Home » Auto-Tech » Avansul autobuzelor electrice în Europa a fost mai rapid decât se preconiza/ România în primele țări în ceea ce privește trecerea la autobuze electrice

Avansul autobuzelor electrice în Europa a fost mai rapid decât se preconiza/ România în primele țări în ceea ce privește trecerea la autobuze electrice

03 mart. 2025
Avansul autobuzelor electrice în Europa a fost mai rapid decât se preconiza/ România în primele țări în ceea ce privește trecerea la autobuze electrice
Foto: Dreamstime
Ascultă articolul

Aproape jumătate (49%) dintre autobuzele noi vândute în Europa în anul 2024 au fost cu emisii zero (motoare electrice sau pe hidrogen), depăşind obiectivele fixate de Uniunea Europeană în normele privind emisiile de CO2 ale autobuzelor, susţine ONG-ul Transport & Environment, informează AFP, transmite Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

„Succesul autobuzelor cu emisii zero se datorează reglementărilor europene, care au transmis în mod clar pieţei că zilele motorizării diesel sunt numărate”, a declarat Marie Chéron, expertă pentru T&E France, citată în comunicatul publicat luni de ONG-ul Transport & Environment.

Potrivit textelor UE, autobuzele urbane ar urma să ajungă la emisii zero de CO2 în 2035.

„Dacă tendinţa actuală va continua, 100% dintre noile autobuze urbane achiziţionate în 2027 vor fi cu emisii zero”, estimează Transport & Environment.

Mai multe măsuri adoptate au favorizat, de asemenea, avansul autobuzelor cu motoare electrice şi pe hidrogen în detrimentul motorizării diesel, precum zonele cu emisii reduse decretate de municipalităţi.

Există însă mari disparităţi în Europa, subliniază Transport & Environment, în condiţiile în care, anul trecut, trei ţări au achiziţionat numai autobuze electrice noi: Ţările de Jos, Islanda şi Finlanda. Pe locurile următoare sunt Norvegia şi Luxemburg, unde 99%, respectiv 98%, dintre autobuzele noi înmatriculate în 2024 au fost modele electrice.

„Estonia se distinge printr-o tranziţie deosebit de rapidă, în condiţiile în care 84% dintre noile autobuze înmatriculate în 2024 au fost modele electrice, comparativ cu 0% în 2023”, subliniază Transport & Environment.

Imediat după Estonia se situează România, unde 82% dintre noile autobuze înmatriculate în 2024 au fost modele electrice, iar 10% au fost modele hibride.

Pe de altă parte, Franţa este la coada clasamentului, în condiţiile în care 33% dintre noile autobuze înmatriculate în 2024 au fost modele electrice, sub media la nivelul uniunii Europene (46%).

Una dintre posibilele explicaţii pentru această întârziere este alegerea unor anumite colectivităţi, precum l’Ile-de-France, de a miza pe motoarele pe gaz şi biogaz. În condiţiile în care 39% dintre autobuzele noi înmatriculate în 2024 rulau pe gaz, Franţa este una dintre principalele ţări care mizează pe această energie.

Germania înregistrează şi ea întârzieri, cu doar 25% dintre autobuzele noi modele electrice, în timp ce alte mari pieţe europene pentru autobuze urbane sunt în frunte, precum Spania (57%) şi Marea Britanie (56%).

La coada clasamentului se află Grecia, unde doar 9% dintre noile autobuze înmatriculate în 2024 au fost modele electrice, urmată de Lituania (5%), Ungaria (4%) şi Slovacia (0%).

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole