G4Media.ro

ANALIZĂ 915 kilometri – la atât speră șefii de la Drumuri că…

ANALIZĂ 915 kilometri – la atât speră șefii de la Drumuri că va ajunge rețeaua de autostrăzi a României în 2019. Anul viitor se deschid tronsoane de autostradă la care se lucrează din 2013

Nu le-a ieșit acum, reiau promisiunea și în 2019. Este vorba despre șefii de la Drumuri (CNAIR), care au declarat pentru G4Media.ro că anul viitor se așteaptă la inaugurarea a 102 kilometri de șosea rapidă. Și anul acesta au promis că vor deschide traficului 100 de kilometri de șosea rapidă, dar au inaugurat doar 60.

Anul viitor ar urma să se taie panglica pe 43 de kilometri din autostrada Lugoj-Deva, loturile 3 și 4, unde lucrările au început în 2013. Pe lotul 3 mai sunt de rezolvat probleme legate de calitatea slabă a unor lucrări deja efectuate și pe lotul 4 cele legate de alunecările de teren din zona „Dealului Liliecilor”.

Șefii de la Drumuri speră că, în 2019, vor tăia panglica și pe primii 41 de kilometri din autostrada Sebeș-Turda, dar și pe circa 18 kilometri din Autostrada Transilvania, unde stadiul lucrărilor variază între 49% și 60% și unde mai sunt de rezolvat unele probleme legate de mutări de utilități și eliberarea terenului în urma exproprierilor. La finalul anului viitor, șefii de la Drumuri speră că rețeaua de autostrăzi a României va ajunge la 915 kilometri.

Până în iunie anul viitor, șefii de la Drumuri speră să taie panglica pe cei 21 de kilometri dintre Ilia și Coșevița, la care se lucrează din noiembrie 2013 și unde stadiul fizic al lucrărilor a sărit de 92%.

În timp ce reprezentanții Companiei de Administrare a Infrastructurii estimează că lucrările se vor finaliza în trimestrul 2 al anului viitor, constructorul crede, însă, că va reuși să termine abia spre finalul anului viitor.

În primul rând are de reparat ce a construit prost. „În prezent, problemele de calitate identificate pe tronsonul de autostradă sunt în curs de remediere de către antreprenor, urmând să fie finalizate după trecerea anotimpului friguros când condițiile meteorologice vor fi favorabile execuției acestor lucrări„, au transmis reprezentanții CNAIR.

În plus, constructorul va trebui să construiască și breteaua de ieşire de pe autostrada Lugoj – Deva, de la Nodul Holdea. A câștigat licitația pe 19 decembrie și are 3 luni la dispoziție pentru a finaliza lucrările.

Cioturile de autostradă pe care CNAIR speră să le deschidă în 2019:

Autostrada Lugoj-Deva – lot 3

Lungime: 21,14 km

Valoare contract: 579,93 milioane lei + 24,38 milioane lei (descărcare nod Holdea)

Constructor: Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A.

Stadiul fizic: 92,5%

Termenul de finalizare a lucrărilor: trimestrul II 2019

Data începerii lucrărilor: noiembrie 2013

Până în septembrie ar trebui deschiși traficului și cei 22 de kilometri dintre Ilia și Șoimuș, parte din aceeași autostradă Lugoj-Deva. Firmele drumarului Dorinel Umbrărescu au realizat 95% din lucrări, dar au de rezolvat problema alunecărilor de teren din zona celebrului deal „al liliecilor”. În urmă cu două săptămâni șeful Companiei de Drumuri declara într-un interviu pentru DC News că în zonă a avut o nouă alunecare de teren. Acesta a fost acuzat de deputatul USR Cătălin Drulă că a mințit. Despre acest subiect, G4Media.ro a scris aici.

Autostrada Lugoj – Deva lot 4 

Lungime: 22,13 km

Valoare contract: 419,4 milioane lei

Constructor:  Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. –  S.C. SPEDITION UMB S.R.L

Stadiul fizic: 95%

Termenul de finalizare lucrărilor: trimestrul III 2019

Data începerii lucrărilor: iunie 2013

Despre cele două loturi din autostrada Lugoj-Deva, directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, declara în urmă cu două săptămâni că sunt aproape gata. „Mai este de asfaltat un kilometru şi câteva sute de metri la Şoimuş şi alt kilometru la Ilia”, declara atunci șeful de la Drumuri.

Spre finalul anului viitor ar trebui să fie gata și loturile 1 și 2 ale autostrăzii Sebeș-Turda, unde stadiul de realizare al lucrărilor este de 60%, respectiv 49%.

Potrivit CNAIR, mai sunt de rezolvat câteva probleme: eliberarea terenului de deșeurile identificate în zona nodului rutier Alba Iulia Sud și executarea silită a proprietarilor care refuză să-și elibereze proprietățile care le-au fost expropriate, spun reprezentanții CNAIR.

Cei de la Asociația Pro Infrastructura deplângeau în urmă cu o lună slaba mobilizare a constructorului de pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda mai ales în ceea ce privește lucrările la structurile principale (podurile peste Mureș, pasajele peste calea ferată) cât și la cele mai mici (supratraversările drumurilor secundare și locale peste autostradă). „În ritmul actual, cu progres zero, putem spune că termenul de finalizare sau măcar de deschidere a circulației este în aer”, scriau cei de la API, care aminteau și de problemele legate de mutarea stâlpilor de curent.

Lucrări complexe sunt de executat și la nodul rutier de la Șebeș, pe lotul 1 al autostrăzii, care are bretele lungi și numeroase pasaje și poduri peste Autostrada A1, râul Sebeș și calea ferată. Potrivit celor de la API în 2019 s-ar putea deschide circulația cel puțin parțial între Alba Iulia Sud și bretelele scurte ale nodului Sebeș.

Autostrada Sebeș – Turda – lot 1

Lungime: 17 km

Valoare contract: 541,73 milioane lei

Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii SRL

Stadiu fizic: 60%

Termenul estimat de finalizare a lucrărilor: trimestrul IV (noiembrie) 2019

Data începerii lucrărilor: decembrie 2014

 

Autostrada Sebeș – Turda – lot 2

Lungime: 24,25 km

Valoare contract: 549,33 milioane lei

Constructor: Asocierea AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – S.C. EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L

Stadiul fizic: 48,9%

Termenul estimat de finalizare a lucrărilor: trimestrul IV (octombrie) 2019

Data începerii lucrărilor: decembrie 2014

Tot anul viitor estimează șefii de la Drumuri că se vor finaliza lucrările și la cei aproape 18 kilometri dintre Iernut și Chețani, parte din Autostrada Transilvania, iar odată cu ei și nodul Iernut și podul pe DN14A peste A3 și calea ferată.

Anul acesta, CNAIR a deschis circulației circa 14 kilometri de autostradă între Ungheni (aeroportul Târgu Mureș) și Iernut, iar în lipsa acestui nod rutier, au legat autostrada de DN14A printr-un sens giratoriu situat la câteva sute de metri de calea ferată.

Autostrada Transilvania – Iernut-Chețani

Lungime: 17,9 km

Cost: 437,63 milioane lei

Constructori: Astaldi, Max Boegl Romania, Astalrom si Consitrans.

Stadiul fizic: 57,9%

Estimare dare în folosință: iulie 2019

Data începerii lucrărilor: mai 2016

În total, CNAIR estimează că anul viitor vor fi deschiși circulației 102 kilometri de autostradă. În urmă cu două săptămâni, directorul general al Companiei de Administrare a Infrastructurii, într-un interviu pentru DC News avansa o altă cifră: 116 kilometri de șosea rapidă deschiși traficului în 2019.

Potrivit unui document publicat pe site-ul CNAIR care prezintă stadiul lucrărilor de infrastructură, până în iunie anul viitor ar fi trebuit finalizați și cei aproape 16 kilometri de șosea rapidă dintre Chețani și Câmpia Turzii, parte din aceeași Autostradă Transilvania. Cum până acum a fost realizat un procent foarte mic din lucrări, undeva la 18%, șansele deschiderii traficului anul viitor și pe acest lot de autostradă sunt zero.

Sursa foto: Pexels.com

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Soseaua rapida e acelasi lucru ca si autostrada ???

  2. Vad ca perioada intre data inceperii lucrarilor si cea a darii in folosinta a fost in medie de 4 ani la autostrazile prin zone de campie/lunca si cam 6 ani la coline/dealuri. Ceea ce ma face sa presupun ca la autostrazile montane va fi in jur de 10 ani. Adica foarte mult.
    De aceea, ar prinde bine daca nu am mai tergiversa demararea constructiei efective la Sibiu-Pitesti / Brasov – Comarnic, respectiv proiectarii la Targu Mures – Targu Neamt.

  3. Vine 2019 și tot nu se mișcă proiectul Autostrăzii Iași – Tg. Mureș, regiunea Moldova, cea mai săracă din România, nu are nici 5 metri de autostradă la 29 de ani de la revoluție, timp în care PSD a condus țara vreo 22 de ani prin FSN-PDSR-USL-PSD.

  4. Eu oricum numai cred nimic in tara asta. Am fost doar mintit si cu banii luati. Asta e tara Romaneasca.

  5. Oltenia câți km de autostradă are??(zero)????

    • Nu exista Oltenia, pentru simplu motiv ca nu putem imparti regiunile istorice (Moldova, Valahia si Transilvania) pe bucatele, dupa cum ne vine interesul.
      Ca asa putem vorbi si de Bucovina, de Maramures, de Banat, de Delta Dunarii, de Tara Barsei etc

      Asadar, deocamdata avem autostrazi,foarte putine , doar in Valahia si Transilvania. In Moldova, nimic. Asta e situatia acum.
      Si, cel mai grav lucru, nu avem inca vreun tronson de autostrada care sa treaca prin munti.
      Adica, lipseste Pitesti-Sibiu si Tg.Neamt-Tg.Mures. Astea sunt prioritatile absolute.

  6. Vax albina buburuza. Cam asa cu „autostrazile” romanesti.
    Nu le mai numiti autostrazi, pentru ca nu sunt. De ce ? Simplu : nu au cabine telefonice SOS. Nu au nici macar toalete.

    Nu sunt decat niste nationale imbunatatite, cu regim de autostrada. Sau autostrada urbana. Nu ar trebui sa se parmita un trafic cu viteza maxima autorizata de 130 km/h. Maxim 110 km/h.
    Din cauza gropilor, a masinilor de „paza” (ce tampenie tipic mioritica) care circula pe banda de refugiu.

    • …subscriu!
      nu au pantă de scurgere apă
      nu au canalizare
      nu au garduri de protecție animale
      nu au destule conexiuni cu localitățile tranzitate

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.