G4Media.ro

Bulgaria construiește împreună cu România o pistă de biciclete pe malul Dunării

Bulgaria construiește împreună cu România o pistă de biciclete pe malul Dunării

O pistă de biciclete pe malul Dunării, parte din traseul Euro Velo 6, un studiu complet de fezabilitate pentru construirea de noi poduri și legături de transport între Bulgaria și România și asistență financiară pentru afacerile mici și mijlocii, în zonele de frontieră din cele două state, scrie 24Chasa, citată de Rador.

Acestea sunt cele trei direcții strategice care vor fi propuse pentru finanțare prin Programul European de Cooperare Transfrontalieră România – Bulgaria în următoarea perioadă de program 2021-2017, informează Ministerul Dezvoltării Regionale de la Sofia.

Parametrii programului au fost discutați la o reuniune online a Grupului mixt de lucru pentru planificare și programare strategică, la care a participat adjunctul ministrului bulgar al dezvoltării regionale și lucrărilor publice, Denița Nikolova, experți din Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației din România, reprezentanți ai Direcției Generale Politică Regională a Comisiei Europene etc.

Viitorul program, al cărui proiect este așteptat să fie prezentat la jumătatea anului viitor, se estimează că se va concentra pe două obiective: „Europa mai aproape de oameni” și „O Europă mai conectată”. În plus, există un accent clar pe sprijinul direct pentru întreprinderi mici și mijlocii, deoarece acestea sunt cele mai vulnerabile la efectele crizelor. Efectul complementarității și aliniării resurselor cu programele operaționale naționale este, de asemenea, susținut.

Orientarea strategică a programului acoperă implementarea a două proiecte-cheie pentru Bulgaria, care vor contribui la conectivitate, mobilitate, dezvoltarea turismului de-a lungul Dunării și la crearea premiselor pentru o dezvoltare economică complementară.

Prioritare pentru Bulgaria sunt pregătirea unui studiu cuprinzător de fezabilitate pentru bazinul fluviului Dunărea, care să identifice și justifice construirea de noi poduri sau extinderea podurilor existente, starea și potențialul porturilor fluviale. Pregătirea acestuia va identifica cele mai potrivite locații și va acorda prioritate punctelor concrete pentru viitoarele facilități de transport, care să ofere o bază solidă pentru atragerea investitorilor strategici și a finanțării din diverse surse europene și naționale.

De asemenea, este esențial proiectul de construire a unui traseu de biciclete de-a lungul Dunării. Acesta va conecta toate așezările din regiunea de frontieră a Bulgariei de Nord, iar în afară de asta va face conexiunea cu sucursale și către alte așezări din țară.

Viitorul program va oferi, de asemenea, posibilitatea de finanțare pentru proiecte de dezvoltare ale mediului de afaceri local, incluziune socială, turism, protecția patrimoniului natural și cultural etc., care ar trebui să respecte principiile parteneriatului, măsuri integrate și efecte economice clare pentru teritoriile din nordul Bulgariei a incluse în program.

Viceministrul Nikolova a menționat că, în noua perioadă de program, accentul se pune pe schimbarea orientării strategice a programului, pentru a aplica o abordare teritorială consolidată, bazată pe potențialul și nevoile specifice ale regiunilor de frontieră. Potrivit acesteia, în acest fel vor fi incluse grupuri țintă mai mari, iar efectul investițiilor europene va fi mai vizibil.

Sursa: 24chasa.bg/ Rador/ Traducerea: Mirela Petrescu

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

3 comentarii

  1. Ca sa vezi ce inseamna doua tari corupte si cu gandire de balcani! Prieteni, o pista de biciclete e cel mai usor lucru posibil de facut. Daca si asta e stire… ma las de stiri. Doua tari coopereaza ca sa faca o pista de biciclete! Ar fi de ras, daca n-ar fi de plans!

  2. Greu de spus ce va schimba asta in zona respectiva, zona parasita, imbatranita, uitata de Investitori, desi acolo a fost construit Podul de la Calafat care face legatura cu Vidin – Bulgaria, in cadrul Coridorului Paneuropean IV…
    „De ce podul Calafat – Vidin este un dezastru feroviar.
    Sunt mai multe exemple europene ce arată că deschiderea unui pod între 2 țări schimbă mult regiunea, creează locuri de muncă și ajută turismul.
    Nu s-a întâmplat asta și în cazul orașelor Calafat și Vidin între care în 2013 s-a deschis un pod rutier ce include și o cale ferată.
    În prezent, un singur tren de pasageri pe sens trece pe pod și multe lucruri au rămas neterminate în regiunea dunăreană.
    Ambele orașe sunt în declin, românii și bulgarii au avut multe neînțelegeri, nu sunt prea dornici să colaboreze, iar infrastructura din regiunea podului este slab dezvoltată, atât la nord, cât și la sud de Dunăre.
    Podul Noua Europa nu a adus și o nouă prosperitate, iar mai jos puteți citi de ce.”
    https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24277805-podul-calafat-vidin-este-dezastru-feroviar.htm

  3. O pista de bicicleta inseamna, cel putin in partea de ROmanie unde locuiesc eu, sa vopsesti o fasie de strada in rosu sau verde si sa mai vopsesti apoi deaspura niste semne cu oamnei care merge pe bicicleta.
    Asta e proiect pentru elevi de liceu, nu pentru 2 state care vor sa copopereze economic!
    Ce naiba, nu mai obosim sa ne facem de ras?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.