G4Media.ro

Analiză Politico. Mașinile electrice sunt viitorul, dar implicațiile pentru România și restul…

Sursa: Unsplash.com

Analiză Politico. Mașinile electrice sunt viitorul, dar implicațiile pentru România și restul țărilor care depind de industria auto sunt enorme

Industria automobilelor se îndreaptă, cu pași repezi, spre un viitor complet electric, împinsă de politicile Occidentului. Această tranziție are mari implicații pentru țările care depind de această industrie, cum ar fi țările din Europa Centrală, relatează publicația Politico.

Țările bogate ale Uniunii Europene și Statele Unite au dat, vara aceasta, ultimatumul industriei auto. Împinși de nevoia către o tranziție rapidă către zero emisii de dioxid de carbon, țările bogate obligă producătorii să construiască mașini complet electrice și să renunțe la mașinile pe benzină, motorină sau hibride.

Totuși, chiar dacă direcția este clară, nu este clară viteza cu care trebuie făcută tranziția. Toamna aceasta va avea loc o luptă politică între țările din Europa de Vest și țările din Europa Centrală, care depind de industria auto. Milioane de oameni sunt angajați direcți în fabricile auto în țări precum România, Cehia sau Ungaria.

Oficialii sunt de acord că trebuie să asigure tranziția acestor oameni în industria verde. În acest moment, se preconizează că 800.000 de angajați în fabrici vor rămâne fără un loc de muncă ca urmare a tranziției verde din cauza lipsei abilităților de a lucra la mașini pe bază de baterii.

„Am spus de repetate ori că țintele (climatice ale UE) trebuie să fie stabilite în așa fel încât să nu ne rănească industria. Trebuie să fie stabilite într-un mod rezonabil, nu bazat pe ideologie”, a spus premierul Cehiei, Andrej Babiš în această vară.

Pe de altă parte, nu este clar dacă o piață de mașini electrice va crea de la sine o nevoie de mașini electrice, care sunt mai scumpe decât mașinile pe combustibil. Momentan, guvernele încurajează oamenii să cumpere mașini electrici prin vouchere sau reduceri de impozite. Producătorii auto cer autorităților să se implice în construirea rețelelor de stații de încărcare.

Sursa foto: unsplash.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

22 comentarii

  1. Cineva trebuie sa munceasca si pentru hrana. Nu ramane nimeni fara serviciu. Sa o lase si corporatiile mai moale cu profitul.

    • Da. O vor lăsa 🤣🤣🤣🤣

    • Maximizarea profitului este obiectivul oricărei întreprinderi private. În România se vor disponibiliza 90% din lucrătorii din industria auto. Vor mai rămâne doar bugetarii.

    • Degeaba muncești pentru hrana daca planeta e bulita. Nu e vorba de ideologie sau profituri aici, ci sa avem unde locui.

    • @King rocker, ce ai scris e adevarat insa masina electrica cu baterii pe litiu nu este solutia.
      Emisiile UE reprezinta 9% din emisiile globale iar acest procent va scadea chiar daca nu schimbam nimic pentru ca se ridica Africa.
      Degeaba incearca UE sa demonstreze ca se poate „carbon neutral” daca isi propune sa faca acest lucru prin relocarea productiei industriale poluante si prin importuri masive de materie prima pt baterii, materie prima obtinuta cu ajutorul combustibililor fosili. Aceasta „solutie” gasita de UE la nu este scalabila la nivel global.
      PS: Nigeria are 200 milioane de locuitori (jumatate din UE), este in plina crestere demografica si are petrol. In prezent se asfalteaza drumuri prin multe tari din Africa iar nivelul de trai in Asia de sud-est se ridica la nivelul tarilor dezvoltate.
      Indonezia arde carbune mai mult decat toate tarile UE la un loc si este asteptat sa continue cresterea consumului de carbune.
      Este nevoie de solutii globale, altfel doar ne prefacem ca ne preocupa clima ca sa vindem masini pe baterii.

