Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Olanda, Franța și Germania conduc detașat topul țărilor europene în ceea ce privește numărul de stații de încărcare, potrivit unei analize realizate de publicația italiană La Repubblica și citate de Rador. Asociația europeană a producătorilor de automobile (ACEA) arată că 70% din toate stațiile de încărcare din Europa ar fi amplasate în aceste trei țări, o adevărată performanță dacă se ia în considerare faptul că acestea reprezintă doar 23% din suprafața totală a UE.
Citește integral pe economedia.ro
Când poți încărca masina electrică în majoritatea locurilor de parcare, pe stradă, putem vorbi. Până trebuie să merg , ca și cu cele termice, in locuri speciale de încărcat și să stau jumătate de oră, e nonsens.
Pe lângă încărcarea rapidă, trebuie să fie disponibile încărcătoare normale, peste tot.
Ia-ti casa pe pamant si o incarci acasa. Saracule
Da Geo, e cald la bloc, până și creierul arde.
Am auto electric de 2 ani si niciodata nu am simtit disconfortul incarcarilor. Cu o autonomie de 350- 400 km nu cred ca nu e binevenita o pauza de 30 min pt o cafea sau un suc si o vizita la …
Pentru cine vede lucrurile in alb si negru: Fara masini, nu se vor face statii de incarcare. Si fara statii nu se vor cumpara masini. Concluzie: masinile electrice nu exista. 🙂
In realitate, treptat se vor inmulti si masinile si statiile de incarcare. Nici benzinariile n-au aparut peste noapte, ci pe masura ce a crescut cererea.
Cand te vei simti tu suficient de confortabil ca sa iti iei electrica e alta discutie. Dar asa cum sunt stalpi de iluminat din 50 in 50 de metri in majoritatea localitatilor, nu vad nicio problema sa se ajunga in vreo 10-20 de ani la o situatie similara cu punctele de incarcare.
Da, si eu prefer o masina pe benzina. Dar cand ma uit cat ma costa benzina, deja masina electrica devine extrem de tentanta. 50kWh costa in jur de 30 de lei. Un plin la masina mea pe benzina costa cam 250 de lei, de peste 8 ori mai mult. Autonomia e cam la fel la ambele.
Da, m-ar costa cam cu 10.000 de euro mai mult o masina electrica. Dar la fiecare „plin” si 400 de km parcursi economisesti in jur de 50 de euro. Dupa 200 de „plinuri” (cam 80,000 de km parcursi), deja ai recuperat diferenta de bani.
Cu masina mea anterioara am mers cam 400.000 de km. Luand in calcul costul benzinei, o masina electrica mi-ar fi economisit in jur de 50.000 EUR la aceeasi distanta parcursa.
Acestea vor fi si primele tari care se vor confrunta cu adevarata limitare a masinilor electrice cu baterii: sursa de alimentare.
Pentru ca si daca nu ti-a placut fizica legile ei tot sint valabile, la fiecare doua-trei mii de electrice puse simultan la incarcare rapida va fi nevoie de un grup generator sau doua dedicate. Nemaivorbind de solicitarea retelei electrice.
Prin urmare, incarcare lenta, masini de oras. Nu-i rau nici asa.
Oare asta sa fie motivul pentru care cel putin una din acele tari are probleme cu surplusul de energie furnizata in retea? Stii cum se zice despre aia care mor de grija altuia, da? 🙂 Ideea este ca acele prize nu au aparut prin vreo magie cum spera romanii, sa se duca la culcare si dimineata sa fie mii de puncte de incarcare gata montate….. Si oamenii aia nu sunt genul care asteapta nenorocirea ca sa ia masuri, au prostul obicei de a incerca sa prevada problemele….