Home » Economie » Autostrada Brașov-Bacău, la a doua prelungire în doar 2 zile : 12 aprilie noul termen pentru desemnarea proiectantului. Ministrul Grindeanu a explicat de ce nu se anunță câștigătorul nici la un an de la lansarea licitației

Autostrada Brașov-Bacău, la a doua prelungire în doar 2 zile : 12 aprilie noul termen pentru desemnarea proiectantului. Ministrul Grindeanu a explicat de ce nu se anunță câștigătorul nici la un an de la lansarea licitației

17 mart. 2024
Autostrada Brașov-Bacău, la a doua prelungire în doar 2 zile : 12 aprilie noul termen pentru desemnarea proiectantului. Ministrul Grindeanu a explicat de ce nu se anunță câștigătorul nici la un an de la lansarea licitației
Sursa Foto : CNAIR
Ascultă articolul

Compania de Drumuri a prelungit până pe 12 aprilie 2024 termenul pentru desemnarea proiectantului care va finaliza studiul de fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău, aceasta fiind a patra amânare față de termenul inițial (octombrie 2023) și a doua prelungire în doar două zile. Miercuri, 13 martie, CNAIR a prelugit termenul până pe 19 martie, iar vineri a amânat pentru 12 aprilie 2024. Astfel, CNAIR depășește oficial, termenul de 12 luni de la lansarea licitației și până la desemnarea proiectantului, un termen mai apropiat de licitațiile grele pentru execuție și cu numeroase oferte.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

De altfel, sâmbătă, 16 martie, întrebat la Digi24 despre situația cele de-a doua autostrăzi care trece munții între Moldova și Transilvania, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a explicat că întârzierea se explică și prin clarificările pe care le-a cerut CNAIR de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, contractul incluzând și studii geotehnice pe care până acum, CNAIR le solicita în etapa de proiectare. Ministrul Grindeanu a estimat desemnearea câștigătorului ,,în câteva săptămâni” :

,,A 13, a fost contract semnat prima dată pe studiu de fezabilitate. Compania (Search) a venit și a spus că renunță, înainte de a veni eu ministru. Apoi  am reluat licitația, dar nu a venit nimeni (n.r fără ofertă la a doua licitație). Este documentația pentru studiu de fezabilitate, nu trebuie să te duci în teren. Acum suntem în situația în care, urmare a unor verificări venite de la ANAP cred că putem să avem un câștigător în următoarele săptămâni. Sigur, realizarea studiului de fezabilitate înseamnă și studiul geo, să mergi în teren și să vezi (n.r. foraje). După ce se termină studiul de fezabilitate, dacă vom considera necesar să facem licitație pentru proiectare și execuție pe FIDIC galben, cum majoritatea s-au făcut în România. Săptămâna trecută am primit răspunsul de la ANAP ceea ce înseamnă că putem să închidem. Să vedem și termenele din Studiu de Fezabilitate. Nu sunt doar termene care țin de firma care câștigă, ci și termene care nu se pot negocia, pentru avizele de mediu, sunt zone de trecere a Carpaților cu arii protejate. Sper să se semneze în săptămânile viitoare având acest răspuns pozitiv de la ANAP” -Sorin Grindeanu

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole