G4Media.ro

BREAKING Blue Air anunță că nu va relua zborurile până la 10…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

BREAKING Blue Air anunță că nu va relua zborurile până la 10 octombrie / Compania anunță că nu are bani pentru combustibil

Compania aeriană Blue Air a anunțat vineri printr-un comunicat de presă că ”își propune” să reia zborurile abia din 10 octombrie, ceea ce înseamnă că pasagerii companiei care au achitat deja bilete până la acel moment nu vor putea să beneficieze de servicii.

De altfel, Blue Air anunță în comunicat că le transmi pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare.

Reprezentanții Blue Air arată că firma nu are suficienți bani pentru combustibil și cheltuieli operaționale.

Compania susține că vânzările de bilete ”au fost semnificativ afectate”, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia. În plus, toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente.

Reamintim că Blue Air a oprit toate zborurile la 6 septembrie, mii de români fiind blocați pe aeroporturi din toată Europa.

Comunicat oficial Blue Air:

În primul rând, dorim să ne cerem scuze tuturor pasagerilor Blue Air, care au fost afectați de imposibilitatea efectuării zborurilor programate începând cu amiaza zilei de 6 Septembrie 2022.

Ne cerem scuze tuturor angajaților și partenerilor comerciali ai Societății Blue Air Aviation pentru că nu am fost în măsură să ne îndeplinim toate obligațiile asumate față de aceștia.

Nu în ultimul rând, având în vedere faptul că din comunicatele publice emise în cursul zilei de ieri, 8 septembrie 2022, am constatat că am fost înțeleși greșit, dorim să ne exprimăm întreaga mulțumire pentru ajutorul ce ne-a fost acordat în aceste momente de maximă criză de Compania Națională de Transport Aerian TAROM S.A. precum și de Primul Ministru al României, dar și de Ministrul Transporturilor, pentru repatrierea pasagerilor Blue Air care au rămas blocați în afara țării.În lipsa acestui sprijin și în lipsa unui efort uman deosebit al tuturor angajaților TAROM S.A., precum și a celor de la cancelaria Primului Ministru, Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Externe, situația la momentul actual ar fi fost una mult mai gravă în ceea ce privește numărul pasagerilor blocați în aeroporturi.

În ultimele 48 de ore conducerea executivă, Consiliul de Administrație și acționariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia, astfel încât Societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plății combustibilului și celorlalte cheltuieli operaționale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie.

În plus, toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente. În acest context au fost analizate toate aspectele privind modalitatea de reluare cât mai rapidă a activității de zbor, discutându-se în mod direct cu zeci de furnizori critici ai companiei, respectiv aeroporturi, societăți de handling, furnizori de combustibil, autorități de control al traficului aerian, precum și cu proprietarul aeronavelor operate de Blue Air.

În urma acestora, Societatea își propune să reia zborurile începând cu data de 10 Octombrie 2022.
Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societății de a rambursa tuturor pasagerilor afectați sumele datorate și de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei.

Pe această cale, comunicăm tuturor pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 Octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare, aceste zboruri neputând fi operate.

Precizăm faptul că în cadrul discuțiilor purtate în Consiliul de Administrație al Blue Air, reprezentantul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a solicitat reluarea cât mai rapidă a zborurilor, iar votul reprezentantului Ministerului Finanțelor nu a putut fi exprimat. Votul reprezentantului Ministerului de Finanțe este unul extrem de important, având în vedere faptul că această instituție a emis Scrisoarea de Garanție pentru acordarea de către Eximbank SA a creditului comercial în sumă de 300.775.000 LEI, credit garantat cu 75% din acțiunile Societății și alte active deținute de Blue Air și acționariatul Societății.

În această perioadă, avem convingerea fermă că cei 2 investitori cu care acționariatul societății se află în discuții extrem de avansate la momentul la care a intervenit această situație de forță majoră, vor avea timpul necesar să analizeze absolut toate implicațiile acestui eveniment și să decidă, în mod definitiv, dacă doresc să investească sumele necesare revenirii Blue Air la cifrele dinainte de pandemia de COVID – 19 și acoperirea pierderilor de aproximativ 130.000.000 EUR suferite în această perioadă, din cauza interdicțiilor de zbor, a incertitudinii privind numeroasele valuri de pandemie, a creșterii absolut bruște și la niveluri extraordinare a prețului combustibilului, cauzate în principal de războiul din Ucraina, și scăderea cu peste 15% a puterii de cumparăre a monedei EUR față de USD.

Precizăm faptul că ajutorul de Stat a fost dimensionat strict pentru a acoperi pierderile suferite de Blue Air în perioada de suspendare a zborurilor, ca urmare a declarării stării de urgență în perioada martie-iunie 2020 și a deficitului de numerar al Societății limitat la data de 31 decembrie 2020, în condițiile în care pandemia a afectat în mod profund veniturile societății în perioada 2020 – 2021.

În cel mai scurt timp cu putință vom reveni cu detalii despre modalitatea în care va fi reluată activitatea de transport aerian de pasageri de societatea Blue Air Aviation.

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

22 comentarii

  1. Păi unde au dispărut cei 60 milioane de euro împrumutați de statul român nenorociților?

    • Edu, cred ca aceasta intrebare ar trebui pusa celor care i-au creditat fara sa solicitae garantii. Duceti-va la o banca sa va imprumute sa vedeti cate garantii va cer. Cum se cheltuie banii ajunsi in visteria statului este doar la latitudinea celui care primeste cota parte din acestia si nu-l doare capul ce se mai intampla mai deparet, atat timp cat el si-a umplut burdihanul. Niste paraziti.

