Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Asociația pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR) atrage public atenția asupra unei ambiguităţi legislative în Codul fiscal, care creează premisele impozitării progresive a câştigurilor de capital din fondurile de pensii private (Pilonul II obligatoriu și III facultativ), asimilate în mod eronat cu partea necontributivă a pensiilor de serviciu (cunoscute public ca „pensii speciale”) începând cu 1 ianuarie 2024. Amintim că în ultimele săptămâni încercările de a aduce schimbări sistemice la Pilonul II de pensii s-au intensificat.
Astfel, în loc de impozitarea plăților din fondurile de pensii private cu cota normală de 10% (ca în prezent și precum la pensiile plătite din sistemul public), de la 1 ianuarie 2024 regimul fiscal riscă să devină cel cu cotele progresive de 15% sau 20%, aplicabil câştigurilor de capital, cel mai nefavorabil dintre toate produsele de economisire / investire din România.
| Impozitare P II + P III | În prezent | De la 1 ianuarie 2024 |
| Baza de impozitare | Suma întreagă plătită de fondurile de pensii private | Doar câştigurile de capital (cf. Legii 309/2022 promovate de Parlament) |
| Cota de impozit | 10% | 10% – 15% – 20% (cf. Legii 282/2023 promovate de Guvern pentru a reforma pensiile speciale) |
APAPR afirmă că aplicarea acestor prevederi ar fi injust de penalizatoare pentru participanții la fondurile de pensii private și beneficiarii plăților, astfel că Asociația a demarat, în dialog instituțional cu Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și Ministerul Finanțelor Publice (MFP), procedurile pentru clarificarea cât mai urgentă a acestei ambiguități legislative.
Citește integral pe economedia.ro