Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Consorțiul de firme turcești condus de Mapa a câștigat licitația de aproape un miliard de euro pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, potrivit unui anunț al CNAIR. Constructorul turc Mapa a fost singura companie care a depus ofertă în ultima etapă a licitației restrânse.
Este prima lucrare majoră de infrastructură rutieră a constructorului din Turcia care se va face pe un studiu de fezabilitate vechi, din 2008, după cum Economedia a explicat aici. Durata de proiectare și execuție a lotului Boița – Cornetu (lotul 2) este de cinci ani și jumătate, dat fiind că este unul dintre cele mai grele loturi și va traversa munții.
Citește integral pe economedia.ro
Marfa turceasca, ieftina si proasta.
„Bacșiș” vine de la turci .
„Comunistii” au facut Transfagarasanul in mai putin timp.
Se vor construi pana in anul 2100 autostrada si calea ferata intre Pitesti si Sibiu via Ramnicu Valcea????
„Co.munistii” au facut Trans.fagarasanul in mai putin timp.
Ochiul citește inertic, întâi „o firmă din Tulcea…”. Subconștientul e patriot.
Nu stiu ce i-a impiedicat pe comunisti sa faca ei Sibiu-Pitesti…Sau oricare din autostrazile inexistente la vremea aceea…. Scuze, am uitat…nu era nevoie, nu existau decat a zecea parte din masinile de azi, si alea autohtone (copii ale unei rable abandonate de occident) oricum nu erau constructiv in stare sa duca viteze de autostrada. Comunismul asta…
Era chestie de siguranta nationala sa ai niste companii nationale mari si foarte mari, precum au majoriatea vecinilor, capabile de expertiza la cel mai inalt nivel, de absorbtii de fonduri iuropene sume adevarate nu maruntisuri, cu posibila creditare usoara, care sa actioneze in cel putin 4-5 domenii cruciale.
Vâlcea nu are importanță, se pare…
Scump și prost = turcesc
Primul proiect major pt compania din Turcia, SF din 2008, singura companie care a participat la licitatie… toate indiciile conduc la o mare reusita… 15 ani ii dau tronsonului pana sa fie realizat.
Cum a venit pzd pjl la putere hopa combinatia cu turci
@Dorel sclavul pzdului
Drula e de vina pentru tot ? :)))
Mars ma postacule cu dezimformarile tale cu tot
@Dorel postac pesedist, tu stii sa citesti?
@Domnul Dorel
Alo, ce faci? Aici se dau DOAR raspunsuri gresite, pe langa subiect sau atacuri la persoana. Te rog frumos sa nu mai vii cu astfel de comentarii pertinente deoarece talibanii, cu 0 realizarii in viata, nu au capacitatea de intelegere.
Zi faina!
Manufacturing in Turkey
https://ziare.com/gabriela-firea/autobuze-otokar/cum-s-au-pricopsit-bucurestenii-cu-autobuzele-otokar-si-cateva-decizii-restrictive-greu-de-explicat-1541383
Desi nu sunt fan firme turcesti, consider ca statul Turc este direct interesat de finalizarea rapida si fara probleme a acestei autostrazi deoarece este pe ruta principala de export a marfurilor din Turcia catre UE.
Pensionarii dă pă net atoatestitori, ați fost prin Turcia? Nu vb de Istanbul, dincolo de el mult mai departe, departe. Nu ne putem compara cu ei la multe capitole. Stau f bine la infrastructura, la industrie, modernism in general, de turism nici nu are rost sa vorbim comparativ . Si sunt si f buni manageri. Aa ca au momentan un lider ciudat, e trecator.
putereade cumparare a turcilor e mai mica wecat a romanilor desi nu au avut boala comunismului
Rusii au vrut sa i scoata din Europa acu vreo 2 secole..s-au impotrivit francezii , britanici…acuma cei din urma s-au umplut de cei pe care i-au salvat.
nu cred in coincidente…in timp ce industria din Romania era distrusa, dezasamblata, bucata cu bucata fierul ajungea in portul constanta si de acolo incepea ridicarea industriei turcalesti cu sprijin american(sprijin mai ales militar, a 2-a armata si europa?) si iuropean. Ce erau atunci la inceputul anilor 90 si ce is azi turcaletii. Nu a fost mana invizibila ci niste interese in defavoarea noastra si in favoarea musulmanilor din partea cealalta a Marii Negre.
Din ciclul, multi vad putin pricep…Articolul prezinta ce au castigat, nu ca au facut. Nu se compara rezistenta la stresul termic din Turcia cu cea din Romania.
Rusii au vrut sa i scoata din Europa acu vreo 2 secole..s-au impotrivit francezii , britanici…acuma cei din urma s-au umplut de cei pe care i-au salvat.
nu cred in coincidente…in timp ce industria din Romania era distrusa, dezasamblata, bucata cu bucata fierul ajungea in portul constanta si de acolo incepea ridicarea industriei turcalesti cu sprijin american(sprijin mai ales militar, a 2-a armata si europa?) si iuropean. Ce erau atunci la inceputul anilor 90 si ce is azi turcaletii. Nu a fost mana invizibila ci niste interese in defavoarea noastra si in favoarea musulmanilor din partea cealalta a Marii Negre.
Zici că comuniștii romani au slujit interesele americane când au vândut industria de aluminiu rusului Vitali Matsitski ?
Oare o fi vreo legătură intre atacul Rusiei asupra UE cu energia și oprirea subită a industriei de aluminiu ?
Mapa a făcut treaba buna in Turcia. Nu ne putem compara cu ei la autostrăzi. Sa nu-i sabotam noi cu autorizații, avize, care nu mai vin și exproprieri blocate in instanța.
Pana la urma e totusi un progres in conditiile date. Poate avem si surprize mai placute, avand in vedere asteptarile reduse.
Strabag nu a mai licitat pentru ca riscurile erau prea mari, SFul ala ar fi trebuit refacut ca sa putem avea constructori vestici seriosi. Dar asta insemna iar ani de amânări…
De ce isi asuma turcii riscurile? Nu stim si e usor sa vedem spagi pesediste, conspiratii cu doze de adevar.
Dar sa ii vedem intrând in teren.
Nu-mi vine sa cred ce cruzime!
Cum sa-i grabesti ma asa pe oamenii astia, trebuia sa le dai 2-3 decenii termen. 30 de km e mult, ba railor!
Pun pariu cu oricine că nici în 10 ani nu va fi gata tronsonul acesta!Și când spun 10 ani aceasta e un termen optimist!
Se pare case verifica sustinerea lui Catalin Tache cu privire la influenta serviciilor secrete turce in Ardeal ,
-Atunci când ”fantomele” SIE au ”mirosit” jocul operativ de la Amabasada României la Ankara. Ce este drept, între timp principalul serviciu secret al Turciei a ajuns să își delimiteze propria sferă de influență în Transilvania, acolo unde Cluj – Napoca a devenit capitala de facto a Rezidenței MIT în țara noastră.- (Dosarul SIE – PKK: Erdogan, preț pe capul lui Ciucă!)
Erdogan,sa își facă treaba în afara UE NATO, xa el mereu e împotriva ăstora,
hop si turcaletii! Bai, ce nimereala!
Vedeți lucrările turcilor Mapă în lume și pe urma comentați atotstiutorilor