G4Media.ro

BREAKING Mecanismul de control al utilizării interceptărilor serviciilor secrete în dosarele penale,…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

21 comentarii

  1. CCR, ieri nu a fost constituțional, azi e!

    • De cand au pus modificarea la interceptari era clar ca nu o sa tina la CCR. Toata lumea a plecat pe fenta, ca uite usl face si drege, dar asa au facut-o incat sa nu aiba cum sa nu pice la CCR

  2. Mafia se apară

  3. O p_rosteala mai mare ca la noi unde o mai fi în lume?!

  4. O decizie previzibilă,cu o corectură a titlului din articol,caci nu e vorba de eliminarea pragului pentru infracțiunile de abuz și neglijență în serviciu(prag care nu a existat în legislație),ci de neintroducerea lui.Înregistrările realizate pe mandat de siguranță națională de serviciile de prelucrare și culegere a informațiilor nu sunt facute la solicitarea unor organe de urmărire penală și nu au legătură cu comiterea unor infracțiuni,neputând fi socotite apriori mijloace de probă.Pe linie de siguranță națională verificarea legalității înregistrărilor o face oricum ICCJ odată cu autorizarea sau prelungirea lor.Dacă vreuna din aceste înregistrări(sau mai multe chiar) ar conține elementele vreunei infracțiuni , validarea ei/lor ca mijloace de probă nu este posibilă decât prin reglementarea unei proceduri speciale înscrise nu atât în Codul de procedură penală,cât mai cu seamă ân Legea 51/1991,privind siguranța națională,care să ofere posibilitatea unui control efectiv al liberului acces la justiție și a dreptului la un proces echitabil.Pe plan practic este o chestiune delicată,căci presupune accesul părților prin avocați la dosarul prin care s-a autorizat emiterea unui mandat de siguranță națională,acces care în prezent nu are nicio reglementare legală.

    • ce mecanism? ramane la latitudinea sri sa decida daca merita sa svoaya de la secret tot dosarul de urmarire din care au decupat 2 minute in care se vede un prost cum ia spaga

    • Personal cred că e bine că există cineva ( andrew b ) intre noi care ”traduce” limbajul specific din domeniul juridic pentru un diletant ca mine.

    • Din câte spui, andrew, dacă înțeleg bine, înregistrările făcute pe siguranță națională se fac ”din oficiu” și sunt țintite exclusiv pe aspectele multiple ( depistare, inregistrare, probare, rezolvare etc ) impuse pentru asigurarea siguranței naționale. Până aici e ok. Am două intrebări ( ca să înțeleg ) :
      1.Uneori, prin înregistrări se pot depista infracțiuni de altă natură, decât ”atentate” la siguranța statului, dar și acestea pot avea efecte asupra siguranței naționale, prin diferite forme și mărime de impact. Cine decide asupra calificării acestora ca ”periculoase” și cum ajung, dacă ajung, la organele de urmărire penală, având în vedere că nu au fost solicitate, iar băieții ”nu au treabă” de ”informator” ?
      2.Există și dacă da, cum sunt reglementate înregistrările punctuale făcute la solicitarea organismelor penale, cine le aprobă și cum sunt gestionate ?

  5. Dar este în spiritul ordinii și securității raporturilor juridice și in interesul public al oricărui stat de drept ca un asemenea acces în interesul înfăptuirii justiției să fie reglementat în procesul de ansamblu al modificării Legii nr.51/1991 privind siguranța națională a României.

  6. De ce te bucuri, PNListule? Toata lumea va pleca din tara si nu vor mai fi bani pentru pensia ta speciala.

  7. Vrei sa zici ca ce n-a fost in stare Dragnea a facut Iohannis.
    Dar dupa cum se vede la CCR inca activeaza mafiotii ailalti, de rit roşu.
    Si tocmai urmeaza sa va traga presul la ‘negocieri’.
    Sincer stafia peneleului o merita din plin. Vom fi si noi victime colaterale dar macar pesedacii sunt mafioti mai competenti decat mafiotii incepatori de rit galbejit.

