Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Lucrările pe Centura municipiului Zalău, singurul șantier „chinezesc” din România, sunt aproape abandonate, acuză fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Horațiu Cosma. Deși în august ministrul Sorin Grindeanu a verificat de două ori lucrările și a promis soluții pentru finalizarea centurii cu o lungime de 5 kilometri, proiectul este întârziat, la 50% execuție și pentru că Ministerul Transporturilor/CNAIR nu reușeșc să actualizeze valoarea contractului la noile prețuri din construcții.
„Pe centura Zalău bate vântul, și la propriu, și la figurat. De doi ani de zile Grindeanu nu a fost în stare să actualizeze prețurile contractului la nivelul pieței, așa cum s-a întâmplat pe alte proiecte finanțate din fonduri europene. O singură factură a plătit constructorului în 2023, de sub 5% din valoarea proiectului. În aceste condiții, șantierul băltește la circa 50% stadiu fizic, constructorul trebuie să vină cu bani de acasă și nu reușește să plătească salariile oamenilor, facturile către proprii furnizori și subcontractori. Zălăuanii merită o centură rutieră care să scoată traficul infernal din oraș. Se pot bucura de ea în 2024. Însă pentru asta, e nevoie de un ministru la Transporturi căruia să îi pese de proiect, să ia taurul de coarne și să rezolve blocajele ce țin de statul român”, Horațiu Cosma, USR.
Pe 9 august, la Nușfalău, pe șantierul Nurol, ministrul Transporturilor dădea asigurări că va găsi soluții: „În următoarea perioadă mai vin o dată să luăm o decizie pentru a crește ritmul lucrărilor pe Centură. Nu sunt mulțumit, nu am cum să fiu mulțumit, am vorbit și cu domnul primar, cu domnul președinte de Consiliu Județean și cu domnul ministru Bode…trebuie găsită o soluție și o vom găsi”, spunea Grindeanu pe 9 august.
Citește integral pe economedia.ro