G4Media.ro

Orban: Autostrada de centură a municipiului Bacău este aproape de finalizare /…

Orban: Autostrada de centură a municipiului Bacău este aproape de finalizare / Primul tronson, de 16 km din totalul de 31, va fi inaugurat cel mai târziu la începutul lunii viitoare, cu un an înainte de termen și cu câteva zile înainte de alegeri

Prim-ministrul Ludovic Orban a declarat, vineri, la Bacău, că autostrada de centură a oraşului va fi dată în folosinţă în câteva zile şi a felicitat constructorul, pe Dorinel Umbrărescu, pentru că a reuşit finalizarea lucrărilor cu un an înainte de termen, transmite Agerpres.

„Am ţinut să vedem stadiul lucrărilor de pe autostrada de centură a municipiului Bacău. Este un proiect aşteptat de mult timp de băcăuani şi iată că este aproape de finalizare şi va reuşi să scoată tot traficul greu şi traficul de tranzit din Bacău şi va creşte viteza de tranzitare a Bacăului. Îl felicit pe constructor, o mobilizare exemplară. Deşi termenul de finalizare era ianuarie 2022, constructorul ne-a comunicat că poate să o dea în trafic între 27 noiembrie şi 3 decembrie, în funcţie de condiţiile meteorologice”, a precizat Orban.

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a subliniat că, odată finalizată centura ocolitoare a municipiului Bacău, vor fi daţi în folosinţă şi primii 16 kilometri la profil de autostradă din zona de nord-est.

„Suntem bucuroşi să auzim astăzi această veste, în drum spre Suceava, unde vom da în trafic un obiectiv important pentru judeţul Suceava, pentru oraşul Rădăuţi. Mă refer la varianta ocolitoare a oraşului Rădăuţi, unde, împreună cu acelaşi antreprenor serios, reuşim, tot înainte de termen, să dăm în trafic acel obiectiv. Aşa cum bine ştiţi, la începutul lunii septembrie am reuşit să dăm în trafic 7,3 kilometri din acest obiectiv. Vestea pe care ne-a dat-o constructorul astăzi, şi anume că în câteva zile vom da în trafic acest obiectiv, este cea mai bună veste pe care putem să o dăm românilor, moldovenilor. Vorbim practic despre primul tronson de autostradă din regiunea Moldovei, cei 16 kilometri la profil de autostradă, din cei 31 kilometri din centura Bacăului. Avem o mobilizare extraordinară pentru că finalizăm acest proiect înainte de termen. Îl felicit pe antreprenor. Practic, în noiembrie anul trecut am preluat acest obiectiv la un stadiu fizic de 27% şi iată îl aduce astăzi, în 12 luni, cu un antreprenor serios, la 100%”, a declarat ministrul Lucian Bode.

Primul ministru Ludovic Orban a vizitat, vineri, lucrările la centura ocolitoare a municipiului Bacău.

Pe lângă cei 16 km, anul acesta au mai fost dați în circulație încă 7 km, iar anul viitor vor fi terminați ultimii 7 kilometri din proiectul total de circa 31 de kilometri.

Cine este Dorinel Umbrărescu

Potrivit Forbes.ro, Dorinel Umbrărescu s-a născut pe 9 noiembrie 1961 în localitatea Tănăsoaia din județul Vrancea. A lucrat până la începutul anilor 1990 în cadrul Întreprinderii Agricole de Stat din localitatea Podu Turcului, județul Bacău, și a continuat în cadrul autobazei Întreprinderii Regionale de Transporturi Auto din aceeaşi localitate. Instinctul antreprenorial a început să și-l valorifice abia la sfârșitul anilor 1990, când și-a făcut debutul în mediul de afaceri cumpărând inițial două camioane cu care a început să facă transport internațional. Câțiva ani mai târziu deținea deja o flotă de peste o sută de mijloace de transport.

Familia Umbrărescu a ajuns, însă, în topul celor mai bogați români după înființarea celor două companii de construcții – Technostrade şi Spedition UMB. Drumul spre succes a fost pavat cu numeroase contracte cu statul, în principal cu autoritățile locale din Bacău și alte județe din Moldova, dar și cu Compania de Drumuri. Un raport al Expert Forum din 2017 lega succesul în afaceri ale firmelor controlate de familia lui Dorinel Umbrărescu, adică accesul la contracte cu statul, de conexiunile politice ale acestuia.

