
Blocarea comutatorului de control pentru combustibil, o posibilă cauză a tragediei aviatice din India, de luna trecută
India a ordonat o inspecție a comutatoarelor de combustibil montate pe aeronavele Boeing înmatriculate în țară, după ce ancheta privind accidentul Air India B-787 de luna trecută a ridicat semne de întrebare cu privire la sistem, notează France Presse.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Într-un prim raport publicat sâmbătă, Biroul indian de investigare a accidentelor aeriene (AAIB) a indicat că alimentarea cu parafină a celor două motoare ale avionului a fost întreruptă imediat după decolarea de la Ahmedabad.
Această întrerupere a provocat o pierdere bruscă de putere la ambele motoare ale aeronavei, care s-a prăbușit în clădirile din apropierea aeroportului, provocând moartea a 260 de persoane.
Deocamdată, documentul AAIB nu a tras nicio concluzie și nu a indicat niciun vinovat.
Înregistratorul de voce din cabina de pilotaj a dezvăluit că unul dintre piloți l-a întrebat pe celălalt „de ce a întrerupt alimentarea cu combustibil” și că acesta din urmă i-a răspuns „că nu a făcut acest lucru”, a precizat AAIB.
Deși raportul său nu a recomandat nicio acțiune imediată, societatea-mamă, Autoritatea franceză pentru aviație civilă (DGCA), a ordonat luni seara ca aceste dispozitive să fie verificate pe mai multe tipuri de Boeing, inclusiv 787 și 737.
„DGCA a observat că mai mulți operatori, atât în străinătate, cât și în India, au ordonat deja inspecții ale aeronavelor lor”, a explicat aceasta într-o declarație.
În 2018, Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a emis o notă consultativă privind „dezactivarea potențială a funcției de blocare a comutatorului de control al combustibilului” pe anumite aeronave Boeing, inclusiv 787.
Air India a declarat AAIB că nu a efectuat o inspecție la momentul respectiv deoarece măsura era doar „recomandabilă și nu obligatorie”.
Într-o scrisoare adresată luni angajaților săi, directorul general al companiei aeriene, Campbell Wilson, a avertizat împotriva „oricăror concluzii premature” cu privire la cauzele dezastrului.
Două asociații ale piloților companiilor aeriene indiene au respins cu fermitate raportul preliminar al anchetatorilor, care sugerează o eroare umană.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.