Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Românii nu au renunțat la a mai comanda mâncare prin aplicațiile de food-delivery, însă frecvența comenzilor a scăzut odată cu apariția inflației, ca o metodă de economisire, potrivit platformelor de livrare de mâncare chestionate de Economedia. Daniel Mischie, CEO Grup City Grill, spune că românii au revenit în restaurante începând cu a doua parte a anului 2022 și în primele două luni ale anului 2023.
Utilizatorii optează mai puțin pentru livrarea comenzii direct din magazin, însă poate deveni o tendință pentru unele platforme deoarece este o formă de economisire, transmit reprezentanții Tazz.
„Aplicațiile de livrare rapidă rămân o categorie importantă pentru consumatorii din România, pe care continuă să o integreze în viața lor în mod regulat. Principala schimbare se vede la nivel de frecvență a utilizării, care într-adevăr a scăzut odată cu apariția inflației, dar și cu stabilizarea comportamentului de consum post-pandemie. Conform studiilor noastre de piață, în acest moment, 48% dintre consumatori utilizează aplicații de food delivery, procent în scădere cu 10% față de totalul consumatorilor din luna august 2022. De când a început să se simtă efectul inflației, aproximativ din septembrie 2022 și până în prezent, principala scădere se observă la utilizatorii foarte frecvenți, cei care folosesc zilnic aplicația pentru a comanda. Cu alte cuvinte, românii nu au renunțat la utilizarea platformelor de food delivery, ci doar au scăzut frecvența comenzilor, ca o metodă de economisire în climatul economic actual”, au declarat reprezentanții platformei tazz.
Citește integral pe economedia.ro