În 2013, Dorinel Umbrărescu și-a făcut intrarea și în domeniul bancar, cumpărând 93% din ATE Bank România de la Piraeus Bank. Valoarea tranzacției a fost estimată la vremea respectivă la 10 milioane de euro. În 2014 i-a schimbat numele în Banca Română de Credite şi Investiţii (BRCI). Ambiția sa era de a o face o bancă universală. Instituția financiară a înregistrat, însă, doar pierderi de la an la an, iar potrivit Profit.ro a fost vândută anul acesta către miliardarul indian Sanjeev Gupta.

El e cunoscut în piața constructorilor drept un antreprenor care atrage cu oferte financiare consistente specialiști de top și este extrem de loial angajaților. Spre exemplu, angajații săi nu lucrează niciodată în timpul sărbătorilor religioase, iar uneori îi transportă acasă cu avioane charter de pe șantierele aflate la mare distanță.

Umbrărescu se deosebește de alți competitori autohtoni prin investițiile făcute în parcul de utilaje, investiții care i-au permis să poată opera concomitent mari șantiere în toată țara.

La ce autostrăzi au lucrat firmele lui Umbrărescu de-a lungul timpului

Printre lucrările din portofoliul celor două firme deținute de familia Umbrărescu se numără:

  • lotul 1 al autostrăzii Timişoara-Lugoj (9,5 kilometri), dat în folosință cu 6 luni mai devreme decât termenul din contract;
  • lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva (21,8 km), finalizat anul trecut la aproape 6 ani de la începerea lucrărilor, cu întârziere, insa, față de termenul asumat prin contract*;
  • tronsonul de nici 9 kilometri dintre Gilău și Nădășelu, parte a Autostrăzii Transilvania;
  • multe contracte de reabilitări de drumuri naţionale sau județene, deszăpeziri sau întreţineri de şosele, încheiate, atât cu autoritățile locale, cât și cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Drumarul român nu a lucrat, însă, doar la proiecte de succes. Între 2007 și 2012, UMB Spedition a făcut parte alături de Pa&Co și Euroconstruct din consorțiul care a construit 42 de kilometri din autostrada București-Ploiești. Lucrările începute în 2007 au tot tărăgănat și au fost gata abia în 2012. Au costat aproape 884 milioane de lei, deși în contractul semnat cu „regii români ai asfaltului”, în 2006, era vorba de un cost de 702,6 milioane lei.

Cifră de afaceri și profit în creștere anul trecut pentru firmele lui Umbrărescu

În 2019, potrivit datelor furnizate de portalul Confidas, cele trei firme de construcţii deţinute de familia Umbrărescu din Bacău au avut o cifră de afaceri cumulată de circa 780 de milioane de lei, aproape triplu față de 2018, și circa 1.200 de angajați.

Tehnostrade

Cifră de afaceri: 458,32 milioane lei

Număr de angajați: 1.170

Spedition UMB

Cifră de afaceri: 280,28 milioane lei

Număr de angajați: 44

SA & PE Construct

Cifra de afaceri: 40 milioane lei

Număr de angajați: 11

sursa: Registrul Comerțului, Ministerul de Finanțe, Confida

În prezent, firmele controlate de Dorinel Umbrărescu lucrează la realizarea celor 32 de kilometri de centură ai Bacăului, din care 16 km la nivel de autostradă, la realizarea tronsonului 2 al drumului expres Craiova-Pitești și la centura Rădăuți.

