Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Odată cu apariția biocombustibililor în stațiile de carburanți din România, începând cu1 iunie, este posibil ca oamenii să cheltuiască mai mult pe combustibil. Acest lucru este însă inevitabil, deoarece este o parte a planului de reducere a emisiilor de CO2 inițiat de Comisia Europeană.
Mai multe state membre ale Uniunii Europene folosesc deja bioetanol în stațiile publice de carburanți, iar șoferii trebuie doar să profite din plin de această situație. Având în vedere acest lucru, un expert în domeniul auto, Matas Buzelis, de la platforma de verificare a istoricului vehiculelor carVertical, recomandă câteva obiceiuri și soluții simple care pot contribui la reducerea drastică a facturilor de combustibil.
Mașinile alimentate cu biocombustibil consumă mai mult
Cea mai mare îngrijorare, evident, este legată de creșterea consumului, deoarece mașinile au nevoie de mai mult biocombustibil decât benzina convențională pentru a parcurge aceeași distanță. Dar aceasta este doar o parte a problemei.
În timp ce oamenii vor cheltui în mod inevitabil mai mult pe combustibil, există, de asemenea, posibilitatea ca unele vehicule mai vechi să nu mai fie la fel de fiabile, deoarece mașinile cu biocombustibili sunt mai predispuse la defecțiuni. Dar acesta este prețul reducerii nivelului de CO2, cel puțin în Europa.
Articolul continuă mai jos
Anvelopele sunt răspunzătoare pentru consum
Există o modalitate prin care majoritatea șoferilor pot compensa creșterea consumului de combustibil, și anume condusul propriu-zis. Astfel, dacă biocombustibilii duc la o creștere a consumului cu peste 10%, condusul economic îl poate reduce cu aproximativ 40%, în funcție de abilitățile șoferului.
În primul rând, șoferii ar trebui să fie conștienți de starea generală a mașinii lor, inclusiv de starea anvelopelor. Anvelopele sunt singurul lucru care asigură conexiunea dintre mașină și șosea, iar anvelopele cu rezistență redusă la rulare pot aduce niște economii la combustibil dacă vehiculul este folosit des pe autostrăzi.
Presiunea din anvelope este foarte importantă atunci când vorbim de consumul de combustibil și este vitală pentru durata de viață a anvelopelor. Șoferul ar trebui să verifice presiunea la care rulează și să se asigure că nu au o presiune foarte redusă.
O presiune redusă cu 20% crește gradul de uzură al anvelopelor cu 16% și consumul de combustibil cu 4%. Acesta este doar unul dintre aspectele care trebuie luate în considerare. Verificarea presiunii anvelopelor este un lucru simplu de făcut, dar care poate duce în final la economii importante.
Păstrați distanța pentru a economisi combustibil
În plus, cel mai important factor de economisire a combustibilului îl reprezintă stilul de condus lin. Este nevoie de luni, dacă nu chiar de ani, pentru a dezvolta obiceiuri benefice de condus, dar cu siguranță adoptarea unui stil de condus lin poate reduce dramatic consumul de combustibil.
Expertul auto al carVertical subliniază că șoferii ar trebui să folosească frânele cât mai rar, ceea ce înseamnă că mașinile ar trebui să folosească cât mai mult din inerția lor. De exemplu, dacă există un semafor roșu în față, șoferul ar putea reduce viteza și ar putea merge din inerție până când se face din nou verde. Punerea în mișcare a mașinii de pe loc este una dintre situațiile care necesită cel mai mare consum de combustibil și este o situație cu care șoferii se confruntă foarte des în deplasările lor zilnice, prin urmare evitarea situațiilor în care mașina trebuie oprită reprezintă un pas important spre adoptarea unui stil de condus mai economic.
Accelerarea rapidă necesită, de asemenea, multă energie care este extrasă din motorul cu ardere internă. Cel mai bun sfat pentru toți șoferii este să păstreze o distanță de siguranță față de mașina din față. Deoarece ceilalți membri ai traficului pot frâna brusc, distanța de siguranță nu numai că îmbunătățește economia de combustibil, deoarece șoferii își pot planifica mișcările, dar crește și siguranța în trafic, deoarece șoferii au mai mult timp pentru a reacționa corespunzător la situațiile din față.
