază, la care se pot adăuga în timp noi cunoștințe, pe măsură ce acestea sunt necesare unui executiv.

Executive MBA oferit de WU Executive Academy este cel mai important program de tip EMBA din Europa Centrală și de Est și singurul care beneficiază de prestigioasa triplă acreditare internațională – EQUIS, AMBA și AACSB, deținută de mai puțin de 1% din școlile de afaceri din lume. Programul se va desfășura part – time, pe parcursul a 16 luni, cursanții având ocazia să lucreze cu profesori internaționali de la WU și alte universități de elită. 

Programul WU Executive MBA Bucharest a deschis sesiunea de burse de studiu în valoare de 200.000 de euro pentru noua sesiune, care va începe în toamnă. 

Bursele se acordă în ordinea aplicațiilor și pe baza dosarului de înscriere în program, înscrierile având loc până la data de 30 iunie 2022. Informații complete sunt disponibile pe WU Executive Academy.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează