G4Media.ro

Bicicleta revine în forţă. Cum încurajează statele europene circulația pe două roți…

sursa foto: Pexels

Bicicleta revine în forţă. Cum încurajează statele europene circulația pe două roți și investesc în piste pentru a menține distanțarea socială

Într-un moment în care statele din Europa se pregătesc să iasă din carantină, autorităţile din Paris şi Milano se orientează spre biciclete ca o modalitate de a relua deplasarea locuitorilor oraşelor fără a agrava pandemia de coronavirus, transmite Bloomberg.

Ministrul francez al Ecologiei a cerut unui grup care promovează utilizarea bicicletelor să ajute oficialităţile locale în coordonarea eforturilor destinate creării unor piste de biciclete temporare. În Berlin, autorităţile locale au creat deja piste de biciclete temporare pentru a încuraja păstrarea distanţei sociale. Milano intenţionează să deschidă mai multe străzi pentru biciclişti şi pietoni.

Bicicleta este o soluţie atractivă pentru că poate ajuta populaţia să se deplaseze la muncă fără a înghesui oamenii în autobuze şi trenuri aglomerate, unde virusul este mai probabil să se răspândească. Ca o recunoaştere a acestui risc, premierul francez, Edouard Philippe a spus că purtarea măştilor ar putea deveni obligatorie în sistemul public de transport.

Potrivit grupului Club des Villes et Territoires, care promovează utilizarea bicicletelor, această modalitate de transport este prietenoasă cu mediul şi permite păstrarea distanţei sociale. Acest lucru este deosebit de important „într-un moment în care tema faţă de mijloacele publice de transport este posibil să persiste şi dincolo de încheierea carantinei”, susţine Club des Villes et Territoires.

Mijloacele publice de transport funcţionează în continuare în Franţa, dar la o capacitate mai mică, pentru cei care trebuie să facă naveta sau să efectueze călătorii esenţiale. Însă proliferarea aplicaţiilor de tip bike-sharing, precum şi eforturile care durează de mai mulţi ani destinate construcţiei de piste de biciclete în Paris şi alte oraşe din Franţa, fac mai uşor pentru cetăţeni să se deplaseze la muncă pe două roţi.

„În acest moment, vorbim de piste temporare pentru biciclete, puse la punct de autorităţile locale” a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului Ecologiei din Franţa, adăugând că planul pe termen lung privind construcţia de trasee pentru biciclete continuă.

De asemenea, în lunile următoare, autorităţile din Milano vor face mai accesibile pentru biciclişti şi pietoni o suprafaţă de 35 de kilometri din străzile oraşului, astfel încât navetişti vor putea să evite transportul public şi blocajele în trafic după ridicarea restricţiilor.

Germania, una din ţările renumite în Europa pentru reţeaua sa de autostrăzi, a decis să îşi modernizeze infrastructura destinată bicicletelor din cauza coronavirusului. Landul Baden-Wuerttemberg, unde îşi are sediul grupul auto Daimler AG, îşi va dubla finanţarea alocată în acest an pentru construcţia de trasee pentru biciclete şi pietoni, până la 58 de milioane de euro.

Grupul de lobby pentru mediul înconjurător Deutsche Umwelthilfe a cerut autorităţilor ca peste 200 de oraşe din Germania să mărească traseele pentru biciclete pentru a reduce aglomeraţia în autobuze şi metrouri. „Bicicliştii au nevoie de infrastructură sigură în lunile următoare. Aceasta permite o călătorie sigură la locul de muncă şi ajută doctorii şi spitalele să evite accidentele inutile”, susţine Deutsche Umwelthilfe într-un comunicat de presă.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Iar în București nu există nici 10 km funcționali de piste pentru biciclete, așa tare se investește în această industrie. Mulțumim ultimele administrații pentru incompetență și nepăsare!

  2. Bagati in plamani, cu cea mai viteza, toate mizeriile.

    • Nu sunt convins… și în mașină respiri același aer, cu toate filtrele. Pe lângă asta gurile de admisie la mașină sunt mai aproape de sol, acolo unde e concentrație mai mare de particule, decât capul unui biciclist. Ca să nu mai zic că în mașină poți fi în ambuteiaj pe banda din mijloc pe un bulevard cu 3 benzi…
      Iar la metrou din câte știu e un nivel ridicat de particule provenite de la frâne, roți, șine datorat și faptului că aerisirea se face mai greu…

    • Nu înțeleg, frate, atitudinea asta. Gândești ca Coronavirus.

      Dacă te dai și tu jos din mașina e mai puțin aer nașpa. Plus ca scazi șansele familiei tale, prietenilor tai, copiilor tai și tie sa facă cancer sau alte boli nașpa de la poluare. Sa nu mai zic de încălzirea globală.

      Mersul te bicicleta o sa te facă și da te simți mai bine.

      Incearca și o sa mi mulțumești.

  3. Nimic nou. Si Ceausescu descuraja mersul cu masina…

  4. normal ca nu avem benzi de biciclete, iar alea care exista au mancat din strada, nu e ceva gandit sa nu strice altceva. in parcuri au pictat doar dungi pe mijlocul tuturor aleilor si merg biciclistii cu mare viteza de e chiar periculos. dar au interzis trotinetele, alea nu e bune, bicicletele in viteza maxima e bune.

    • A fost interzisa circulatia trotinetelor pe trotuar. Acolo unde sunt amenejate piste pentru biciclete este permis si accesul cu trotineta.
      Problema este ca in Bucuresti nu sunt piste de bcicleta pe care sa se circule decent (cum sunt in Danemarca, Olanda)
      Avem in Bucuresti o multime de marcaje pe trotuar care ar trebui sa indice existenta unor piste de biciclete dar acelea sunt bataie de joc deoarece asfaltul turnat nu este neted, sunt multe obstacole iar la intersectiile cu fiecare cale de acces si strada secundara, bordurile nu sunt suficient de coborate, obligand biciclistul sa incetineasca pana la oprire.
      Singura pista de bicilete care se califica e cea de pe Calea Victoriei (amenajata in 2014-2015).

  5. In RO ne conduc prostii si tot aia ne zic ca nu e bine cu bicicleta, cat am mers prin Europa in general cu cat oamenii au un nivel de educatie mai mare cu atat mai mult folosesc mijloace de deplasare mai sanatoase, nici trotinetele electrice nu pot sa zic ca sunt asa populare ca in Bucuresti. La polul opus punctul prostiei din Europa, Istambul, nu vezi nici o bicicleta si aceasi soferi cretini ca in Bucuresti.

    • Exista doua tipuri de societăți care circula cu bicicleta: înapoiată sau avansată. Noi suntem la mijloc.

    • Înseamnă că există trei societăți.