G4Media.ro

O firmă din Turcia a câștigat licitația de un miliard de euro…

O firmă din Turcia a câștigat licitația de un miliard de euro pentru lotul 2, prin munți, al Autostrăzii Sibiu-Pitești. Termen de cinci ani și jumătate pentru tronsonul de 31 kilometri

Consorțiul de firme turcești condus de Mapa a câștigat licitația de aproape un miliard de euro pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, potrivit unui anunț al CNAIR. Constructorul turc Mapa a fost singura companie care a depus ofertă în ultima etapă a licitației restrânse.

Este prima lucrare majoră de infrastructură rutieră a constructorului din Turcia care se va face pe un studiu de fezabilitate vechi, din 2008, după cum Economedia a explicat aici. Durata de proiectare și execuție a lotului Boița – Cornetu (lotul 2) este de cinci ani și jumătate, dat fiind că este unul dintre cele mai grele loturi și va traversa munții.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

36 comentarii

  1. Marfa turceasca, ieftina si proasta.

    • „Bacșiș” vine de la turci .

    • „Comunistii” au facut Transfagarasanul in mai putin timp.

    • Se vor construi pana in anul 2100 autostrada si calea ferata intre Pitesti si Sibiu via Ramnicu Valcea????

    • „Co.munistii” au facut Trans.fagarasanul in mai putin timp.

    • Ochiul citește inertic, întâi „o firmă din Tulcea…”. Subconștientul e patriot.

    • Nu stiu ce i-a impiedicat pe comunisti sa faca ei Sibiu-Pitesti…Sau oricare din autostrazile inexistente la vremea aceea…. Scuze, am uitat…nu era nevoie, nu existau decat a zecea parte din masinile de azi, si alea autohtone (copii ale unei rable abandonate de occident) oricum nu erau constructiv in stare sa duca viteze de autostrada. Comunismul asta…

    • Era chestie de siguranta nationala sa ai niste companii nationale mari si foarte mari, precum au majoriatea vecinilor, capabile de expertiza la cel mai inalt nivel, de absorbtii de fonduri iuropene sume adevarate nu maruntisuri, cu posibila creditare usoara, care sa actioneze in cel putin 4-5 domenii cruciale.

    • Vâlcea nu are importanță, se pare…

    • Scump și prost = turcesc

  2. Primul proiect major pt compania din Turcia, SF din 2008, singura companie care a participat la licitatie… toate indiciile conduc la o mare reusita… 15 ani ii dau tronsonului pana sa fie realizat.

    • Dacă există finanțare, contractul se poate îndeplini mai repede, turcii, cât credem noi despre ei, sunt seriosi, nu se compara cu grecii sau francezii, pe autostrada A0 se misca chiar repede, iar Strabag a ținut licitația pe loc în clarificări, dar nu au mai dupus oferta…SF-ul din 2008 a fost actualizat, obiecțiile Jaspers au fost mai mult pe partea de mediu, iar parerea unor inși fără pregătire nu trebuie luată în considerare….sa imi spuna cineva cum fac foraj în alte zone ale tunelului, excluzand capetele…e munte tata, fac foraj de 500 m vertical?….utilajele de forat în munți sunt adaptate la toate tipurile de roci, iar dinamita nu are diferente intre bazalt sau granit…..daca apar ceva probleme pe traseul tunelului, este prevazut 20% pentru diverse și neprevăzute…

  3. Cum a venit pzd pjl la putere hopa combinatia cu turci

    • Esti dus, tata…Drula putea oricand sa anuleze licitația până la 30.07.2021, așa cum zicea când era ongist,…dacă Jaspers a zis ca studiul e vechi, asta nu inseamna ca au dreptate….

    • @Dorel sclavul pzdului
      Drula e de vina pentru tot ? :)))
      Mars ma postacule cu dezimformarile tale cu tot

    • @Dorel postac pesedist, tu stii sa citesti?

    • Ușurel mai talibanilor, daca nu am spus ce minunat e zeul vostru, gata, sunt pesedist?….spre deosebire de voi sau de ziariști, am construit ceva la viata mea, inclusiv tuneluri sau viaducte….ma enervati ca o țineți una și buna cu hotia, cu politica, dar nu e cazul mereu, bagati la cap, indiferent ce ministru începe o lucrare, ea continua, mandatul la transporturi e atât de scurt ca nici unul nu apuca sa inaugureze ceva început de el…contractul asta a fost inițiat de Cuc, Bode a accelerat , iar Drula a așteptat depunerea ofertelor, nu putea altceva, poate anularea procedurii, dar pentru asta trebuie motive serioase, …Grindeanu semnează pe munca de vreo cativa ani a predecesorilor

    • @Domnul Dorel

      Alo, ce faci? Aici se dau DOAR raspunsuri gresite, pe langa subiect sau atacuri la persoana. Te rog frumos sa nu mai vii cu astfel de comentarii pertinente deoarece talibanii, cu 0 realizarii in viata, nu au capacitatea de intelegere.

