G4Media.ro

ANALIZĂ Producția de componente auto din România, lovită grav de criză: Două…

ANALIZĂ Producția de componente auto din România, lovită grav de criză: Două companii și-au închis porțile / Profitul și afacerile sectorului s-au redus considerabil

Producția de componente pentru industria auto, un sector de bază pentru industria românească, a fost grav lovită de criză anul trecut. Afacerile celor mai mari firme au scăzut, profiturile s-au redus, iar numărul de angajați s-a micșorat pentru cea mai mare parte a companiilor din top. Două companii chiar și-au închis porțile anul trecut, arată datele obținute de Economedia de la Registrul Comerțului.

Topul companiilor din România este dominat de firme de renume precum Bosch, Hella, Leoni sau Yazaki (pentru Continental Automotive datele pentru anul trecut nu sunt disponibile).

Sectorul, grav afectat la nivel financiar

Anul trecut, două companii din producția de componente auto din România și-au închis porțile. Datele obținute de Economedia de la Registrul Comerțului arată că numărul companiilor cu cod CAEN active în producția de componente a scăzut de la 78 în 2019 la 76 în 2020.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Dar economia duduie, asa ne zice Ktu. Nu e adevarat ce scrieti voi acolo. Probabil sunteti pesedisti sub acoperire. Sa va fie rusine!!!!!

    • Articolul e slab. Chestia că 2 firme s-au închis nu spune nimic, nu se știe cât de mari au fost între cele 78 de firme. Că a scăzut sectorul, dar autorul articolului nu știe nimic de realizările primelor 2 firme în 2020… Deci compară 2019 cu un 2020 parțial, ceea ce îi dă rezultate eronate.
      Nu poți trage nicio concluzie. Ceea ce știm este că se schimbă industria, trece pe electric, dar atât. Nu avem cifre corecte încă.

  2. Si asta pare sa fie doar inceputul, vanzarile de masini noi vor scadea constant in urmatorii ani.

  3. Interesul fata de masinile pe combustibil lichid va scadea constant in urmatorii 10 ani. Nimeni nu va mai cauta o masina luxoasa pentru ca nu o va mai cumpara nimeni la mana a doua. Viitorul este combustibilul electric, care va fi asigurat peste tot. In plus cine poate isi va incarca masina acasa. Cred ca in 20 de ani numarul masinilor pe combustibil lichid va fi decimat de taxe si impozite. Calea ferata este o mare resursa pentru transport si aprovizionare, din pacate dusa la pieire de politica iresponsabila a guvernelor care s-au perindat 32 de ani la putere.

    • Nu mai e petrol, mașina cu pedale e viitorul,iei la ocazie 4 inși și mergi gratis

    • Stati sa vedem si cum va fi viitorul in privinta automobilelor electrice! Mergi sub 100 de km si apoi stai o ora sa o incarci !? Si nu numai asta! Poluarea produsa de fabricarea bateriilor si de distrugerea celor uzate s-ar putea sa depaseasca orice prognoze, iar materia prima pentru producerea de baterii se va termina si ea, deci ne paste acelasi pericol ca si in cazul combustibililor obtinuti din petrol.! Pana nu se rezolva problema autoincarcarii bateriilor, printr-o tehnologie performanta, nu dupa principiul „dinam de bicicleta”, nu se intrevede nimic serios in privinta asta.

      Iar in Romania, credeti ca va fi posibil sa deschidem suficiente statii de incarcare? Nici in 100 de ani nu se va rezolva problema! Noi nu suntem in stare in acest an nici macar sa asiguram un minim necesar de energie electrica la un pret cat de cat rezonabil! Si dupa cum voteaza mandrul roman, e putin probabil sa avem ceva performant la nivel politic pe termen scurt sau mediu!

  4. Odata cu trecerea la motoare electrice, chinezii vor avea portile larg deschise pe pietele europene fiindca fac masini la fel de bune, dar cu 30-40% mai ieftine. Toata traditia europenilor de 150 de ani de dezvoltare a motorului pe benzina / motorina se va duce pe apa sambetei.

    Chinezii au deja 10 ani avans la dezvoltarea de motoare electrice, care oricum dau 100% randament, deci tot ce se poate imbunatati e fiabilitatea. Si odata ce s-a rezolvat problema motorului, singura „valoare” a masinii ramane bateria. Unde chinezii au aproape monopol global pe zacamintele de litiu si o foarte buna pozitie pe cele de magneziu pentru generatia urmatoare de baterii, care va veni peste 15-20 de ani. Europa, in schimb, nu are de niciunele.

    Asa arata progresismul de la Bruxelles. Go woke, go broke!

  5. Energie electrica „verde” cum ar fi de la termocentrale. Realist vorbind trebuie echivalentul centralei nucleare de la Cernavoda construita in fiecare judet ca poata sa inlocuiasca arderile de combustibili fosili carbune+gae naturale+derivati ai petrolului benzina si motorina , evident in prezent cam imposibil de realizat in Romania.

  6. Problema motorului e rezolvata de mai bine de 2 decenii. Cel mai eficient tip este SynRM, cu eficienta de 96%. O versiune de SynRM a fost folosita inca de la prima generatie de Prius (1997) dar nu s-a facut multa reclama pentru ca nu au fost interese atat de mari ca in cazul EV-urilor de azi.
    Dezvoltatorii de masini electrice sunt dezvoltatori de baterii.
    Europenii si-au luat avant pe piata EV-urilor dar nu au nici materia prima necesara bateriilor, nici inovatia pentru a imbunatati tehnologia, acestia se bazeaza pe avantajul creat de legislatia europeana pe piata locala si se multumesc sa fie niste simpli intermediari de baterii.
    Neavand niciun avantaj tehnologic pe aceasta piata, UE nu poate decat sa-si desfaca picioarele.

  7. Intr-adevar vor fi si masini electrice, dar vor satisface doar o parte din piata. Nu sunt toti doritori sa stea cateva ore sa faca un plin cand vor face o calatorie de mai mult de 400km. Cat despre camioane de transport electrice: pur si simplu bateriile sunt muuuult prea grele/ o astfel de solutie nu e sustenabila.
    Industria automotive UE se indreapta spre motoarele alimentate cu hidrogen. Combustibilul este intr-adevar ecologic, dar doar daca se obtine din hidroliza, energia pentru productie fiind solara.
    Avantajul este o poluare locala zero, infrastructura deja existenta (statii de alimentare existente care trebuiesc doar investitii pentru un rezervor H2) , know-howul inginerilor din domeniu nu e pierdut, pentru ca este tot un motor cu ardere interna (combustie de hidrogen). Dezavantajul: stocarea, risc de inflamabilitate f mare, faptul ca se produce din gaz metan la ora actuala (deci foarte poluant). Sa speram ca inginerii vor rezolva o parte din probleme.