  2. Continuați sa visați la „all electric” și altele prostii de genul asta dragilor! Nu exista moderație în ziua de azi și nici realism, doar utopii ale unora ce temporar sunt la putere. Cum vor veni alții cum schimba macazul! Doar nu credeți ca o sa vedeți mașini electrice la pompieri de exemplu, politie, utilaje miniere sau forestiere. Dacă tot nu credeți, mergeți și cumpărați o electrică și vedeți ce probleme aveți și ca nu va puteți baza pe ea atunci când aveți mai multa nevoie. Asa de fala poate ca a treia mașina merge de vă dau banii afara din casa!
    Toate Chevy Bolt sunt în recall la GM pentru bateriile ce pot lua foc! Toate!

    • Scuze
      Recitind ce am scris realizez ca sunt precum toti speriatii de nou de pe firul istoriei
      Mi e rușine mie cu mine

    • Vise umede ale politocienilor ca tot boborul sa conduca niste cotezte electrice. Vom vedea mizeriile alea ca nu s de nici o treaba, cand vor fi mai multe pe sosele si implicate in accidente. Acum sunt doar un moft sprijinit cu bani grei de guverne.

    • Nu toate mașinile electrice sunt pe baterii. Hidrogenul este viitorul!

    • Din păcate mașinile electrice cu acumulatori sînt un drum înfundat. Și nu din cauza acumulatorilor.
      Viitorul este al mașinilor electrice, dar ale celor cu celule de combustibil.

  3. Mergi in cartierul Balta Alba. Alegi un cvartal de blocuri de 10 etaje. Cum le alimentezi masinile electrice acelor cateva mii de familii? cu 5 statii? 10? 100?!!! unde le amplasezi? de unde si prin ce vine curentul necesar?

    • Păi nu e atât de complicată treaba. Mașini își vor permite doar câțiva, restul, pofta în cui! Vor folosi la comun ceea ce le va oferi statul. Tocmai despre asta e vorba: să se restrângă accesul la anumite bunuri.

  4. Electricitate generata de gaz rusesc. Sumbru viitor. Ne auzim in 2101.

  5. Ba ești prost ? Ce mașini electrice bre ? Că stai 1000 de ani până faci plinul la o mașină electrică . Poți să ai sute de stații de încărcare , că tot degeaba e. Atâta timp cât stai ore in sir până îți faci un plin…..Eu cred că pe voi va cam doare capul

    • @mirelo, confunzi vagoanele cu masinile electrice.
      Sunt masini electrice cu incarcare de 250kw si sunt chargere in Bucuresti la pipera de 250kw. Anul urmator expira patentele pe Litiu Fier, si vor putea fi produse baterii (care nu explodeaza) peste tot fara sa platesti licente, doar in china se produc acum fara comisioane. O sa preferi vorba unuia dupa aici, cotete cu tablete intoarse la care sa nu platesti anul revizii, benzina si sa platesti curent care oricum e mai ieftin decat benzina.

    • Cate ore trebuie să muncești ca sa poți să alimentezi in 5 min la o statie peco? La asta te-ai gândit?

  6. Toate problemele poluării mediului ce rezultă din arderea hidrocarburilor în motorul termic erau cunoscute încă din ultimele decenii ale secolului trecut. Ce anume i-a împiedicat pe liderii acestei lumi să înceapă tranziția atunci? O tranziție mai lentă către transportul electric ar fi dat timp infrastructurii să se adapteze și ar fi afectat mai puțin populația decât cea pe care ne-o impun acuma, pe repede înainte.

  7. Investitiile trebuie sa mearga mai intai pentru inlocuirea carbunelui.
    Ar fi mai bine daca ar exista un fond international in acest scop, multe tari au dificultati in a elimina carbunele iar aceasta este cea mai ieftina metoda de reducere a emisiilor.
    (primul comentariu nu mi-a trecut).
    UE prefera sa se prefaca interesata doar de ce se intampla in propria ograda transformand acordul „green deal” intr-o schema de marketing pentru turisme electrice.

  8. exact, si cand vor reduce emisiile de la masini, va erupe un vulcan care va regla inapoi nivelul de co2 redus de politicienii astia incompetentzi, cu acordul tacit al „progresistilor”.

  9. Cu cit poluam prin producerea de baterii
    Oare n ar fi mai interesant să plângeam copaci?