Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Barometrul de încredere Edelman 2025 arată că temerile economice s-au transformat în resentimente, șase din 10 respondenți raportând un sentiment de nemulțumire de la moderat la ridicat. Acesta este definit prin convingerea că guvernul și mediul de afaceri le fac rău și servesc interese înguste, iar în cele din urmă cei bogați beneficiază în timp ce oamenii obișnuiți se chinuie. Teama de discriminare a crescut cu 10 puncte, ajungând la un nivel record de 63%, fiind majoritară la toate genurile, vârstele și nivelurile de venit. Cea mai mare creștere (14 puncte) a fost înregistrată în rândul albilor din SUA.
„În ultimul deceniu, societatea a evoluat de la temeri la polarizare iar acum la resentiment”, a declarat Richard Edelman, CEO al Edelman. „Lideri în funcție din SUA, Marea Britanie, Franța, Germania, Coreea de Sud și Canada au fost înlăturați pe fondul furiei alegătorilor cu privire la pierderea locurilor de muncă, la globalizare și inflație. Vedem acum o mentalitate de sumă zero care legitimează măsurile extreme precum violența și dezinformarea ca instrumente pentru schimbare. Barometrul constată un decalaj de 30 de puncte în ceea ce privește încrederea în instituții între cei cu nemulțumiri mari și cei cu nemulțumiri mici (indice de încredere de 36 față de 66). Reducerea acestui decalaj favorizează speranța pentru un viitor mai bun.”
„De 10 ani, de când Links Associates este afiliat la cea mai mare rețea independentă de PR din lume – Edelman, prezentăm rezultatele Barometrului de Încredere Edelman. Anul acesta însă, cercetarea surprinde criza fără precedent de încredere prin care trece umanitatea. Valul uriaș de resentiment, lipsa de speranță și confuzia devin tot mai mari în toate societățile din lume, iar sistemele noastre politice și economice se află sub cea mai mare presiune, ca urmare a polarizării și inegalităților resimțite. În acest context tulbure, comunicatorii din toate instituțiile cheie au rolul de a recalibra mesajele liderilor către o perspectivă mult mai umană. În mod particular, comunicarea mediului de business trebuie să aibă ca obiectiv refacerea punților de dialog între consumatori și branduri într-un mod autentic, integru și răspunzând aspirațiilor și nevoilor reale ale acestora”, a declarat Corina Vințan, CEO Links Associates.
Citește integral pe economedia.ro