Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
82 de kilometri de Autostradă și Drum Expres au fost deschiși circulației în 2023, mai mult de jumătate (70 %) fiind deschiși înainte de termenele din contracte. Astfel, din cei 82 de kilometri inaugurați, constructorii UMB și Strabag-Geiger au finalizat 58 de kilometri înainte de termenele din contract, potrivit datelor oficiale CNAIR. Din cei 58 de kilometri deschiși în avans, UMB are 42 de kilometri, iar Strabag 16 km.
Sâmbătă, 30 decembrie, la cei 72 de kilometri de autostradă și drum expres se adaugă încă 10 kilometri pe Autostrada A 0, practic primii 10 kilometri ai Autostrăzii București Sud, deși turcii de la Alsim Alarko ar fi trebuit să termine ambele loturi între A 2 și Bragadiru (33 kilometri lungime). Practic, CNAIR termină anul 2023 cu 96 de kilometri de Autostradă și Drum Expres construiți din care 15 kilometri la stadiul de autostradă -muzeu : 9 kilometri pe lotul UMB A0 Nord pentru că nodul rutier cu DN 2 este pe lotul 3 (deocamdată în proiectare cu o firmă din China) și alți 6 kilometri din lotul 2 A 0 Sud pentru că nu sunt terminați 7 kilometri între Vidra și DN 4 din lotul 1 Alsim Alarko.
Constructorul Nurol din Turcia a finalizat în septembrie (cu o ușoară întârziere) cei 14 kilometri din Autostrada Transilvania (județul Sălaj), iar Alsim Alarko avea termen 30 de luni pentru Lotul 2, calculat din august 2020 (la începerea lucrărilor) dar a primit extensii.
Citește integral pe economedia.ro