G4Media.ro

Blue Air anunță că poprirea a fost ridicată, iar zborurile vor fi…

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Blue Air anunță că poprirea a fost ridicată, iar zborurile vor fi reluate/ Compania are datorii de 50% din veniturile înregistrate anual/ Blue Air va rămâne doar cu 5 aeronave, de la 32 cât avea înaintea pandemiei COVID-19

Compania aeriană low-cost Blue Air a transmis, printr-un comunicat de miercuri seară, că zborurile vor fi reluate după ce poprirea a fost ridicată. Blue Air a mai spus că a fost ”puternic zdruncinată” credibilitatea firmei.

  • ”Poprirea a fost ridicată și zborurile vor fi reluate am beneficiat de sprijinul AFM, în special cel al domnului președinte Dobre. S-a oprit o companie aeriană și s-a oprit de tot, iar credibilitatea Blue Air a fost puternic zdruncinată. În aceste momente facem o evaluare atentă ca să înțelegem care ne este capacitatea de operare. În decursul zilei de mâine vom reveni cu un comunicat oficial în care vom anunța exact ce zboruri vom relua, fie cu sprijinul TAROM sau a altor operatori încercăm să aducem acasă pasagerii blocați în aeroporturile străine”.

Blue Air mai susține că pasagerilor afectați de suspendarea zborurilor le-au fost oferite opțiuni ”prevăzute de legislația în vigoare, aplicabile tuturor operatorilor aerieni la nivel european (rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil publicat pe website sau rambursarea în portofelul electronic utilizabil la viitoare achiziții de bilete)”.

  • ”Absolut toate chestiunile legate de rambursarea pasagerilor depind esențial de reluarea activității, astfel încât societatea să poată realiza veniturile necesare atât pentru operarea zborurilor curente, cât și pentru rambursarea sumelor datorate către pasageri”, a mai transmis compania.

Blue Air a mai precizat că datoriile companiei sunt aproximativ 50% din veniturile realizate anual, adică 230 de milioane de euro:

  • ”Așa cum am demonstrat și în anul 2019 (an în care Blue Air a avut venituri de aproximativ 415.000.000 EUR) compania deține know-how-ul și personalul necesar pentru realizarea veniturilor suficiente în vederea achitării tuturor datoriilor sale atât timp cât este lăsată să funcționeze în condiții de piață normale”.

Numărul angajaților Blue Air a scăzut de asemenea de la 1570 de persoane cât avea înainte de pandemia de COVID-19 la 560 de angajați câți are în prezent.

  • ”În ceea ce privește aeronavele, de la un număr de 32 aeronave în 2019, în acest moment funcționăm cu 13 aeronave, iar în cursul următoarelor luni vom fi obligați să rămânem cu 5 aeronave, fiecare cu o capacitate de 189 de locuri, pentru că restul vor trebui restituite proprietarilor acestora”, a mai transmis compania.

Blue Air a mai transmis că datoria acumulată de Blue Air la AFM este de 28.751.323 RON, iar în perioada 6 – 11 septembrie 2022 erau planificate și anulate 401 zboruri și 54.161 pasageri au fost afectați de anulări.

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

8 comentarii

  1. La-s ca are Wizz-Air cat sa duca cat nu ducea Tarom cu Blue impreuna 😄

  2. Trist, foarte trist. Sa speram ca-si revine. Mult succes!

  3. Cum adică poprirea a fost ridicată? Deci o firmă privată șantajează Guvernul și chiar reușește? Nu este nimic penal aici?

    • Vezi tu, sa nu fost invers…

    • Ba da, e ceva penal aici. O instituție a statului nu se gândește la cum funcționează o întreprindere cu toate conturile blocate și lasă pe drumuri fără jena mii de călători. Existau masuri intermediare înainte de una radicala. As întreba și dacă concurenta nu a avut vreun amestec. Atunci chiar ar fi penal

  4. Asta a fost judo tu, ei vrut sufocat la el încet iar el forţat mâna.
    În traducerea din dacu veche udemerista şmecheritul a fost şmecherita.😏

  5. Sa „traiasca” nea de la mediu. cum il cheama? Tanczos „Wizz” Barna!!!!

  6. Bun, sa zicem ca biletele vor fi compensate cumva dar cum rămâne cu vacantele platite ?