  2. Isi merita soarta! Incercarea de santaj nu le-a reusit.Cand au luat banutii in avans pe bilete stiau situatia deci niste nesimtiti care au lasat sute de romani prin strainatate.Faliment fericit!

  3. Stați că statul a garantat și ceva împrumut luat de ei…acum e bun de plată!

    • Adica noi? Cei care facem bani pentru cheltuiala statului? 😂 Isi bat joc de romani din orice pozitie.

  4. Au spus ca au oprit zborurile pentru ca le-au fost inghetate conturile.
    Acum au conturile libere , dar tot nu reiau zborurile.
    Sa le mai dam un ajutor de stat ?
    PSD + PNL = garantia „calitatii”

    • Nici combustibilul nu sa achitat de o lunga perioada de timp ,cu ce vrei sa decoleze? Era doar o schema prin care sa suga banii și sa fuga ,iar statul poarta toată vina aici și ar trebuii plătiți din banii lor ,nu din banii noștrii ,ca eu dacă greșesc ceva plătesc din propriu buzunar ,dar ei baga mana tot la noi în buzunar .Oricum este învățătură de minte pentru toți, fără PSD și PNL ca nu au făcut nimic în peste 30 de ani ,sa nu va fie frica de schimbare la următoarele alegeri ,Hai România ca se poate .

  5. He, he, he ce amuzant, daca megatunul nu ar fi de natura penala.
    Grindix zicea ca Taromul va primi banii pe zboruri de la Blue Air. ha, ha, ha.
    Taromul a trimis 2 avioane de recuperare, cu asat probabil basta, cel mai probabil pe unde erau niste nesimtiti cu pile de adus in tara. Ar fi interesant de verificat listele cu cei care au fost recuperati de TArom din Israel si Grecia.
    Ar trebui anchetati toti cei care au permis functionarea Blue Air in 2022, cand Blue Air facea campanii agresive cu promotii si rute fistichii si apoi anula zborurile. Ar trebui anchetata preluarea Blue Air de catre un pilot tanar de avioane care avea pe undeva cateva milioane de euro. Si ce urmeaza sa se intample cu noul Air Conect cel saturat de securici. Plus aia care au garantat, in numele statului roman, imprumuturi dubioase pentru Blue Air. Pana la urma, exact cum spuneam, tot contribuabilul roman onest plateste tunul dat de statul roman si Blue Air. Sa speram ca Air Conect nu e doar un paravan de preluat active.

  6. Pai pana pe 10 octombrie încep sa vina banii din Rusia. Adică air Moldova (deținută de blue air) reîncepe zborurile către Moscova din 1 octombrie.

  7. V-am spus eu ca blue air e in faliment, nu mai are bani nici sa porneasca motoarele. Tot circul cu „aoleu mamica mea, mi-a blocat conturili, opresc cursele” a fost numai si numai pentru victimizare, dar nu prea le-a iesit.

  8. URMEAZA IN CATEVA ZILE CEREREA DEBITORULUI ADICA A PROPRIETARILOR = INSOLVENTA !

  9. Sa-i imprumute statul bani.

  10. SMECHERIE , ASTA-I CA LA ASTIA CU UMFLATUL FACTURILOR,GAZE ,CURENT…
    SA VEDEM DACA CINEVA ISI V-A FACE MESERIA ” LA SANGE ” CU RECUPERARE,
    (poate in alta viata)

  11. smecherie,
    sa vedem daca „cineva” obligat de fisa postului,isi va face treaba, cu recuperare,
    (in alta viata)

  12. Nu înțeleg ce tot o dau unii în comentarii cu Rusia. Ce treabă are Rusia cu impostorii si escrocii care sunt la conducerea României de 32 de ani? Cel mult fac ce le spune occidentul nu Rusia.

    • In comunicat se spune ca principala cauza a scumpirii combustibilului este solidaritatea voastra cu Ucraina.

    • Occidentul se chinuie din 2007 sa ne aduca pe calea cea buna,dar conducerea kgb ista stie ca pe calea cea buna e tot mai greu de furat si tot mai usor de mers la parnaie.
      Justitie independenta nu se poate la noi,furtul din banii publici nu se poate opri,fonduri europene nu se folosesc pentru ca sunt greu de furat.
      Retorica sovietica cum ca occidentul ne distruge ,tine doar la creierele spalate hauriste,care nu pot pricepe ca totusi romanii emigreaza in occident pentru o viata mai buna ,nicidecum in Rusia,si totusi pentru o bere la plastic sunt usor de convins ca statutul de slugi sovietice le-ar face viata mizerabila mai buna.

  13. Cei care au platit zboruri dupa 10 Oct ce fac?

  14. G4 media, pentru cenzura murdară oe care o practicați la comentarii, meritați nu numai wtagwrea saitului vostru ci sa și vi-l blocheze !!!.

  15. Dar cine p#la i-a rugat sa-si reia zborurile?

  16. Nu am mai comentat de mult pentru ca Romania este o gluma proasta, dar in acest caz statul nu ar trebui sa intervina, ci sa ii lase sa dea faliment. Valabil pentru orice alta firma/companie. Asa functioneaza capitalismul.
    Iar pentru carcotasi, faliment nu inseamna ca toate locurile de munca ale Blue Air dispar, ci o alta entitate va cumpara compania falimentara, va face restructurari si o va face mai eficienta.