Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
România poate depăşi în 2022 ,,borna” celor 1000 de kilometri ai reţelei CNAIR ( Autostrăzi şi Drumuri Expres) în exploatare, pariul Transporturilor fiind pentru două loturi de autostradă cu o lungime de 30 de kilometri la care se adaugă garantat primii 40 de kilometri de Drum Expres din România, lotul 2 pe DX Craiova- Piteşti. Practic, Compania de Drumuri garantează deschiderea ,,la termen” a lotului UMB dintre Balş şi Slatina, şi speră ca angajamentele constructorilor PORR (pe A 1) şi Alsim Alarko (pe A 0) care au anunţat deschideri înainte de termen să fie şi respectate. Este vorba despre un scenariu realist care arată -la sfârşitul anului- viitor primii kilometri pe A1 Sibiu-Piteşti, lotul de 13 km. dintre Sibiu şi Boiţa respectiv 17 km. pe Autostrada de Centură a Capitalei, între nodurile DN 5 şi DN 6. Austriecii de la PORR au termen contractual 2023 dar au anunţat că încearcă deschiderea în decembrie 2022, stadiul fizic fiind de peste 60 % în timp ce pe A0 turcii de la Alsim Alarko au ajuns la 40 %, de asemenea cu termen 2023 (februarie 2023).
Astfel, în scenariul realist, cu o mobilizare foarte bună a constructorilor de pe A 1 şi A0 vom adăuga reţelei actuale de 940 de kilometri încă 70 de kilometri, depăşind borna simbolică de 1000 de kilometri.
Pe de altă parte, scenariul pesimist de la CNAIR, bazat strict pe date contractuale (excluzând situaţia lotului A 3 Chiribiş-Biharia) arată că reţeaua va creşte la 980 de kilometri doar cu lotul UMB de pe Craiova – Piteşti sau 993 km. dacă se adaugă şi cei 13 km. de pe A1.
Citește integral pe economedia.ro
La infrastructura feroviară, proiectele de reparații și modernizări trebuie realizate mai accelerat, sunt întârzieri.
Doar dacă faceți iar kilometrul de 800 sau chiar 700 de metri, tovarăși.