Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Un proiect de lege prin care se propune amnistia fiscală pentru transportatorii de mărfuri a fost iniţiat de mai mulţi parlamentari PNL, a anunţat senatoarea Alina Gorghiu, care se numără printre semnatari. Anunţul proiectului de lege vine cu doar o zi înaintea protestului programat mâine, în Piaţa Victoriei din Bucureşti, protest autorizat şi organizat ca urmare a nemulţumirilor asociaţiilor patronale după ce Ministerul Finanţelor, prin ANAF, a început impozitarea diurnei, retroactiv, pe ultimii 5 ani.
Dacă firmele au plătit deja un impozit pe diurnă, transportatorii pot cere restituirea acestor sume, a explicat Gorghiu.
„PNL, modificări fiscale benefice pentru mediul de afaceri. Fără impozite la diurnele angajaților care efectuează transport internaţional. Au existat interpretări diferite ale prevederilor referitoare la regimul fiscal aplicabil diurnei acordate șoferilor care efectuează transport în străinătate pe perioada detașării, ceea ce a condus la reîncadrarea acesteia ca venit asimilat salariilor. Este nevoie de o ajustare a cadrului legal pentru a ne adapta realității sociale. În acest context și cunoscând problemele pe care le întâmpină salariații șoferi care efectuează transport rutier internațional, am inițiat, alături de câțiva colegi deputați, Bogdan Huțucă, George Tuță și Tudor Polak, o propunere legislativă necesară pentru clarificarea expresă a regimului fiscal aplicabil indemnizației specific detașării transnaționale, pentru înlăturarea acestor interpretări diferite ale prevederilor legislației și pentru a reduce povara fiscală a șoferilor. De asemenea, se propune ca, pentru perioada 1 iulie 2015 – data intrării în vigoare a legii -, să nu se reîncadreze sumele de această natură și să nu se emită decizii de impunere. Dacă, însă, până la data intrării în vigoare, contribuabilii au plătit sumele din deciziile de impunere, atunci aceștia au dreptul la restituirea acestor sume, la cerere în termenul de prescripție legal care se calculează de la data de 1 ianuarie 2022”, a scris Alina Gorghiu.
Citește integral pe economedia.ro
Articolul continuă mai jos
Cu dedicatie, de la nășicaaaa!
Astia doar când văd bâta înțeleg că trebuie să facă ceva.
Mai bine decât să-ți răspundă tot cu bâta, nu crezi?
DACA NUMAI FRATII nevoita AU PRIMIT AMNISTIE FISCALA DE ZECI DE MILIOANE DE EURO DE LA PARTID, ASTIA CE HRAM POARTA ?
In democratie hotii stau la puscarie tipau tovarasul rares bogdan tovarasa gorghiu and co.
Baietii astia fura statul roman….adica pe toti cei care platesc taxe si impozite cum e firesc si civic. Cica salariu …sub forma de diurna. Banditii asa zis „de driapta” incurajeaza si sustin furtul.
Nu va mirati ca nu sunt spitale, drumuri, cai ferate, gradinite etc. calumea.
Soferul primeste si salariu (impozabil) si diurna (neimpozabila). Legea diurnei este valabila pentru toate tarile UE, si nicio tara UE nu impoziteaza diurna, decat Romania. De ce nu te interesezi inainte sa vorbesti aiureli ?
De ce a ramas coeficientul de multiplicare de 2,5 a diurnei acordată de stat? Nu vad rostul unei astfel de discriminări.
Alta panarama mincinoasa
NU cred ca transportatorii au incredere in vorbele goale ale Alinutei zombilitice de la PNL!
Pana ce proiectul de lege nu e adoptat in Parlament, pana ce NU vedeti BANII in mana, sa NU aveti incredere in acesti MINCINOSI inegalabilI!!
Sunt căcați la cur de spaimă. Nu vă lăsați prostiți !
Această lege va încuraja continuarea practicilor de social dumping, e nevoie de salariul mare și impozit mic , nu de diurna mare .. Diurna mare încurajează firmele să plătească minimul pe economie, asta înseamnă „evitare” fiscala – muncă la „gri” , și pensie mică pentru șofer….
Gorghiu a asta nu este Dancila a PNL-ului. ?
E clar că dacă impozitează diurnele la nivelul salariilor îi falimentează pe toți. Trebuie legiferata diurna astfel încât nivelul acesteia să nu depășească 1/2 din salariul brut lunar. Astfel s-ar mari salariul de încadrare și s-ar clarifica dpdv legal acest drept cuvenit deplasărilor, implicit Anaf ul nu ar mai putea face”abuzuri”.