G4Media.ro

Care este mai ieftină de întreținut? O comparație între mașinile electrice și…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

24 comentarii

  1. Raspuns
    Logan si Golf 4 :))))

  2. Cazanele electrice si alea cu tableta vor atinge max 10 % din piata!

    • gandesti ca un pensionar! 🤣🤣
      stai ca vine o tableta acum de 19k de la tesla sa vedem ce isi cumpara lumea!

    • tesla la 19k? vise tati, vise. exista spring la 18k si am vazut ce buna e 😀 :D.

    • mentenanta e ieftina la masinile electrice…. pana te loveste factura de 20K pentru schimbarea intregului pachet de baterie ca mna… de ce dracu ai vrea sa ii faci viata usoara consumatorului dandu-i posibilitatea sa inlocuiasca doar celulele moarte. Pana cand nu vine o companie care sa ofere asta oamenii de rand vor cumpara tot masini ICE pentru ca fac sens dpdv economic. Nimeni nu se gandeste la mediu cand scoate din buzunar, trust me.

    • Tesla la 19k, nu va exista, plus 10k duopa 5 ani pt bacterii noi. Nu inteleg de ce statul subventioneaza cazanele alea din banii mei, poseor de corsa, 1.2, 3000 km pe an.

  3. Autorul articolului a „uitat” ? sa mezioneze si uzura mult mai rapida a pneurilor masilor electrice. Si daca tot vorbim de incalzirea globala si protejarea mediului distise autor arunca o privire aici https://www.youtube.com/watch?v=tuj8iLxUtsE sau ” asta nu se pune” ?

  4. Dar și cînd trebuie să schimbi tot setul de baterii cu litiu care costă 20-25k euro…
    Și să nu uităm ca iarna se reduce drastic autonomia electricei (cu 50-60%) fașă de una termică (10-15%). Sau cum au rămas norvegienii cu electricele moarte după 15 ore de stat în frig.

    • Vara consum in oras 15wh/km si iarna 20 fara preincalzire. Cu preincalzire 18. E cam 30% maxim diferenta, la noi

  5. Deci posesorul unei mașini electrice va economisi 4000 de euro. Asta DUPĂ ce a plătit de două ori mai mult decât pe o mașină echivalentă cu motor cu ardere internă!
    Nice deal!

  6. Nu inteleg ce e cu haterii astia de electrice. Nu vrei, ramai pe diesel, benzina, whatever. Cine te obliga ? Mai ai 10-15 ani, te pensionezi pana dispar harburile de pe piata.

    Eu am un Rav4 Hybrid si o Honda CRV pe motorina. Honda o sa o vand cand ii expira leasingul si trec pe electrica. Bine ar fi sa apara serviceuri Tesla si la noi curand.

    • Pentru că pentru foarte mulți e o problemă de cost. Mașina electrică e indiscutabil mai scumpă pentru un utilizator obișnuit. Mașina cu ardere internă e indiscutabil mai poluantă (presupunând condiții de reciclare optime, fără triburi din partea operatorilor de reciclare).

      Problema e de fapt una de costuri ascunse. Toate tipurile de mașini vin la pachet cu niște efecte secundare și costuri pe care ne-am obișnuit să nu le plătim. Nu e vorba de intenții rele, ci de obiceiuri. Mașinile cu ardere internă nu sunt reciclate decât parțial, iar pozele merg în atmosferă. Cele electrice au și ele toate șansele să fie reciclate neglijent, mai ales în cazul posesorilor cu dificultăți financiare, care vor căuta cel mai ieftin furnizor de reciclare ca să se spele pe mâini de problemă.

      Pe de altă parte, dacă am socoti toate costurile și am obliga pe toată lumea să acopere integral costurile utilizării mașinii (combustibil, consumabile, întreținere, reciclare, captură de noxe și neutralizarea materialelor nereciclabile), am descoperi că și mașina cu ardere internă e scumpă și că majoritatea nu ne permitem mijloc de transport personal, și nici atâta mobilitate cu câtă ne-am obișnuit. Dar până ajungem acolo, știm cu toții că de o mașină veche poți trage mai mult decât de un pachet de baterii îmbătrânit sau de un motor electric care are nevoie de perii noi. De mașina clasică poți trage destul de mult dacă-ți asumi niște riscuri personale. De cea electrică nu. Îmbătrânirea ei e foarte predictibilă și când a expirat timpul chiar trebuie să te ocupi de ea.

      Cât despre fudulia fiecăruia cu ce poate sau nu poate să cumpere, astea-s tâmpenii. Dacă dai mai mult decât salariul pe jumătate de an pe o mașină, vei avea probleme financiare. Ca să nu fii la mâna pensiei de stat, mizerabilă și nesigură, trebuie să investești măcar vreo 20% din cheltuielile tale anuale + cota de impozite aferente cheltuielilor anuale, și asta încă din primul an de muncă. Asta pentru omul obișnuit înseamnă în România, unde impozitul e unic și nu există plajă neimpozitată, înseamnă vreo 10-15% din câștigul brut, adică aproape 20-30% din net. Ca să pui deoparte aproape o treime din net, nu poți să dai mai mult de 6 luni de muncă pe mașină.

      Dacă pui familia clasei de mijloc undeva la 1500 de euro net pe lună, adică vreo 18000 pe an, concluzia e că o familie din clasa de mijloc tipică, ăia cu locuri de muncă bune, dar nu excepționale sau de nișa, nu are ce căuta să dea mai mult de 9000 de euro pe o mașină, pe care să o schimbe la 5 ani. Cumpără tu electrică cu 9000. Dacă nu poți, vei înțelege de unde vine hatereala. Nimeni nu vrea să citească printre rânduri că va fi împins într-o situație economică în care-și permite mai puțin consum și mai puțină mobilitate decât are azi.

    • Bună ,anunța-mă când vrei sa vinzi Honda …o zi bună

  7. Cea mai ieftina e aia care nu o ai, sau aia de firma.

  8. Ia tzi bai tu cazan electric si te vad inghetzat pe autostrada, ca nema incalzire, si stai sa vezi tu pretzuri la „corent”, ca nu o sa ti permitzi „sa i faci plinul”. Si dupa 5 ani mai decartezi vreo 10k sa ti schimbi bacteria. Plus ca aia nu e masina, e o cutie cu o tableta inside. Asa ca flit! Stiu, sunt sarac, stau la bloc si nu mi permit cotetzul ala electric.

  9. Pai de baterii nu zice nimic? In 25 de ani, schimbi bateriile de cel putin 2 ori. Daca ai o tesla , ar fi undeva la 40.000 de dolari. Practic iti mai cumperi o masina noua si mai ramai cu bani. Cum sa fie mai ieftin de intretinut o masina electrica?

  10. Deci, care sunt mai ieftin de întreținut? Cele electrice, bineînțeles. După 8 ani schimbi bateria și ai pus-o. Defectele enumerate pentru mașinile pe benzina nu prea apar în primii 8 ani. I ca ceva, hibridele nu sunt electrice. Sunt mașini pe benzina care au și o mica autonomie.

  11. 1.mai intai trebuie sa stabilim ce fel de masini comparam, si cat de comparabile sunt in realitate (raportata la statistica pietei din Romania).
    2. Majoritatea masinilor din Romania au peste 8 ani vechime.
    3. Daca vom compara pe o perioada de 5 ani , costurile de intretinere ale masinilor cu peste 8 ani vechime vom constata ca la cele electrice in acest interval apare necesitatea schimbarii bateriei. Practic situatia pietei din Romania nu permite ca majoritatea detinatorilor de masini sa faca schimbul de baterie.
    4. Daca largim putin perspectiva vom vedea ca de fapt o masina de mic litraj (din generatia actuala, sub 5 ani vechime), pe benzina, a carei durata de functionare este prelungita pana la 20 de ani prin intretinere, este mult mai putin poluanta pe intreg ciclul de viata decat una electrica noua. Cu atat mai mult in cazul in care aceasta este folosita in limita a 5000 km anual.

    PS As vrea sa vad mai multe informatii despre: cine?, cum?, si la ce costuri de mediu?,recicleaza bateriile masinilor electrice.

    • Pe de altă parte, există și întrebarea legitimă: la 5000 de km pe an, de ce îți trebuie mașină?

    • 5% din litiul din baterii se reciclează. Pentru a recicla 1 tona de litiu se folosesc 1.4 milioane de litri de apa -> poluare extrem de mare.

  12. Articolul e slab rau si nu tine cont de multe cand vorbesti de masina electrica; da, e mai ieftin de exploatat insa in timp se devalorizeaza mult mai mult.
    Cu electrica ai o gramada de limitari, de la autonomie si lipsa statiilor de incarcare, la confort (incalzire, a/c, chiar si radio datorita scaderii autonoomiei), la viteza (consuma enorm peste 100km/h, pana la securitate ( ase vedea ca bateriile au tendinta de a lua foc in cazul impacturilor, a se vedea euro NCAP si IIhs).
    Poluare…atata timp cat productia de curent electric verde are o pondere de 50-60% (la noi sub), acea masina verde polueaza. Mai exact carbuni arsi si gaze arse. La astea daca mai adaugi si costul poluarii cand a fost fabricat (adica iti pastrai masina veche si nu cumparai una electrica) si extrapoluarea datorata consumului suplimentar de anvelope, avantajul e minimal sau chiar zero. La ora actuala singurul avantaj cert este acela ca poti muta poluarea din orase in afara oraselor. nu neg, e unul mare in ecuatia in care in Romania treci lejer de ITP fara filtru de particule si eventual si fara catalizator, fiind o tona de masini „imbunatatite”, dpf off, egr off, etc.
    La toate astea, cu totii incepem sa platim un pret enorm pt energia electrica consumata si poate ajungem chiar sa avem pene de curent din aceasta cauza.
    Poluarea…poate ca era cazul ca producatorii auto sa fie verificati, adica real verificati. Cu exceptia normei euro 6d (unde si aici sunt iarasi exceptii negative), in marea lor majoritate nu respecta nici pe departe norma de poluare.

    • Corect. Dar cu bătaie mai lungă (pe vreo 20 de ani) speri că susținând tehnologia electrică, problemele de performanță se vor rezolva pe spinarea utilizatorului (ca la orice tehnologie nouă) iar producția de energie electrică poate fi crescută pe tehnologii verzi sau intermediare. De exemplu, elefantul din cameră e energia nucleară. Toată lumea ocolește subiectul din cauza controverselor, dar în realitate, deșeul radioactiv e relativ ușor de gestionat (cantități mici) iar securitatea în exploatare crește continuu prin îmbunătățirea soluțiilor.

  13. Comparația eficienta este sa sa calculezi costul total pe aceași perioada de utilizare pentru că un autoturism este un bun de folosință îndelungată, nu un telefon. Ar trebui considerată perioada pentru care producătorul asigura service și piese de schimb. In calculul de cost trebuie incluse : prețul mașinii, taxele anuale, verificările și consumabile, asigurări, consum. Apoi împărțim costul la numărul de ani. Rezultatele le comparăm. Surpriza e că mașina electrică nu are nici o șansă din simplul motiv că trebuie schimbate bateriile. Nu menționez costul inițial al mașinii care e dublu față de o mașină clasica din aceeași categorie.