Transportatorii rutieri protestează miercuri cu 100 de TIR-uri în Piaţa Victoriei din Bucureşti, nemulţumiţi de impozitarea diurnei / Circulaţia va fi restricţionată pe şoseaua Kiseleff

PROTEST ANAF

Asociaţiile patronale din transporturile rutiere protestează, miercuri, în Piaţa Victoriei din Bucureşti, după ce Ministerul Finanţelor prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală nu a renunţat la impozitarea diurnei pe care o consideră venit salarial. Primăria Capitalei a autorizat protestul pentru cel mult 500 de persoane şi vehicule, însă, ca urmare a incidenţei cazurilor COVID-19 din Bucureşti, la protest pot participa cel mult 100 de persoane/vehicule.

Brigada Rutieră a Capitalei a anunţat restricţii de circulaţie pe şoseaua Kiseleff, prima bandă a segmentului cuprins între str. arhitect Ion Mincu şi Piaţa Victoriei, între orele 06.00 – 16.00.

„În acest context vor fi instituite următoarele restricţii de circulaţie:

Piața Victoriei – alveola centrală, cu afectarea bretelei STB, până la ocuparea perimetrului delimitat;

Şos. Kiseleff, tronsonul cuprins între Str. Arh. Ion Mincu și Piața Victoriei (banda I, fără ocuparea trecerilor pentru pietoni și fără afectarea intersecțiilor, asigurându-se circulația continuă pe Str. Arh. Ion Mincu);

– între orele 09.00-15.00, adunarea publică se va desfășura în alveola media delimitată de Bd. Aviatorilor, Șos. Kiseleff și breteaua STB, fără afectarea circulației pe relația Bd. Aviatorilor către Calea Victoriei.

Traversarea participanților se va face din alveola media către alveola centrală din dreptul semaforului de pe Șos. Kiseleff, sub îndrumarea polițiștilor Brigăzii Rutiere”, a transmis Poliţia Capitalei.

Intrarea camioanelor în Bucureşti spre Piaţa Victoriei se va face pe patru rute principale: Autostrada A1 şi bulev. Iuliu Maniu, Autostrada Soarelui şi bulev. Pallady, DN 1 Şoseaua Bucureşti – Ploieşti şi DN 2 pe Şoseaua Colentina, potrivit UNTRR. Toţi participanţii care vin la protest vor avea în parbriz un afiş cu „Protest Diurnă”.

Practic, firmele care fac transport rutier în ţările membre ale Uniunii Europene au primit decizii de impunere retroactiv, pe ultimii 5 ani, iar sumele de plată sunt foarte mari, de zeci de mii de euro/şofer. În acest context, transportatorii cer ministrului finanţelor şi interimar la transporturi Dan Vîlceanu să aprobe o amnistie fiscală şi să înceapă discuţiile cu industria de transport rutier despre Directiva detaşării care va intra în vigoare din februarie 2022. De asemenea, patronatele din sector consideră că este vorba despre o dublă taxare, potrivit unui comunicat de presă al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri.

„Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR – solicitã ministrului finanțelor, Dan Vîlceanu, care de curând a fost numit și ministru interimar la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, sã foloseascã conjunctura istoricã actualã și sã închidã subiectul reîncadrării diurnei ca venit salarial prin adoptarea unei amnistii fiscale. UNTRR mai solicitã Ministerului Finanțelor și Ministerului Transporturilor și Infrastructurii demararea urgentã a discuțiilor cu industria de transport rutier cu privire la modul de transpunere în legislația româneascã a directivei detașãrii începând cu luna februarie 2022. Industria de transport rutier din România nu poate fi taxatã de 2 ori – o datã pentru amnistie și o datã pentru directiva detașãrii. Sectorul transporturilor rutiere va fi profund afectat de eventuala aplicare a prevederii întoarcerii acasã a camionului la 8 sãptãmâni începând cu februarie 2022, mãsura care afecteazã industria tocmai pentru cã România nu produce și nu exportã suficient în UE”, au transmis transportatorii.

ANAF menţiona în iunie că, printr-un Ordin comun al Ministerului Finanţelor şi Ministerului Muncii, a fost constituit un grup de lucru pentru a analiza problematica generate de reîncadrarea diurnelor/indemnizaţiilor de detaşare/delegare ca venit de natură salarială, propuneri care să vizeze atât perioadele anterioare cât şi modul de abordare în viitor, propunerile formulate putând viza inclusiv modificări legislative.

O amnistie fiscală pentru transportatori nu ar fi o premieră: s-a mai aplicat în 2015, după cum au precizat reprezentanţii Asociaţiei APTE 2002 (Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *