Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Administrația Biden dorește ca jumătate din toate mașinile noi vândute în Statele Unite să fie electrice până în 2030. Între timp, Uniunea Europeană a luat măsuri și mai îndrăznețe, impunând ca toate mașinile și camionetele noi vândute după 2035 să emită zero emisii. Luate împreună, acestea sunt vești bune pentru China, scrie Foreign Policy.
În prezent, companiile care au legături strânse cu Partidul Comunist Chinez (PCC) controlează aproape jumătate din oferta globală de baterii pentru vehicule electrice (VE). Deși este cu siguranță meritoriu să decarbonizăm sectorul transporturilor, o adoptare pripită a VE ar face mai mult decât să consolideze pozițiile pe piață ale colosului de baterii de la Beijing. De asemenea, ar putea expune Statele Unite și națiunile europene la amenințări cibernetice periculoase, similar cu modul în care expansiunea necontrolată a gigantului tehnologic chinez Huawei a deschis calea pentru ca China să obțină acces la rețelele critice de telecomunicații occidentale.
În dezvoltarea producției de baterii avansate pentru a alimenta revoluția high-tech de mâine, planificatorii centrali chinezi au fost cu mult înaintea Occidentului. Cel de-al 13-lea plan cincinal al Chinei, care a guvernat investițiile sale industriale între 2016 și 2020, a evidențiat modul în care controlul lanțurilor de aprovizionare a bateriilor și a vehiculelor electrice, inclusiv a mineralelor esențiale de pământuri rare, ar putea oferi Beijingului un avantaj competitiv față de Statele Unite și alte țări. Actualul plan cincinal al Chinei merge mai departe, legând progresele în aceste două domenii de apariția Chinei ca „centru de putere în domeniul științei și tehnologiei”.
Citește integral pe economedia.ro