Home » Articole » ANALIZĂ Tranzacțiile de retail le-au depășit pe cele de office, în 2023, un lucru greu de imaginat în urmă cu câțiva ani. 2024, un nou an dinamic pentru retailul românesc?

ANALIZĂ Tranzacțiile de retail le-au depășit pe cele de office, în 2023, un lucru greu de imaginat în urmă cu câțiva ani. 2024, un nou an dinamic pentru retailul românesc?

05 mart. 2024
ANALIZĂ Tranzacțiile de retail le-au depășit pe cele de office, în 2023, un lucru greu de imaginat în urmă cu câțiva ani. 2024, un nou an dinamic pentru retailul românesc?
Ascultă articolul

Tranzacțiile de investiții în piața de retail le-au depășit pe cele de pe piața de birouri, în 2023, pentru prima dată, un lucru greu de imaginat în urmă cu câțiva ani, spun specialiștii din sector consultanți de Economedia. Ei se așteaptă și la un 2024 dinamic din punct de vedere comercial, însă sunt rezervați de a face comentarii despre posibile alte fuziuni și achiziții în acest an având în vedere că 2023 a fost deja marcat de un număr atipic de tranzacții. Pe de altă parte, alți consultanți din industrie spun că piața din România oferă în continuare oportunități pentru noi investiții și pentru intrarea unor noi jucători.

„Anticipăm un 2024 dinamic din punct de vedere comercial, luând în considerare brandurile care și-au anunțat deja intenția de a inaugura locații în România, nume precum: KIKO Milano sau Happy Restaurants, dar și retaileri din categoria de sports sau beauty. Ne menținem însă rezervați cu privire la posibilele fuziuni și achiziții, întrucât anul 2023 a fost marcat deja de un număr atipic de astfel de evenimente, precum achiziția portofoliului de supermarketuri Profi de către Ahold Delhaize (Mega Image), vânzarea celor 25 de parcuri de retail deținute de Mitiska REIM, și achiziția hypermarketurilor Cora de către grupul Carrefour”, a declarat pentru Economedia Mădălina Sava, retail consultant, CBRE România.

Pe de altă parte, Liana Dumitru, director retail agency Colliers România, spune pentru Economedia că piața românească de retail oferă în continuare oportunități pentru noi investiții și pentru intrarea unor noi jucători. Aceasta este de părere că, deși ratele ridicate ale dobânzilor pot descuraja într-o oarecare măsură investițiile, performanțele remarcabile ale retailerilor în România vor continua să atragă extinderea acestui sector.

Citește integral pe economedia.ro

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole