G4Media.ro

Autostrada Transilvania. Tribunalul București a suspendat rezilierea contractului pentru lotul Cheţani –…

Autostrada Transilvania. Tribunalul București a suspendat rezilierea contractului pentru lotul Cheţani – Câmpia Turzii. Decizia nu este definitivă

Tribunalul Bucureşti a decis, astăzi, prin Ordonanţă Preşedinţială, la cererea antreprenorului Straco, suspendarea efectelor rezilierii contractului pentru lotul Cheţani – Câmpia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania. Decizia nu este definitivă. Contractul a fost reziliat în data de 11 martie. Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă afirmă că va încerca, la Curtea de Apel, întoarcerea acestei decizii.

Decizia instanţei: „Admite cererea. Dispune suspendarea efectelor înştiinţării de reziliere a contractului de lucrări nr. 92/11528/19.02.2015, înregistrată sub nr. 92/19750/11.03.2021, emisă de CNAIR SA şi suspendarea executării scrisorii de garanţie bancară pentru plata avansului nr. 00888-02-0300486, emisă de UniCredit Bank SA, până la soluţionarea definitivă a cererii privind anularea aceleiaşi înştiinţări. Executorie. Cu apel în termen de 5 zile de la comunicare.”

Contractul pentru lotul cu o lungime de 16 km din judeţele Mureş şi Cluj, a fost reziliat pentru că antreprenorul în insolvenţă abandonase, practic, şantierul. Rezilierea efectivă intră în vigoare la 14 zile de la notificarea oficială: „Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat un număr de 3 înștiințări de remediere și a abandonat șantierul. Precizăm că după deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Chețani, în data de 18.09.2020, Antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuție a lucrărilor. La data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în prezent progresul fizic înregistrat este de 37,86%, Antreprenorul înregistrând un progres de aproximativ 1% în ultimele 5 luni”, anunţa, pe 11 martie, Compania de Drumuri.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Ghinionul orientării înspre eficiență și
    Rezultatul grelei moșteniri din contractele anterioare. Cum să nu incluzi în contracte sancțiuni și opțiunea/dreptul de a rezilia contractului când progresul pe indicatori este grosolan sub target-urile asumate?

    • Cum? Stiu eu doua cai: una e din pro stie, a doua implica ceva „ungere” a unor oficiali.
      Care credeti ca a fost aici?

    • Noua conducere MTI va trebui să se lupte cu repercursiunile prostiei din trecut și corupția bine împământenită in Ro.

  2. Contractele intre o firmă privată și stat se fac in asa fel incat durata acestuia sa fie pana la adânci bătrânețe si cu clauze numai in favoarea privatului.

  3. Da, atunci sa faca domnii din justitia lui peste, autostrada. Ca tot sunt platiti gras din banii publici si vor pensii speciale tot din banii publici. Justitia din Romania nu face dreptate ci face bani.

  4. ce se-ntampla? iata consecintele dezastruoase pentru un stat cu functionari ori prosti, ori corupti. in primul rand cei din cnair-mti-guvern, asa-zis „expertii” juridici care au „lucrat” la contracte si pe care multi ii gasesc „esentiali”. astfel judecatorii nu fac decat sa constate „formal” si legic, fara a-si bate capul si pierde timpul cu detaliile. desi faptele reale, nu contractele vicioase, sunt clare, probele de viciu si incalcarea termenelor de predare a lucrarii evidente. cercul vicios al nedreptatii nu se va inchide fara a avea legi clare, functionari competenti si cinstiti si nu in ultimul rand judecatori responsabili in adevaratul sens al cuvantului. telenovela asta va continua ani, zeci de ani, si noi ramanem cu praful de pe camp, n-asa nene Iancule?

  5. ce se-ntampla? de ce nu gaseste MTI expertii juridici care sa construiasca rapid si bine argumentat, in beton,sic, toate cererile de reziliere a contractelor cu termene depasite, cu lucrarile oprite ? daca nu-i gasesc in curtea proprie sa caute niste profesioniste si platiti si in functie de rezultat. ce este atat d complic sa faci rapid o analiza cost/beneficii? din multimea de birocrati cu studii de drept din cnair, mti, guvern nu se gasesc doi-trei sa formeze o echipa specializata pentru astfel de situatii? ce este asa greu sa se inspire de la privati? marile firmele private au astfel de echipe de experti specializati pe contracte, cele mai mici fac apel la consultanti cu experienta. orice eroare poate costa enorm si nimeni nu-si permite „luxul” sa plateasca pentru lucrari neefectuate. dixit!

  6. E doar o perdea de fum si tragere de timp pana va expira garantia bancara pe care CNAIR vrea sa o execute iar banca nu vrea sa o piarda.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.