Home » Articole » Analiză. 55% dintre consumatori și 100% dintre manageri vor să cumpere mașini electrice. Vânzările de vehicule electrice ar putea atinge 23% din totalul vânzărilor de mașini noi

Analiză. 55% dintre consumatori și 100% dintre manageri vor să cumpere mașini electrice. Vânzările de vehicule electrice ar putea atinge 23% din totalul vânzărilor de mașini noi

Analiză. 55% dintre consumatori și 100% dintre manageri vor să cumpere mașini electrice. Vânzările de vehicule electrice ar putea atinge 23% din totalul vânzărilor de mașini noi
Sursa foto: OMV
Ascultă articolul

Cum în ultima perioadă interesul pentru vehicule electrice este în creștere în Europa, 55% dintre consumatori și toți managerii de flote își declară intenția de a cumpăra un astfel de vehicul în următorii doi ani, potrivit sondajului e-Readiness Report 2021, realizat de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Vânzările de vehicule electrice ar putea atinge 23% (1,7 milioane unități) din totalul vânzărilor de mașini noi până în 2024, pe cele mai importante șase piețe din Europa (Franța, Germania, Italia, Norvegia, Spania și Elveția), evoluție impulsionată de mașinile cu baterii. Segmentul de flotă (B2B) va rămâne cel mai atractiv, cu o cotă estimată la aproximativ 55% din totalul pieței de mașini electrice, cele mai importante trei criterii avute în vedere pentru aceste achiziții fiind: imaginea companiei, stimulentele fiscale și reducerea amprentei de carbon. În următorii doi ani, companiile mari vor deține cele mai mari flote de mașini electrice, în timp ce firmele medii vor înregistra cea mai mare creștere.

„În ultimii ani consumatorii din Europa au început să devină din ce în ce mai preocupați de protejarea mediului ceea ce a dus și la creșterea interesului pentru mașinile nepoluante. Astfel, piața auto are șanse să se redreseze, după criza sanitară, și printr-o orientare mai mare către vehiculele electrice, mai ales că multe state susțin achiziția de mașini electrice și hibride prin stimulente financiare care ajung să reprezinte până la o treime din prețul de vânzare cu amănuntul al acestora pe unele piețe”, spune Daniel Anghel, Partener, Lider pentru industria auto, PwC România.

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • O imbulzeala de nedescris pt o tableta inserata intr o carcasa cu 4 roti. Pushul trebuia mai intai la hibride si next la full electric!

  • Vladimir Putin e un Erou

    Tocmai pentru ca ne baga pe gat gioarsele electrice imi propun sa poluez cat pot cu masina mea euro 3 chiar daca o sa platesc un impozit imens. E luata de noua, ieftina la intretinere, bine intretinuta, mai curata la noxe ca multe cazane aduse din Germania. Mai bine dau banii pe concedii exotice

  • Sunt atrasi de acea gratuitate si de eticheta „eco” atribuita fortat, in rest nu prea au motive.

    • Un taximetrist facea comparatie intre deplasarea electrica cu alimentari facute la fast charger si deplasarea cu GPL si i-a iesit un pret mai mic la deplasarea cu GPL.
      Eu estimez ca pretul electricitatii se va dubla in urmatorul deceniu si posibil va depasi acest prag daca vor fi incluse accize la statiile de incarcare EV.
      Ma indoiesc ca un manager de flota de livrari colete isi doreste sa treaca la electric, tinand cont de pretul unei autoutilitare electrice dar si de faptul ca regimul de exploatare comercial ar putea sa dea gata un set de baterii in mai putin de 80K Km.
      Momentan doar cei care fac uber si car sharing sunt atrasi, exclusiv pentru cele 2 motive enumerate mai sus: gratuitatea de la stat si eticheta (falsa) eco.

    • Energia electrica se va scumpi, iar benzina se va ieftini. Chiar crezi asa ceva?

    • @ un urs, daca in 10 ani pretul electricitatii se tripleaza iar pretul benzinei se dubleaza, poti spune si ca benzina se va ieftini in raport cu electricitatea.
      Parerea mea este ca vor continua sa se scumpeasca ambele dar pretul electricitatii va urca mai rapid.
      Ironia este ca pentru a face masinile pe baterii competitive, va fi necesar ca benzina sa se scumpeasca dar scumpirile la benzina vor afecta intreaga economie globala, produse si servicii. O scumpire foarte accentuata a combustibililor derivati din petrol este echivalenta cu o criza economica globala.
      Din punct de vedere economic, tranzitia la EV-uri cu baterii scumpe nu este posibila sau este riscanta.
      Solutia este inovatia tehnologica dar acesta intarzie sa apara. UE da directive doar ca sa para preocupata de schimbarile climatice. In realitate, masurile propuse de UE nu sunt scalabile la nivel global, deoarece se bazeaza pe externalizarea industriei.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole