Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) obligă din nou Compania de Drumuri să semneze contractul privind proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii de Centură București Nord cu Asocierea Pizzarotti – Retter, declarată, definitiv, câștigătoarea licitației. În ciuda deciziei definitive, contractul nu a fost încă semnat. După cum a scris Economedia anterior, Asocierea a acuzat Compania de Drumuri că a obligat-o să semneze un act adițional nelegal, odată cu semnarea contractului. Noile probleme vin după ce au trecut deja peste patru ani de la lansarea licitației și după mai multe etape de contestații. Primul lot din A0 București Nord este un tronson de aproape 18 kilometri între Joița (A1) și DN 1 Corbeanca și are o valoare de peste 800 de milioane de lei.
În luna mai, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins ultimele contestații și a decis că contractul pentru primul lot al Autostrăzii București (Nord) poate fi semnat cu italienii de la Pizzarotti – Retter. „CNSC a respins […] contestația formulată de Intrakat. Din acest moment putem începe procedurile pentru semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului 1 A0 Nord. Vom solicita firmei italiene Pizzarotti să aducă în cel mai scurt timp toate documentele necesare semnării contractului”, spunea atunci directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Este important de precizat că, anterior, atât Asocierea Pizzarotti – Retter, cât și grecii de la Intrakat au contestat și raportul procedurii CNAIR la CNSC. Instituția a respins însă ambele contestații și a menținut raportul procedurii. Cu toate acestea, companiile au depus plângeri civile împotriva deciziei CNSC și în instanță, astfel că aceste plângeri sunt în continuare pe rolul Curții de Apel București și așteaptă soluționarea.
Citește integral pe economedia.ro