Pentru a face economii de combustibil trebuie să ne familiarizăm cu toate aspectele pe care acest proces le implică, dar există numeroase modalități. Evitarea ambuteiajelor, planificarea călătoriilor și acordarea unui plus de atenție îngrijirii mașinii se vor transforma în cele din urmă în economii substanțiale de combustibil.
Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat cu G4Media.ro
Total aiurea, nu acum au fost introduși acești așa ziși biocombustibili. Sunt ani buni. În ceea ce privește scăderea emisiilor ar trebui să știți ca pentru a deshidrata 1 l de etanol (ca să poată fi introdus în benzină) se consumă echivalentul a 1.1 l etanol. Așa că ce iei pe mere mai pui în plus să dai pe pere. Plus că scade puterea motorului și deci crește consumul. Domnule ziarist, pune mâna pe carte ca să pricepi.
… sa isi bage nu numai in masinile lor, dar si altundeva.
Ma iertati, dar domnul acesta bate câmpii cu gratie.
Conduc in maniera economică de decenii. Mai economic de atât este sa țin mașina in garaj.
Deci, voi plăti mai mult.
Daca nu-ti plac, esti liber sa treci pe electrica.
Este greșit să susții că accelerarea rapidă crește consumul. Accelerarea rapidă până la viteza de croazieră scade consumul; accelerarea când urmează să frânezi imediat este dăunătoare consumului. Anticipația contează cel mai mult la eficientizarea consumului.
În 🇪🇸 sa anunțat că prețul pe litru va fi între 2 și 3€ .
E doar o reclamă la niște unii care îți iau bani degeaba
Cea mai bună variantă e mașina pe GPL.
Vrăjeala cu electrica e pt cei care nu se gândesc cum e produsă 90% din energia electrică
Că mașini electrice sunt doar la noi :)))
Bogații merg cu private-jet și ii pun pe săraci să consume biocombusribil, să salveze planeta :)))
@argonaut nu merge la scoala ca fac profesorii greva. El nu citeste ca energia solara a depasit in anumite parti in Europa energia produsa din surse fosile. Lasa-l sa stea pe Tiktok .
Nu se vor îngrămădi românii să cumpere biocombustibili acum,datorită costului,iar stilul acesta agresiv de condus nu va dispărea nici el prea curând ,căci ține de mentalitatea și psihicul românului privit la nivel generalist-tupeist,încrezut ,arogant,dorința de a fi el în trafic ,,buricul pământului,,.
Abia astept utilizarea in masa a biocombustibililor,de 10 ani se stie ca afecteaza in mod diferit(evident ,in sens rau) componentele de injectie…or sa crape carutele romanesti tot la fiecare plin,da’noi o ardem verde.La fel cum au bagat norma (experimentala pina in ’26 la nivel european) OBD FCM obligatorie la verificarea tehnica periodica la masinile ce indeplinesc conditiile(dupa ’21).Ghiciti urmarea,gurile rele spun ca se va face taxarea in functie de cat de greu ai piciorul,datele sus-mentionate fiind unele permanente pe masina…
Vad…verde in fata ochilor,mai ales cu asa prosti la conducere,sa traim bine.
Cand pretul la motorinâ creste „nebuneste”,pentru a face fată cheltuielilor,unii transportatori pun ulei de gatit în rezervoare,într-un procent de 10-15%sau chiar 20,daca pretul uleiului este mic.Cum era înainte de 3-4lei/l.Scade un pic puterea motorului,mai ales la plecarea de pe loc,dar în urma lui miroase a gogosi.Trebuie schimbat mai des filtrul de motorina,insa sistemul de injectie functioneaza,cred,mai bine,fiindcă uleiul lubrefiază mai mult decat motorina elementele sistemului.Nu știu pe termen lung ce efecte produce.Arderea e posibil sa fie altfel.
Am uitat sa va zic ca si din aceasta cauză,la inceputul crizei,pretul uleiului de gatit a luat-o razna.