G4Media.ro

Adidas pierde bătălia cu designerul de lux Thom Browne pentru emblematica marcă a…

Adidas pierde bătălia cu designerul de lux Thom Browne pentru emblematica marcă a rândurilor de dungi 

Adidas a pierdut un proces în instanță pentru a încerca să oprească un creator de modă să folosească un design cu patru dungi, scrie BBC.

Gigantul de îmbrăcăminte sportivă a susținut că cele patru dungi ale brandului de lux Thom Browne sunt prea asemănătoare cu cele trei dungi ale sale.

Browne a susținut că este puțin probabil ca cumpărătorii să confunde cele două mărci, deoarece – printre altele – marca sa are un număr diferit de dungi.

Adidas plănuia să ceară daune de peste 7,8 milioane de dolari (6,4 milioane de lire sterline), dar juriul din New York a dat dreptate lui Browne.

Modelele Adidas au adesea trei dungi.

Echipa de avocați a lui Browne l-a prezentat pe acesta ca pe un outsider care se confruntă cu o corporație uriașă și a argumentat că cele două mărci servesc clienți diferiți.

Îmbrăcămintea sportivă nu domină creațiile Thom Browne, iar producția sa se adresează clienților bogați – de exemplu, o pereche de jambiere de compresie pentru femei costă 680 de lire sterline, în timp ce un tricou polo costă 270 de lire sterline.

Avocații lui Browne au susținut, de asemenea, că dungile sunt un design comun.

În timp ce Adidas a lansat acțiunea în justiție în 2021, bătălia dintre cele două companii datează de mai bine de 15 ani.

În 2007, Adidas s-a plâns că Thom Browne folosea un design cu trei dungi pe jachete. Browne a fost de acord să nu-l mai folosească și a adăugat o a patra dungă.

De atunci, compania Thom Browne s-a extins rapid și acum este vândut în peste 300 de locații din întreaga lume, iar în ultimii ani a creat mai multă îmbrăcăminte pentru atletism.

Marca are o bază de fani diversă. A conceput ținuta rapperiței Cardi B pentru Met Gala 2019, în timp ce fostul fotbalist profesionist și manager al Bournemouth Scott Parker a purtat unul dintre cardiganii săi și un blazer la meciuri.

Un purtător de cuvânt al Adidas a declarat că firma este dezamăgită, dar că „va continua să își aplice cu vigilență proprietatea intelectuală, inclusiv să depună orice apel corespunzător”.

Un purtător de cuvânt al Thom Brownea declarat că firma este mulțumită de rezultat. Designerul a declarat  pentru Associated Press că speră ca acest caz să îi inspire pe alții a căror muncă este contestată de companii mai mari.

„A fost important să lupt și să-mi spun povestea”, a spus el.

Documentele folosite în acest caz au arătat că Adidas a lansat peste 90 de bătălii în instanță și a semnat peste 200 de acorduri de soluționare din 2008 încoace în legătură cu marca sa.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Adică se legalizează furtul de proprietate intelectuala dacă e în interesul cui trebuie.

    • Mai dai in spanac si cu cele 3 dungi ale lor, omul foloseste 4 asa ca ura si la gara!
      Au tras ei 3 dungi si gata e marca inregistrata!