Centura Bacău

  • Lungime: 32 km din care 16 km de autostradă
  • Valoarea contractului: 668,33 mil. lei fără TVA
  • Începerea lucrărilor: ianuarie 2019
  • Stadiul lucrărilor: 63%

Drumul expres Craiova-Pitești – tronsonul 2 lotul 1

  • Lungime: 18,5 km
  • Valoarea contractului: 661,45 mil. lei fără TVA
  • Începerea lucrărilor: dec. 2018
  • Stadiul lucrărilor: 18%
  • Estimare finalizare lucrări: trim IV 2021

Variantă ocolitoare Rădăuți

  • Lungime: 16,58 km
  • Valoarea contractului: 97,44 mil. lei fără TVA
  • Începerea lucrărilor: oct. 2018
  • Stadiul lucrărilor: 67%
  • Estimare finalizare lucrări: oct. 2021

Drumul expres Craiova-Pitești – tronsonul 2 lotul 2

  • Lungime: 21,35 km
  • Valoarea contractului: 792,18 mil. lei fără TVA
  • Începerea lucrărilor: dec. 2018
  • Stadiul lucrărilor: 16%
  • Estimare finalizare lucrări: trim IV 2021

Ce spun politicienii din Bacău, despre băcăuanul plasat de Top 300 Capital printre cei mai bogați oameni din România, cu o avere estimată la 228-248 de milioane de euro:

„Dincolo de controversele legate de numele său de prin anii 2000, Umbrărescu este unul dintre cei mai performanţi constructori români, poate cel mai eficient atunci când este vorba despre construcţia de şosele şi autostrăzi. Centura Bacăului este o dovadă în acest sens. Mi-aş dori să avem mai multe firme româneşti de profil la fel de puternice şi de serioase”, a declarat, pentru G4Media, deputatul Lucian Stanciu Viziteu, șeful organizației județene USR Bacău.

„Am văzut cum a crescut această firmă încă din anii 2000. între 2004 şi 2013 toate lucrările contractate cu Consiliul Judeţean Bacău (prin fonduri europene sau de la bugetul judeţului) s-au detaşat prin calitate şi lucrări finalizate înainte de termenul limită. (…) Ceea ce se întâmplă din martie 2019 la centura Bacăului este absolut impresionant ca implicare, desfăşurare de forţe, ritm al lucrărilor şi este cea mai frumoasă demonstraţie de implementare a unei investiţii necesară ca aerul pentru judeţul Bacău şi nu numai”, a declarat și Dragoș Benea, europarlamentar și șeful PSD Bacău.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. ba, vaz ca lucreaza repede ala, da’o face cum trebuie ? verifica cineva treaba asta ?

  2. Dacă e și o construcție de calitate, la standardele tehnologiei actuale, atunci e ok.

    • Lucrarea vine cu 5 ani garantie mi se pare. Deci ar fi ok.
      S-au miscat repede ca a fost vremea buna. Daca ploua mai mult a zis constructorul ca abia in primavara era gata.

    • Antreprenorii romani lucreaza de 10 ori mai bine ca cei straini (aici ma refer la antreprenorii adevarati nu la cioflingari care dau un tun si dispar).
      Daca DNA.ul lui Morar si Kovesi nu ii sicanau, abuzau, sau daca macar aplicau acelasi tratament si multinationalelor in constructii altfel arata acum piata constructiilor de autostrazi din Romania!
      Erau cel putin 5-6 ca Umbrarescu!

  3. Nici un cuvintel in „noul” Program de guvernare al PNL depsre Calea ferata aflata in DEZASTRU, probabil ca PNL asteapta sa ii cheme Johannis la Cotroceni cu o „analiza” privind Mentenanta si reparatiile, ca la Echipamentele medicale din Sectiile ATI:

    „RAPORTUL CORPULUI DE CONTROL AL PREMIERULUI ARATĂ:Dezastru pe calea ferată.
    26 Mai 2020.
    Lucrări nefinalizate, chiar şi după 30 de ani de la demarare, stare proastă a infrastructurii, grad de absorbţie foarte mic a fondurilor europene în domeniul infrastructurii feroviare, proiecte finanţate de Comisia Europeană întârziate în implementare, atribuiri suspecte a unor contracte de lucrări publice şi lipsa unui management coerent, reprezintă o parte dintre concluziile raportului întocmit de membrii Corpului de Control al premierului în urma verificărilor efectuate la CFR SA.
    Practic, din constatările funcţionarilor guvernamentali cu atribuţii de control reiese un singur aspect principal: dezastrul domină infrastructura feroviară din ţara noastră, iar vina este împărţită între cei care au condus CFR SA şi cei care s-au aflat la guvernare în ultimii 30 de ani.
    Iar dezastrul nu se opreşte aici, deoarece aşa cum a declarat pentru Ziarul BURSA, Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România, situaţia de la CFR SA este sumbră şi în anul 2020.

    Iulian Măntescu ne-a spus: „În 2020, CFR SA este subfinanţată cu 400 milioane lei, bani pe care nu îi primeşte de la bugetul de stat, deşi are nevoie de ei. La această sumă se vor adăuga şi efectele pandemiei, plus nerealizarea sumei propusă iniţial din plata taxei de utilizare a infrastructurii feroviare, deoarece CFR Călători a redus la jumătate, de mai bine de două luni, numărul trenurilor care circulă pe calea ferată. Anul acesta, pe partea de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii feroviare, în bugetul CFR SA sunt alocaţi zero lei. Din acest punct de vedere, situaţia este groaznică, în condiţiile în care probabil pierderea bugetară iniţială se va dubla până la sfârşitul anului. Compania are bani în acest moment doar pentru plata salariilor şi energiei electrice, fiind aproape în blocaj total al activităţii. Dacă nu se alocă urgent, de la bugetul statului, minim 200 milioane lei, situaţia va deveni din ce în ce mai grea pentru unicul administrator al infrastructurii feroviare publice din ţara noastră”.

    Situaţia dramatică din ultimii ani a fost generată de faptul că sub guvernările PSD nu s-a reuşit demararea procedurii privind numirea unui director cu atribuţii depline în conducerea companiei. Astfel, în perioada 2017-03.10.2019, conducerea CFR SA a fost asigurată de 5 directori generali interimari, fluctuaţia de personal generând o instabilitate în ceea ce priveşte activitatea managerială a companiei care s-a desfăşurat în lipsa unui plan de management aprobat şi asumat care să asigure realizarea indicatorilor de performanţă financiari şi nefinanciari, cu consecinţe asupra situaţiei economico-financiare.

    Tot în aceeaşi perioadă, adică în guvernările Grindeanu, Tudose, Dăncilă, nu au fost prevăzute şi executate lucrări pentru „obiective de investiţii noi”, cu excepţia introducerii în lista de investiţii din data de 25.07.2019 a dublării ” liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti”. La capitolul „obiective de investiţii în continuare”, în timpul celor trei guverne au fost prevăzute patru obiective, care nu au fost finalizate şi pentru care alocările bugetare au fost utilizate parţial sau deloc, se arată în raportul întocmit de Corpul de Control al premierului Ludovic Orban. ”
    https://www.bursa.ro/raportul-corpului-de-control-al-premierului-arata-dezastru-pe-calea-ferata-09086935

    • Cu siguranță se așteaptă moartea CCR-ului pentru ca ce mai rămâne în urmă, material rulant și căi ferate să fie duse la fier vechi.

  4. E an electoral, inauguram si 1m de drum. Apucaturi PCRiste ale PNL=PSD.

    • Firmele lui Umbrărescu au demonstrat de-a lungul timpului că sunt niște firme seriose care au realizat lucrări de calitate, spre deosebire de alte firme străine care au venit și și-au bătut joc de proiectele pe care le-au început. Totuși, mi se pare extrem de amuzant cum se încearcă subtil să se arunce o îndoială asupra firmelor lui Umbrărescu spunându-se că a prosperat încheind contracte cu statul. Păi e constructor de infrastructură rutieră, cu cine ai vrea să încheie contracte? Cu bunicu? Statul se ocupă de infrastructura rutieră, nu o entitate privată.

  5. A nu se uita că Umbrarescu este din Bacău , firma o are acolo angajații sunt de acolo era normal sa se încadreze în contract chiar și mai repede. Oameni de afaceri din ăștia trebuie să aibă românia cum este Umbrarescu, Frații pavel (dedeman) , Muscă de la Arad așa poate da țară asta înainte, acordate lucrări antrepenori români serioși care fac locuri de muncă bine plătite ptr. români.

  6. Pe baza PNL nu se facea nimic la Bacau. Stai jos, nota 3!

  7. Si … dupa alegeri bagati utilajele in conservare 3 ani si 9 luni?