  8. „Eliminarea pragului la abuzul în serviciu este constituțională”, (de fapt neintroducerea, cum a spus mai sus Andrew), este totuși un mic miracol, la câte mizerii a făcut acest Ccr obedient USL-ului.

  9. Ai personalitate multiplă ?

  10. Deci, ce era ordonanta 13, era ceva infim.
    Acum ies dulaii adevarati.
    In maxim 10 ani suntem ca in Rusia. Maxim maximorum. Poate chiar mult mai repede.
    Se legalizeaza hotia, furtul, coruptia si asa mai departe. Deci, nu ca nu se intampla, toti stim ca e asa, dar acum e clar ca se vrea hotie pe fata, din ce in ce mai mult. Si daca zici ceva….zici pe barba ta, ca acum cresc pedepsele si pentru proteste.
    Deci, ne vedem in Gulag.

  11. Pensiile speciale sunt neconstitutionale.
    Constitutia Romaniei la articolul 16 prevede ca toti cetatenii sunt egali in drepturi.
    Nu sunt permise privilegii de nici un fel.

    • Corect, dar „judecătorii” Ccr au pensii speciale și tot ei decid !
      Decid ca Dumnezeu, obligatoriu, fără cale de atac.

  12. Dacă se dorește se poate pune de acord legea de modificare a Codului de procedură penală cu cerințele deciziei CCR și asta chiar foarte repede.E nevoie de un singur capitol cu titlul, spre exemplu ,,Verificarea legalității probelor și activităților de supraveghere tehnică ce constituie mijloace de probă obținute în baza unui mandat
    de siguranță națională potrivit Legii 51/199”,capitol care să fie introdus în Codul de procedură penală și care să producă modificări corespunzătoare și în Legea 51/1991, prin prevedere expresă.Repet,dacă se dorește,dar am impresia(să dea Domnul să mă înșel) că nu se dorește în realitate acest lucru.

  13. *potrivit Legii 51/1991

  14. Faptul ca inregistrarile SRI nu pot fi folosite ca probe materiale, concrete, in dosarele penale „normale” nu inseamna ca SRI si DNA nu pot sau nu au voie sa faca schimb de informatii. SRI-ul poate transmite informatii DNA-ului in sensul ca pe inregistrarile lor au aparut informatii ca persoana X comite si alte infractiuni decat cele care tin de siguranta nationala. Pot sa informeze DNA-ul – bai desteptilor, vedeti ca ala fura gaini sau face afaceri ilicite, de milioane, sub nasul vostru. Noi nu va putem da inregistrari concrete, doar va informam. Mai departe e treaba voastra ce faceti cu informatia. N-aveti decat sa deschideti propria ancheta si sa va obtineti propriile dovezi si inregistrari. La fel si invers. Daca DNA il are sub urmarire pe un infractor banuit de coruptie si din inregistrari rezulta ca individul face si trafic cu arme sau vinde secrete de stat, sunt obligati sa anunte SRI, iar mai departe e treaba SRI-ului ce face cu informatiile respective. Deci, colaborarea intre institutii exista, insa fiecare trebuie sa-si obtina propriile dovezi (inregistrari) in cazul in care vor sa trimita pe cineva in judecata.

  15. Păi dacă de exemplu apare o secventă filmată din care rezulta că o persoană dă mită cuiva pentru un serviciu,acea filmare și înregistrarea audio nu ți le pot da serviciile.Sigur pot transmite și chiar transmit o informație organelor de urmarire penală.Tu cauți banii prin conturi și nu-i găsești și chiar dacă i-ai găsi aranjează cu cineva si spune că e vorba de un împrumut și așa rămâne bătut în cuie.Sunt cazuri in care este foarte greu,dacă nu chiar imposibil să dovedești o faptă consumată în condiții oculte.