      Zi faina!

  4. Manufacturing in Turkey

  5. Desi nu sunt fan firme turcesti, consider ca statul Turc este direct interesat de finalizarea rapida si fara probleme a acestei autostrazi deoarece este pe ruta principala de export a marfurilor din Turcia catre UE.

  6. Pensionarii dă pă net atoatestitori, ați fost prin Turcia? Nu vb de Istanbul, dincolo de el mult mai departe, departe. Nu ne putem compara cu ei la multe capitole. Stau f bine la infrastructura, la industrie, modernism in general, de turism nici nu are rost sa vorbim comparativ . Si sunt si f buni manageri. Aa ca au momentan un lider ciudat, e trecator.

    • putereade cumparare a turcilor e mai mica wecat a romanilor desi nu au avut boala comunismului

    • Rusii au vrut sa i scoata din Europa acu vreo 2 secole..s-au impotrivit francezii , britanici…acuma cei din urma s-au umplut de cei pe care i-au salvat.
      nu cred in coincidente…in timp ce industria din Romania era distrusa, dezasamblata, bucata cu bucata fierul ajungea in portul constanta si de acolo incepea ridicarea industriei turcalesti cu sprijin american(sprijin mai ales militar, a 2-a armata si europa?) si iuropean. Ce erau atunci la inceputul anilor 90 si ce is azi turcaletii. Nu a fost mana invizibila ci niste interese in defavoarea noastra si in favoarea musulmanilor din partea cealalta a Marii Negre.

    • Cum ne-a facut Bechtel autostrazi ca in SUA, asa ne vor face si turcii?.. ;))

    • Din ciclul, multi vad putin pricep…Articolul prezinta ce au castigat, nu ca au facut. Nu se compara rezistenta la stresul termic din Turcia cu cea din Romania.

  7. Rusii au vrut sa i scoata din Europa acu vreo 2 secole..s-au impotrivit francezii , britanici…acuma cei din urma s-au umplut de cei pe care i-au salvat.
    nu cred in coincidente…in timp ce industria din Romania era distrusa, dezasamblata, bucata cu bucata fierul ajungea in portul constanta si de acolo incepea ridicarea industriei turcalesti cu sprijin american(sprijin mai ales militar, a 2-a armata si europa?) si iuropean. Ce erau atunci la inceputul anilor 90 si ce is azi turcaletii. Nu a fost mana invizibila ci niste interese in defavoarea noastra si in favoarea musulmanilor din partea cealalta a Marii Negre.

    • Zici că comuniștii romani au slujit interesele americane când au vândut industria de aluminiu rusului Vitali Matsitski ?
      Oare o fi vreo legătură intre atacul Rusiei asupra UE cu energia și oprirea subită a industriei de aluminiu ?

  8. Mapa a făcut treaba buna in Turcia. Nu ne putem compara cu ei la autostrăzi. Sa nu-i sabotam noi cu autorizații, avize, care nu mai vin și exproprieri blocate in instanța.

  9. Pana la urma e totusi un progres in conditiile date. Poate avem si surprize mai placute, avand in vedere asteptarile reduse.
    Strabag nu a mai licitat pentru ca riscurile erau prea mari, SFul ala ar fi trebuit refacut ca sa putem avea constructori vestici seriosi. Dar asta insemna iar ani de amânări…
    De ce isi asuma turcii riscurile? Nu stim si e usor sa vedem spagi pesediste, conspiratii cu doze de adevar.
    Dar sa ii vedem intrând in teren.

  10. Nu-mi vine sa cred ce cruzime!
    Cum sa-i grabesti ma asa pe oamenii astia, trebuia sa le dai 2-3 decenii termen. 30 de km e mult, ba railor!

  11. Pun pariu cu oricine că nici în 10 ani nu va fi gata tronsonul acesta!Și când spun 10 ani aceasta e un termen optimist!

  12. Se pare case verifica sustinerea lui Catalin Tache cu privire la influenta serviciilor secrete turce in Ardeal ,
    -Atunci când ”fantomele” SIE au ”mirosit” jocul operativ de la Amabasada României la Ankara. Ce este drept, între timp principalul serviciu secret al Turciei a ajuns să își delimiteze propria sferă de influență în Transilvania, acolo unde Cluj – Napoca a devenit capitala de facto a Rezidenței MIT în țara noastră.- (Dosarul SIE – PKK: Erdogan, preț pe capul lui Ciucă!)

  13. Erdogan,sa își facă treaba în afara UE NATO, xa el mereu e împotriva ăstora,

  14. hop si turcaletii! Bai, ce nimereala!

  15. Vedeți lucrările turcilor Mapă în lume și pe urma comentați atotstiutorilor