G4Media.ro

Brașovul vrea să devină ”capitala velo a României”. Piste de biciclete de…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Brașovul vrea să devină ”capitala velo a României”. Piste de biciclete de 148,5 km

Masterplanul Velo, un document care prevede felul în care se poate dezvolta infrastructura pentru biciclete în Municipiul Brașov a fost prezentat consilierilor locali, informează Bună Ziua Brașov.

Conform documentului, se propune anularea unei benzi de circulație pentru autovehicule pe mai multe străzi, rearanjarea parcărilor, precum și amenajarea unor piste pentru ca mobilitatea urbană să se dezvolte mai mult pe două roți.

Scopul acestui document este de a asigura „tranziţia de la modelul tradiţional de planificare a sistemelor de transport către conceptul de mobilitate urbană durabilă”, astfel încât, în anul 2025, Braşovul să se caracterizeze „ca un oraş activ în care mersul cu bicicleta”. Ba mai mult, este anunţat şi un obiectiv: Braşovul să devină „capitala velo a României”, scrie Bună Ziua Brașov.

Printre ţintele propuse prin acest studiu sunt amenajarea unei reţele de piste pentru biciclişti. Aceasta este împărţită pe trei paliere, respectiv reţeaua primară (53 km) – care include artere de circulaţie majore – reţeaua secundară (35,5 km) – care include străzi secundare, de legătură – şi reţeaua de pe străzi locale (60 km), cu prioritate pentru mijloace de transport nemotorizate.

De asemenea, cei care au pregătit Masterplanul Velo au propus şi măsuri de calmare a traficului, în special pe străzile locale unde bicicliştii vor împărţi strada cu autoturismele şi, după caz, cu pietonii. „

În aceste cazuri, indicatoare de limitare a vitezei nu sunt suficiente şi este nevoie de amenajări suplimentare care să forţeze conducătorii auto să respecte limita maximă de viteză permisă (20 sau 30 km/h). Astfel de amenajări pot fi limitatoare de viteză, şicane realizate din autovehicule parcate, blocarea străzii pe o direcţie şi alte marcaje relevante”, se arată în studiu.

De asemenea, se precizează că pistele pentru biciclete vor fi separate de arterele auto.

„Pentru o siguranţă sporită majoritatea pistelor pentru biciclete din masterplan vor fi amenajate sub forma unor piste bidirecţionale amplasate pe o parte a străzii fiind protejate de delimitări fizice (preferabil jardiniere cu vegetaţie) de traficul rutier”, se mai arată în studiu.

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. PSDNLiștii îl vor ataca din nou pe Allen Coliban, fiindcă nu e hoț. De ce nu vrea să fure? Cine se crede?

    • Nu e hot dar nimeni nu crede ca este destept. Mai intai nepotul bolsevicului ilegalist Miron Constantinescu (nu-l mai stie nimeni pe batranul comunist dar individul a incercat sa-i ia puterea lui Gheorghiu-Dej la ordinele Moscovei) nu a reusit sa termine facultatea, asa cum e ea acum, cand doar daca te prezinti la scoala primesti o diploma. Apoi a mintit in CV ca are licenta luata. Iar acum se ocupa de tot felul de traznai, ca locuri de joaca pe marile bulevarde intr-un oras sufocat de masini. Dar o parcare, una singura, doar una ai facut in orasul asta de cand esti primar, dle Coliban ?? Ai impus dezvoltatorilor imobiliari sa faca, odata cu blocurile de 10 etaje pe care le-ai aprobat, si o singura parcare pentru masinile locatarilor ??? Nu faci nici tu nimic ce trebuie pentru oras, la fel ca predecesorul tau, hotul ordinar care a fost Scripcaru (cand zic hot nu zic aiurea- ca sa-si justifice viloiul pe care si l-a construit, distrugand pitorescul cartierului Scheii Brasovului, Scripcaru ar fi trebuit sa ia leafa de primar vreo 2000 de ani).

  2. Proostu de coliban a uitat ca la Brasov te katchi pe tine de frig 6 luni pe an.

  3. Sa nu o mai lungească…..vin rușii cu bicicleta peste ei

  4. Tichia de mărgăritar…

  5. O banda pentru biciclisti, maine-poimaine o banda pentru autobuze, si uite cum s-au injumatatit benzile…parca sunt cateva zeci de benzi din care tai una si nu se simte. Sunt 2 sau 3 benzi..ai taiat 1 banda ai sufocat orasul. Apoi Brasovul nu are clima Timisoarei…sunt iernile grele, din Octombrie pana in Aprilie nu prea iti vine sa iesi cu bicicleta…o sa ai o banda de biciclete goala pentru cel putin jumatate de an si un oras sufocat ..omul nu este pe treaba lui, nu a miscat nimic in Brasov, doar cu ideii din astea il mai auzi odata la 2-3 luni..un festival de muzica…benzi de biciclete..cam atat stie si cam atat poate. Sa se roage puternic sa nu candideze fostul primar din nou ca nici o sa isi aduca aminte brasovenii cine a fost coliban in cateva luni.

    • Cum nu face nimic ??? Proiecteaza pe Tampa tricolorul unguresc de fiecare data de 15 martie.

    • Eu mă întreb unde și-ar ține oamenii bicicletele dacă și-ar lua biciclete jumătate din locatarii unui bloc.
      Și mă întreb cum urcă o femeie sau un copil o bicicletă până la etajul 3.
      Altfel e bine

  6. Proiectul este excelent, implementarea lui este o adevărată provocare. Deocamdată, dl Coliban nu a demonstrat mai nimic.

  7. Primar de comuna. Nu-l duce mintea sa realizeze proiecte mari, necesare pt un oras ca Brasovul.
    Este precum femeia de serviciu din primarie.
    Domnule Coliban, termina, neterminata, unitate de primiri urgente de la SJ Brasov. De peste 5 ani te chinui pt realizarea acestui obiectiv ca si o banala plomba a Spitalului Judetean. Va o sala de sport/spectacole si un stadion de anvergura Brasivului. Nu te ocupa de nimicuri.
    De cand te-ai cocotat in frintea urbei n-ai facut NIMIC.

  8. Foarte bine. Abia asteptam. In momentul de fata se circula majoritar pe marginea strazilor unde e periculos pentru biciclisti, chiar daca se respecta regulile de circulatie. Mult respect soferilor care lasa loc si respecta biciclistii. In Brasov majoritatea soferilor sunt foarte ok, dar din pacate sunt si exceptii, si atunci per total nu merita riscul de a iesi cu bicicleta, din pacate.
    Abia asteptam, o sa ne adaptam stilul de viata la mai putine benzi pentru masini dar siguranta pentru biciclisti si benzi dedicate pentru transport in comun.