G4Media.ro

Asociația Pro Infrastructură, despre ”un nou episod al rușinii naționale”: Autorizaţia de…

Asociația Pro Infrastructură, despre ”un nou episod al rușinii naționale”: Autorizaţia de construire pentru ”ciotul” de 4,5 km al Autostrăzii A3, între Aeroportul Transilvania și sud vestul orașului Târgu Mureș, nu mai este valabilă/ Șanse mari de anulare a licitației după ani întregi de chin

Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat, marţi, că autorizaţia de construire pentru ”ciotul” de 4,5 km al Autostrăzii A3, între Aeroportul Transilvania (Ungheni) şi sud-vestul oraşului Târgu Mureş, nu mai este valabilă, transmite News.ro.

Autostrada A3, lungă de aproape 440 km, denumită Autostrada Transilvania pe secţiunea Braşov-Borş, face legatura între Bucuresti şi ieşirea spre Ungaria prin Borş.

Asociaţia a subliniat că licitaţia pentru ”ciotul” de 4,5 km a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21 octombrie 2016, iar autorizaţia de construire a fost emisă în aprilie 2017.

Reprezentanţii ONG-ului consideră că echipa care a gestionat licitaţia a luat mai multe decizii eronate.

Redăm mai jos integral postarea Asociației Pro Infrastructura

”Un nou episod din seria „Rușini Naționale” regizată de Ministerul Transporturilor România și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: astăzi avem ciotul de 4,5 km al Autostrăzii A3 între Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Târgu Mureș (plus drum legătură conexiune cu zona Promenada Mall/Metro).

Atenție, licitația a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21.10.2016, iar autorizația de construire a fost emisă în aprilie 2017. Pe-atunci părea a fi un proiect gestionat responsabil de statul român, birocrația fiind rezolvată înainte de semnarea contractului. Dar ulterior totul s-a transformat într-un FIASCO.

Echipa care a gestionat licitația a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestațiilor celor doi antreprenori rămași în cursă (Strabag și Itinera). Și telenovela nu s-a terminat, depășindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt șanse mari de anulare după ani întregi de chin.

Cel mai grav este că autorizația de construire NU mai este valabilă, expirând în aprilie 2019, ea fiind condiționată de începerea lucrărilor în cel mult doi ani de la emitere. Cel mai probabil trebuie obținute din nou toate avizele, autorizațiile și certificatul de urbanism.

Cu siguranță incompetenții din comisia de evaluare a CNAIR sunt încă în funcție, nederanjați sub nicio formă pentru „performanțele” lor. Dezarmant este că aceleași persoane se ocupă în continuare de proiecte cruciale, iar noile licitații se derulează, în mare parte, la fel de dezastruos.”

Sursa Foto: Asociația Pro Infrastructură

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

3 comentarii

  1. Buna ziua,
    s-ar mai putea dezvolta subiectul, adaugindu-se si penibila poveste a centurii orasului Tirgu Mures.
    Exista solutii la aceste anomalii, dar nu vrem sa le aplicam: angajarea prin concurs Adevarat pe posturile din serviciul public. Doar ca la toti ne convine nepotismul.

  2. Ati votat pentru posturi caldute la stat, vouchere de frigidere, vacante in Grecia pe banii muncitorilor din economia reala si acces pe iarba la Parlament ca sa vedeti concerte gratis.

    Nu ati votat pentru autostrazi, invatamant, business si evolutie sociala.

    Asumati-va raspunderea pentru votul vostru, sau lipsa votului – care are consecinte nefaste.

  3. Pai daca nu se indura nimeni sa desfiinteze adunatura aia de loaze numita CNAIR.
    Acolo sint pilele noastre, nu ne atingem de ele!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.